At strømforsyning
Fra : Kimmiboy

Dato : 22-09-02 16:01

Jeg går og roder lidt med min søsters computer som har en såkaldt AT
strømforsyning.

Da hun skal ha en kraftigere strømforsyning i hendes computer, skal den jo
udskiftes.

Jeg kan fjerne alle de hvide stik på nær et sort kabel som går fra
strømforsyningen til tænd/sluk knappen.

Hvordan fjernes dette kabel ?

Mvh Kimmiboy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-02 16:13

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> udskiftes.
>
> Jeg kan fjerne alle de hvide stik på nær et sort kabel som går fra

Du skal også købe et såkaldt ATX kabinet....

Kabinettet, er nok et såkaldt AT kabinet.. Så det sorte kabel, er bare en
normal 230 V afbryder.....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-02 16:17

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> wrote in message
> Jeg går og roder lidt med min søsters computer som har en såkaldt AT
> strømforsyning.

og et AT kabinet og bundkort

> Da hun skal ha en kraftigere strømforsyning i hendes computer, skal den jo
> udskiftes.

Hvorfor skal der kraftigere PSU i puteren?

> Jeg kan fjerne alle de hvide stik på nær et sort kabel som går fra
> strømforsyningen til tænd/sluk knappen.
>
> Hvordan fjernes dette kabel ?

Hvis du skal have ny PSU, skal hun også have nyt kabinet og Bundkort, og
sikkert dertilhørende, CPU, ram osv.

Fra : Kimmiboy

Dato : 22-09-02 16:34

Okay tak for svaret

Jeg skulle prøve at smide en 300 watt psu i computeren, idet jeg vil tror at
grunden til at hendes pc ikke vil køre med et grafikkort på 32 mb ram er at
hendes psu ikke er kraftig nok. ( Kun på 200 watt)

Nå men jeg tror at løsningen bliver at hun får købt sig en anden computer

Mvh Kimmiboy

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-09-02 17:36

Kimmiboy wrote:

> Jeg skulle prøve at smide en 300 watt psu i computeren, idet jeg vil tror at
> grunden til at hendes pc ikke vil køre med et grafikkort på 32 mb ram er at
> hendes psu ikke er kraftig nok. ( Kun på 200 watt)

Det kommer da i høj grad an på hvad for et grafikkort det er.
GeForce 256 er kendt for at sluge meget strøm, og jeg ved af erfaring at
Voodoo3 kortene også bliver ret lune, og de må derfor også sluge en del
strøm.

Fra : Kimmiboy

Dato : 22-09-02 17:37

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> GeForce 256 er kendt for at sluge meget strøm, og jeg ved af erfaring at
> Voodoo3 kortene også bliver ret lune, og de må derfor også sluge en del

Ok, har både forsøgt med et Geforce 256 og Riva Tnt 2 og de dur ikke. Nå men
jeg prøvet at spørge i Grafikkort gruppen angående hvordan man får hendes pc
til at fungere med et Riva tnt 2 kort.

Mvh Kimmiboy

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-09-02 19:11

Kimmiboy wrote:

> Ok, har både forsøgt med et Geforce 256 og Riva Tnt 2 og de dur ikke. Nå men
> jeg prøvet at spørge i Grafikkort gruppen angående hvordan man får hendes pc
> til at fungere med et Riva tnt 2 kort.

Hvis det er et bundkort med Via MVP3 chipset revision "CD", så virker
AGP-porten ikke.

Fra : Kimmiboy

Dato : 22-09-02 19:25

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hvis det er et bundkort med Via MVP3 chipset revision "CD", så virker
> AGP-porten ikke.

Det er et bundkort af mærket Matsonic MS6260S At format med Ali chipset.

Mvh Kimmiboy

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-09-02 16:41

Kimmiboy wrote:
> Jeg går og roder lidt med min søsters computer som har en såkaldt AT
> strømforsyning.
> Da hun skal ha en kraftigere strømforsyning i hendes computer, skal den jo
> udskiftes.

Hvorfor skal hun have en kraftigere PSU i den?
Hvis den skal opgraderes, så vær opmærksom på at det vil ikke nytte ret
meget at sætte andet AT-bundkort+cpu i, hvis det da i det hele taget kan
findes/købes noget sted.
Der findes nogle få AT-bundkort med Slot 1, som man kan sætte en Celeron
1100(+adapter) eller P3 1000 i
ATX er det man køber nu, og sådan har det faktisk været de sidste 4 år.

Fra : sfc

Dato : 23-09-02 14:42

> Jeg kan fjerne alle de hvide stik på nær et sort kabel som går fra
> strømforsyningen til tænd/sluk knappen.
>
> Hvordan fjernes dette kabel ?

Du skal have fronten af kabinettet, da den ledning sidder sammen med
powerknappen, som er fastgjort med 2 skruer, den nye strømforsyning (AT) har
sin egen powerknap, som skal skrues på istedet. Går ud fra at du har fundet
en kraftigere strømforsyning..

Mvh Sfc