IE nægter at vise min version af "404 Not ~
Fra : | Daniel J. |

Dato : 21-09-02 15:53

Hej NG!

Jeg har en Apache 2.0.39 webserer, og jeg har lige prøvet at lave min egne
fejlmedd. med "include" og alt det der, men der er bare et problem, IE 6.0
nægter at vise min version af "404 Not found", men istedet for kommer den
med dens version af "Siden blev ikke fundet", men den vil godt vise resten
af mine fejlmeddelser så som "401" osv. Jeg ved godt at man skal bare slå
noget fra i IE, men det er jo ikke alle brugere der har det, og det kan man
sikkert ikke tvinge dem til. TV2 har det da sådan at hvis man skriver en
addresse forket, viser IE gerne deres fejlmedd. og ikke en standard IE
besked.

En sjov ting er dog, at den computer jeg prøvede det på, ville godt vise min
fejlmedd. hvis siden blev hentet over lokal nettet, men hvis den var koblet
på nettet, og hentede den via der, ville den ikke.

Er det noget i Apache Webserveren der skal slåes fra, eller?

På forhånd tak.

Daniel J.

Fra : Jakob Bock

Dato : 21-09-02 17:04

> [...]

> nægter at vise min version af "404 Not found", men istedet for kommer den
> med dens version af "Siden blev ikke fundet",

Det kan godt være, at jeg husker helt forkert, men jeg mindes at have læst,
at IE/Win bruger den indbyggede 404-side, hvis den der sendes fra serveren
er fylder under x-antal bytes. Som det fremgår, aner jeg ikke, denne grænse
trækkes, og måske tager jeg også helt fejl. Prøv at se, om det gør en
forskel, hvis du sender en 404-side der fylder noget mere.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-09-02 17:19

Jakob Bock wrote:

> [...]
> er fylder under x-antal bytes. Som det fremgår, aner jeg ikke, denne grænse

Jeg mener, det er 512 bytes.

Fra : | Daniel J. |

Dato : 21-09-02 18:19

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener, det er 512 bytes.

Den side hele side med alt der skal "includes" fylder 14,1 KB.

Jeg har prøvet at hente siden ned på en anden computer over lokal nettet,
der kom min meddelse frem, men lige så snart jeg henter side ned via
internettet på samme computer, kommer IE med dens meddelse. Hvorfor gør den
det?

Mvh
Daniel J.

Fra : Larz

Dato : 21-09-02 20:57

> [...]
> der kom min meddelse frem, men lige så snart jeg henter side ned via
> internettet på samme computer, kommer IE med dens meddelse. Hvorfor gør den

Prøv øverst at sende:

   header('200 OK');

Lidt plat løsning men prøv ;)

--
-
Lars

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-10-02 02:20

On Sat, 21 Sep 2002 21:57:03 +0200, Larz <lp@your-pants.coder.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php with:

> Prøv øverst at sende:
>    header('200 OK');
> Lidt plat løsning men prøv ;)

Plat men det virker, har selv brugt den metode. Den er dog ikke specielt
venlig over for søgerobotter, da de ikke vil opdage at en side er
forsvundet.

Men jeg vil også gerne ha' en løsning der ikke går ud på at sende en anden
header til browseren...

Den bør vel egentlig iøvrigt være header("HTTP/1.1 200 OK"); eller
header("HTTP/1.0 200 OK"); alt efter hvilken protokol browseren bruger ik'?

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Larz

Dato : 01-10-02 02:27

Chano Andersen wrote:

> Plat men det virker, har selv brugt den metode. Den er dog ikke specielt
> venlig over for søgerobotter, da de ikke vil opdage at en side er
> forsvundet.

Ikke hvis du smager på browseren og kun viser den til IE...

> Men jeg vil også gerne ha' en løsning der ikke går ud på at sende en anden
> header til browseren...

Done ;)

> Den bør vel egentlig iøvrigt være header("HTTP/1.1 200 OK"); eller
> header("HTTP/1.0 200 OK"); alt efter hvilken protokol browseren bruger ik'?

Jo det har du ret i :)

--
-

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-10-02 06:59

Chano Andersen wrote:

> Men jeg vil også gerne ha' en løsning der ikke går ud på at sende en
> anden header til browseren...

Så vidt jeg har hørt skal 404-siden "bare" over et par kilobyte. Skriv et
par kilobyte html-kommentar så skulle den være hjemme.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Morten

Dato : 22-09-02 10:41

| Daniel J. | wrote:
> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Den side hele side med alt der skal "includes" fylder 14,1 KB.

Billeder tæller ikke med. Det er antal tegn på siden der afgør
det. Prøv at lave en stor udkommenteret tekst på din fejl side.

Morten

Fra : | Daniel J. |

Dato : 22-09-02 13:28

Nu virker det!

Jeg fyldte bare min error side ud med en masse skjulte N'er

Tak for alle svarene!

Mvh
Daniel J.