Hd kopi fra stationær til bærbar
Fra : Jacob.B.Hansen

Dato : 21-09-02 14:13

Hvordan kopiere jeg min hd på den stationære over på en
bærbar.

Jacob

Fra : Søren Blom

Dato : 21-09-02 14:33

"Jacob.B.Hansen" <jacob.bech.hansen@mail.dk> skrev
> Hvordan kopiere jeg min hd på den stationære over på en
> bærbar.

Kan du ikke forklare dig lidt nærmere?

For der stort forskel på om du bare skal have en sikkerhedskopi af din
bærbar HD liggende på din stationære eller om det er fordi du vil have to
ens installationer.

Men har du netkort i begge maskiner kan du flytte data fra den ene maskine
til den anden, lige hvilken software du skal bruge ved jeg dog ikke helt.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-09-02 16:34

On Sat, 21 Sep 2002 15:12:42 +0200,
Jacob.B.Hansen <jacob.bech.hansen@mail.dk> wrote:
> Hvordan kopiere jeg min hd på den stationære over på en
> bærbar.

find / -depth | cpio -pad stationaer:/enmappe

Fra : Jacob.B.Hansen

Dato : 21-09-02 18:15

Hvad betyder -depth | cpio -pad stationaer:/enmappe

Jacob

Fra : Jacob.B.Hansen

Dato : 21-09-02 18:21

Hej Poul tak for svaret men jeg forstår det ikke. Jeg skal ud og købe en
bærbar og vil
gerne have flyttet indholdet af min harddisk på den stationære over på den
bærbare. Det drejer sig om ca 30 Gb så det er en del der skal flyttes.
Hvordan gør jeg det?

Hilsen Jacob.

Fra : Mr/Mazda*626@2.0i/19~

Dato : 24-09-02 19:54

On Sat, 21 Sep 2002 15:12:42 +0200,
Jacob.B.Hansen <jacob.bech.hansen@mail.dk> wrote:
> Hvordan kopiere jeg min hd på den stationære over på en
> bærbar.

Du skal nok have en form for ledning imellem de to...

Der er sikkert netkort i den bærbare, du køber, så skal du bare have et
netkort i din stationære også. Lån dig evt. frem. Der skal et særligt
krydset netkabel imellem. En vejledning til at sætte et mini-netværk op med
2 computere kan du sikkert finde på nettet eller i et computerblad.

I "gamle" dage klarede jeg den slags uden netkort med et "nul-modem", et
særligt kabel til parallel-portene, og så programmet "Direkte
kabeltilslutning", som findes i Win9x - måske også senere?

Programmet xxcopy er beregnet til den slags kopiopgaver o.m.a., det kan
bl.a. "klone" en harddisk incl. alle systemfiler. Det er freeware og
downloades fra www.xxcopy.com

Mvh.

Fra : jens**

Dato : 26-09-02 21:13

Hej Jacob
Hvis du har et netværk kørende kan du bruge et Gost program(event. Norton
Gost), så laver du en imagefil af hele harddisken som du sender over
netværket. Fordelen ved dette er at det fylder mindre da filerne "rykkes
sammen".
mvh jens**

Mr/Mazda*626@2.0i/1991 <rbh.nospam@wanadoo.dk> skrev i

Fra : Henning

Dato : 21-09-02 20:04

On Sat, 21 Sep 2002 15:12:42 +0200, "Jacob.B.Hansen"
<jacob.bech.hansen@mail.dk> wrote:

>Hvordan kopiere jeg min hd på den stationære over på en
>bærbar.

To muligheder - en konverter på den nye harddisk, så den kan sættes
på samme kabel som den gamle disk, og derefter overføre med ex. Ghost.
Ellers boot op på diskette med netværkdrivere, og overfør via
netkortet.
(Nå nej, jeg glemte den tredie; det samme som hvis din harddisk står
af; du genindlæser din backup

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jacob.B.Hansen

Dato : 21-09-02 21:27

Tak for svarene jeg prøver jeres forslag

Jacob