Diæt til psoriasis
Fra : Andersen

Dato : 22-09-02 17:31

Hej
Min datter på 7 år har psoriasis. Og det temmelig meget endda. Derfor har
jeg nu ledt efter alternative behandlingsformer, da cremerne man får mod
denne irreterende hudlidelse er temmelig skrappe. Vi har været igennem 3
fulde behandlinger, men det er tilbage ved fuld styrke igen.
Nu har jeg så lånt denne bog: psoriasis - vejen frem mod helbredelse af
Minna Winberg. Er der nogen der kender den diæt hun anbefaler eller i det
hele taget har erfaringer med den type "behandling" ?
Af kosttilskud anbefaler hun bla. suplex B, Quintal, Celfence. Har aldrig
hørt om dem. Er der nogen der kender dem og eventuelt ved hvor disse
forhandles ?
Andre alternative erfaringer modtages med tak.

Jette

Fra : Sander

Dato : 22-09-02 19:05

"Andersen" <jva@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandles ?
> Andre alternative erfaringer modtages med tak.

Har du prøvet en creme, der hedder Mildison Lipid (tidligere hed den
fedtcreme ) 1 %.
Det er en meget fed creme, som jeg har brugt i snart 7 år. Tidligere slog
jeg ud i ansigtet, med store røde pletter. Det er ikke psoriasis, jeg har,
men et eller andet, langt navn, som også ender på sis. Jeg er ikke slået ud,
siden jeg begyndte, at bruge Mildison. Hvis der har været optræk til noget,
har cremen fået det væk, inden eksemen kom i udbrud.

Du kan evt. kigge her: http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/mildison.htm

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 23-09-02 18:57

Hej Sander - og Jette.
Jeg kiggede lige hurtigt på linket, og selvom Mildison tager sig af udslæt,
eksem og måske endda psorheasis vil jeg godt påpege, at det er et
binyrebarkhormon, og dermed er temmelig hårdt ved de indre organer, især
leveren. Læger er ualmindelig hurtige til at udskrive recepter på
binyrebarkhormon-holdige præparater, men de husker ikke altid at påpege de
temmelige heftige bivirkninger, der er ved netop denne form for behandling.
Det er en her-og-nu-effekt, der opnås, og det ER virkelig effektivt - til
symptombehandling. Det fjerner/behandler imidlertid ikke den årsag, der
ligger bag symptomet, hvilket betyder, at så snart, behandlingen ophører,
vil samme problem udvikle sig igen. Jeg skal dog ikke være mere 'hellig' end
blankt indrømme, at hvis det var mig, der havde voldsom udslæt eller eksem i
ansigtet, ville jeg sandysnligvis gribe til hvad som helst, der fjernede
det, men ikke før alle alternativer var undersøgt og afprøvet.
Jette, du skriver, at I har været 3 fulde behandlinger igennem med din
datter, må jeg spørge hvilke alternative behandlingsformer, det drejer sig
om?? Jeg skal imens lede med lys og lygte efter brugbare forslag til Jer.
Mange hilsner, med håb om snarlig bedring for din datter,
Line.

www.illuminee.dk

Fra : drostrup

Dato : 30-06-03 05:48

"Sander" skrev d. 22-09-02 19:05 dette indlæg :

> [...]
noget,
> har cremen fået det væk, inden eksemen kom i udbrud.

Jeg har i ca. 20 år haft psoriasis i udbrud. Af og til har jeg fået
behandlinger hos en hudlæge med salver og lys. Det dæmper psoriasisen
nogen tid, men så kommer det igen, og jeg var ikke meget for at bruge de
stærke salver. Derfor opsøgte jeg for ca. 6 mdr. siden Minna Winberg,
som har skrevet bogen: Psoriasis - vejen frem mod helbredelse i praksis.

Jeg havde i forvejen læst hendes bog, men jeg syntes ikke at jeg kunne
få kuren til at virke. Men konsultationen hjalp mig meget. Hun
fremhævede de vigtigste ting, og hun gav forslag til kosttilskud, idet
bogens anvisninger er forældede og nogle af præparaterne kan ikke købes.
- Jeg kan varmt anbefale at du tager din datter med til en konsultation
bl.a. fordi kosttilskud skal tilpasses ens alder.

Min psoriasis har ændret sig meget: nogle steder er den forsvundet, og
andre steder er den ved at forsvinde, og kløe mærker jeg meget lidt til.

Om kostomlægningen er løsningen for din datter afhænger meget af om hun
kan klare de mange ændringer psykisk. Det bedste er naturligvis hvis
hele familien deltager i kostomlægningen. - Og så har kostomlægningen
nogle interessante "bivirkninger". Man får det generelt bedre, kommer i
bedre humør, og ens helbred bliver mere robust. F. eks. er jeg sluppet
af med min paradentose!

Med venlig hilsen
Jørgen Drostrup Andersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Neslin

Dato : 01-07-03 21:42

"drostrup" <drostrup.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor har
> mod
> igennem 3

Jeg har utrolig gode erfaringer med Jomfru Olivenolie, som påføres og
bibeholdes de tørre hudområder/hår-hovedbund i 12 til 24 timer. Afvaskes og
evt. gentage dette med et par dages mellemrum. Hvis hår/hovedbund ønskes
kurreret, kan håndklæde omsvøbes efter indgnidning og bibeholdes natte over,
hvorefter hår og hovedbund med let hånd kæmmes med en lusekam for at fjerne
de tørre og nu bløde hudskorper fra hovedbunden. Håret afvaskes derefter med
mild shampoo. Kuren gentages ved megen psoriasis, ved forebyggelse af nye
udbrud eller hvis blød og smidig hud/hår ønskes.Jomfru Olivenolien kan
købes/bestilles i Helsekostforretninger - Her adressen på en i Aalborg som
importere den virkelig gode til formålet - Helsecentrum, Fredrikstorv 3,
Tlf. 98 130628
--
MVH :)
Michael

Fra : psoriasol

Dato : 24-08-03 10:59

http://www.kandu.dk/

Fra : psoriasol

Dato : 24-08-03 11:06

> [...]
noget,
> har cremen fået det væk, inden eksemen kom i udbrud.

Klik ind på denne side www.psoriasol.dk, det er et helt nyt naturprodukt
til psoriasis, som nu har været testet et år og prøvesolgt gennen
Paradis i Lillenor, klik ind på linket til Pia?s hjemmeside..og følg
iøvrigt med på siden for fra næste uge bliver der etableret forhandlere
rundt i landet

mv. psoriasol

http://www.kandu.dk/

Fra : Andersen

Dato : 23-09-02 19:10

Hejsa
Tak for responsen. Da jeg skrev tre fulde behandlinger, var det ikke
alternative behandlinger. Det var af hudlægen foreskrevne behandlinger med
Dermovat og tjæreshamp. Det er et alternativt alternativ jeg søger.
Jeg hælder lidt til den teori, som der netop også blev skrevet at de fleste
"rigtige behandlinger" er symptombehandlinger og jeg er meget intresseret i
en eller anden form for behandling indefra. I den forbindelse stødte jeg
bl.a. på den omtalte bog, og kan godt se en mening med det der står deri.
Der er til børn foreslået en diæt, som jeg vil kalde skånediæt for især
fordøjelsessystemet. Og så var der et forslag til kosttilskud. Jeg har
ringet rundt og de er vist ikke på markedet mere. Det er ikke helt nemt at
fastholde en diæt for et 7 årigt barn, men vi prøver så vidt muligt i
dagligdagen.
Helt nøjagtig ved jeg nok ikke hvad jeg spørger efter, bare lidt gode råd og
erfaringer. Helst uden binyrebarkhormon o.l.
Håber at I forstår mit lidt rodede "spørgsmål"

Jette

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-09-02 21:10

Andersen wrote:

> Helt nøjagtig ved jeg nok ikke hvad jeg spørger efter, bare lidt gode råd og
> erfaringer. Helst uden binyrebarkhormon o.l.
> Håber at I forstår mit lidt rodede "spørgsmål"

Jeg har PPP, med udslæt på hænder og fødder. Efter Binyrebark-behandling
sidste år sammen med røde bade, som bragte huden iorden, har jeg ca en
gang om måneden brugt et fod og håndbad en ti min. i den rest, der er
tilbage efter saltsydning. Det får jeg gratis her i Mariager, blot ved
at medbringe en dunk på 5 liter, så får jeg den fyldt op.

Jeg har naturligvis ikke sammenlignende test, men jeg har ikke brugt
hormon middel siden ca maj i år. Derudover bruger jeg Helosan salve
en gang om ugen.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Rado

Dato : 26-09-02 02:48

On Mon, 23 Sep 2002 22:10:25 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>tilbage efter saltsydning. Det får jeg gratis her i Mariager, blot ved
>at medbringe en dunk på 5 liter, så får jeg den fyldt op.

Det svarer vistnok i sin sammensætning en hel del til dødehavssalt,
som også anvendes imod psoriasis.

--
Rado

The more I study physics, the more I am drawn
to metaphysics. - Albert Einstein

Fra : Andersen

Dato : 26-09-02 06:40

> Det svarer vistnok i sin sammensætning en hel del til dødehavssalt,
> som også anvendes imod psoriasis.

Jeg har også fået "saltvand" fra læsøsalt. Altså restproduktionen, men enten
ved jeg ikke hvordan det skal anvendes, eller også virker det ikke.
Og så er der det med sagen, at et syvårigt barn ikke altid ser fornuften i
at der er nogle "trælse" ting man skal gøre, for at tingene bliver bedre.
Det er lidt nemmere som voksen. Selvfølgelig skal hun ikke selv bestemme det
hele, men psoriasis behøver ikke fylde det hele når man også skal være barn
som de andre.

Jette

Fra : Rado

Dato : 26-09-02 17:40

On Thu, 26 Sep 2002 07:40:03 +0200, "Andersen" <jva@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har også fået "saltvand" fra læsøsalt. Altså restproduktionen, men enten
>ved jeg ikke hvordan det skal anvendes, eller også virker det ikke.

Men det andet virker?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Sander

Dato : 30-09-02 22:02

> [...]
> forhandles ?
> Andre alternative erfaringer modtages med tak.

Ang. kosttilskud, så har jeg lige læst, at Hajbrusk kan hjælpe mod bl.a mod
psoriasis. Det koster godt nok kassen, ( 770 kr. ) men det er måske forsøget
værd. Du kan læse lidt selv, hvis du søger på Google, med ordet hajbrusk.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : drostrup

Dato : 21-12-02 23:22

"Andersen" skrev d. 22-09-02 17:31 dette indlæg :
> [...]
> forhandles ?
> Andre alternative erfaringer modtages med tak.

Hej
Du efterlyser læsere med erfaring med Minna Winbergs metod til at komme
af med psoriasis. Jeg efter et besøg på hendes klinik i Søborg startet
på hendes forslag til kostomlægning samt vitamintilskud. Det har jeg
været i gang med i en måneds tid, og jeg er forbavset over de meget
positive resultater. Jeg følger hendes anvisninger nøje, og fra uge til
uge kan jeg se, at min hud bliver bedre og bedre. Og det motiverer jo
gevaldigt til at fortsætte.

Under konsultationen gav jeg udtryk for, at jeg ikke rigtig kunne finde
ud af hendes anvisninger vedr. kosttilskud. Det gav hun mig ret i bl.a.
fordi mange af produkterne er udgået, og hun gav mig en kosttilskudsplan
med produkter, som er nemme at finde.

Hun tilpasser kur og kosttilskud ud fra en individuel vurdering af
patienten. Men det er da også muligt at følge bogens anvisninger.

I bogen skriver hun at det kan tage 3 mdr. eller mere at komme af med
sin psoriasis vel afhængigt af hvor hårdt angrevet man er. Jeg føler et
generelt velvære ved kostændringen, og skulle min psoriasis ikke helt
forsvinde, vil jeg fortsætte med hendes kostplan, da den generelt er
meget god for et hvert helbred.

Du er velkommen til at kontakte mig på drostrup@hotmail.com

Hilsen Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 22-12-02 01:48

> har
> mod
> 3
Prøv at kigge på www.greendenmark.com

Hun er ved at lancerer et produkt der er kendt i Indien i over 5.000 år...