Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Affotografering...
Fra : ronny

Dato : 21-09-02 18:42

Hej og tak for de gode svar

Endnu et begynder spørgsmål: Hvordan affotograferer man? Tager jeg bare mit
digitalkamera og vupti??

Hilsen
Peter

Fra : ole thofte

Dato : 21-09-02 18:47

"ronny" <m11000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej og tak for de gode svar
>
> Endnu et begynder spørgsmål: Hvordan affotograferer man? Tager jeg bare
> [...]

Ja, det gør jeg tit. men uden flash og under en lysstærk lampe, ellers
bliver billedet rystet.
Et stativ ville selvfølgelig være bedre, men har du et sådant ...kunne laves
at en borestander, hvis du har en sådan.......
vh ole thofte

Fra : pan2

Dato : 21-09-02 20:45

"ronny" skrev d. 21-09-02 18:42 dette indlæg :
> Hej og tak for de gode svar
>
> Endnu et begynder spørgsmål: Hvordan affotograferer man? Tager jeg
bare mit
> digitalkamera og vupti??
>
> Hilsen
> Peter
> hvis du stadigvæk er i tvivl så lån politikkens bog kreativ foto der
står en del i om dette enme
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-09-02 00:04

ronny wrote:

> Endnu et begynder spørgsmål: Hvordan affotograferer man? Tager jeg
> bare mit digitalkamera og vupti??

Ja sådan ca. vupti - det ville næsten ha' været nemmer at prøve det, end
at skrive spørgmålet her i gruppen....:)

Men du kan da godt få et par gode råd med på vejen, jeg plejer at gøre
det udendørs, det giver det bedste lys og den bedste farvegengivelse, du
må endelig ikke bruge kameraet indbyggede blitz.

Jeg lægger billedet på terrassen og bruger et stativ, sørg for at
kolumere så reproduktionen ikke bliver vindskæv, brug LCD-skærmen som
søger, så bliver du ikke snydt af parralelaksen.

Fra : JPo

Dato : 22-09-02 05:32

> [...]
> søger, så bliver du ikke snydt af parralelaksen.
>
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Og så langt fra som muligt - og zoome ind, da yderkanterne ellers bliver
buede.

mvh.
JPo