Blæsere - for få stik på bundkort
Fra : Peter Holm

Dato : 21-09-02 22:12

Hej

Man vil gerne ha 4 blæsere i sit kabinet. De har allesammen de små stik med
3 pins - ikke alm 4 pins som til en HD el. Der er kun udtag til 1 af den
slags på bundkortet. Hvad gør man? Kan man købe en stump ledning der går fra
4 til 3 pin stik? Hvor køber man løse 4 pin stik?

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life

Fra : Peter Holm

Dato : 21-09-02 22:16

sorry, har fundet ledningerne hos studiedata.

Fra : Madsen

Dato : 22-09-02 00:14

On Sat, 21 Sep 2002 23:11:52 +0200, "Peter Holm"
> [...]

>slags på bundkortet. Hvad gør man? Kan man købe en stump ledning der går fra
>4 til 3 pin stik? Hvor køber man løse 4 pin stik?

Det kan absolut ikke tilrådes at koble så mange blæsere på
bundkortet. Det kan det slet ikke tåle.
Brug istedet en eller flere af de ledninger som normalt er
beregnet til harddiske og CD drev. Du har sikkert et par
ekstra hængende inde i maskinen. Du kan få konvertor
stik som passer på disse, men det er også nemt at fjerne
de ubrugelige stik fra blæserne og så bare koble ledningerne
på et af PSU'ens strømudtag. Det har jeg selv gjort.

mvh Madsen