Gode råd til bundkort f.eks. ECS
Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 22-09-02 13:49

Hej
Jeg tænker på at købe ny komputer, så jeg ville lige se om jeg kunne få en
vudering af denne her, som er et system som en forhandler sælger.
AMD Palomino 1800XP
ECS K7S5A bundkort ATX 200/266 FSB ATX
Geforce 2MX-400 64mb Tv/out grafikkort
41Gb Seagate Barracuda 7200/ATA 100 HD
256 mb DDR 266- ram
Artec brænder 40x12x48
Artec 16x48 DVD- ROM
og det der ellers høre til, det er bare for at vide om det er gode stabile
dele der er sat sammen, navnet Artec f.eks. har jeg aldrig hørt om, men
måske er der nogen der ved hvad det består af , kvalitets mæssigt.
MVH Jørn

Fra : Jakob-H // iVER_uRT

Dato : 22-09-02 14:25

ECS er helt iorden, efter min mening. Har aldrig haft problemer med deres
produkter.
Hvis maskinen skal bruges til spil, er grafikkortet nok for langsomt.
Sammenlign din forhandlers priser med dem for samlede computere på
www.edbpriser.dk - der kan du skræddersy din egen maskine, eller vælge en af
de forudsamlede til danmarks billigste priser.

Held og lykke! :)

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob H // iVER_uRT@mail.dk

Fra : Martin K

Dato : 22-09-02 14:28

Jørn Peter Sørensen wrote:
>AMD Palomino 1800XP

Fino...

> ECS K7S5A bundkort ATX 200/266 FSB ATX

Ville nok vælge et lidt bedre board...

> Geforce 2MX-400 64mb Tv/out grafikkort

Hvis du ikke spiller meget er det vel fint... ellers et GF3Ti200 eller et
GF4Ti4200, eller måske et ATi Radeon 9000...

> 41Gb Seagate Barracuda 7200/ATA 100 HD

41 GB fås da vidst ikke... Har selv 60 GB versionen af denne disk, og jeg må
sige at den er fed... godt valg...

> 256 mb DDR 266- ram

Hvorfor ikke 512 i een brik fra starten - så har du dem!

> [...]
> stabile dele der er sat sammen, navnet Artec f.eks. har jeg aldrig
> hørt om, men måske er der nogen der ved hvad det består af ,

Jeg har selv en Artec 8x/4x/32x brænder, og den brænder uden problemer på
snart 3. år. Den er selvfølgelig lidt langsom, men kører det gør den, og den
virker hver gang!

Held og lykke med projektet... Du har ikke skrevet hvad du skal med dyret,
så jeg har kommeteret det efter mine egne behov...

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 22-09-02 15:06

Hej

ECS er godt!

Grafikortet halter en del!

Hvad skal du give for den?

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 22-09-02 19:03

Hej
Jeg skal give 5000 for den.
jeg tilføjer hvad der så ellers er

Lydkortet er onboard
floppy
140 wat højtaler windows tastatur,
3 knaps scroll mus
kabinet med 2 ekstra usb porte i fronten
(leveres uden styresystem)
uden skærm

Jeg skal bruge den mest til internet og billed behandling jeg har scanner og
digital kamera.

Der hvor jeg nok køber den er lille komputer forretning i en lille landsby,
i nærheden af Bjerringbro, adr er: www.mariendals.dk

VH Jørn