PC vil ikke starte
Fra : Per Jensen

Dato : 22-09-02 16:27

Problem:

Min PC (Lifetec PIII 900 Mhz) vil ikke starte - blæserne (CPU og PSU) og
lamperne på fronten virker.
Det lader ikke til at HD og CD-drev starter. Der er konstateret spænding fra
PSU (5 og 12 volt) til alle enheder.

Problemet opstod i forbindelse med genstart af maskinen. Jeg havde haft
problemer med brænding af en CD.
Den startede ikke

Hjælp eller hint til løsning af mit problem ønskes.

Mvh
Per Jensen

Fra : Rasmus S

Dato : 22-09-02 17:20

"Per Jensen" <tuco@ofir.dk> wrote.
..
> [...]
> problemer med brænding af en CD.
> Den startede ikke
>
> Hjælp eller hint til løsning af mit problem ønskes.

Prøv at cleare din cmos på bundkortet. Der sidder en lille jumper du skal
flytte fra pin 1-2 til 2-3 og tilbage igen. Så er din bios sat til default.

Mvh

Rasmus

Fra : Per Jensen

Dato : 22-09-02 17:31

Yderligere oplysninger:

Når jeg tager IDE kablerne af til hhv CD-drev og HD så starter de.
Det er som om IDE controlleren ikke virker.
Der kommer ikke engang et lille bip under start.
Er det min BIOS som er "stået af"?

Mvh
Per Jensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-09-02 02:39

"Per Jensen" <tuco@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer med brænding af en CD.
> Den startede ikke
>
> Hjælp eller hint til løsning af mit problem ønskes.

Det kan godt være der er strøm på 5 og 12v kredsløbene. Men hvis der er for
få Amp. eller forkert volt på de andre kredsløb vil dit bundkort nægte at
starte op. Mit råd er derfor: Prøv en anden PSU, jeg har oplevet samme fejl
(hos en kunde) og den lå i PSU'en.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002