Nogen der ved noget om GVDnet ?
Fra : Mogens

Dato : 19-12-00 09:06

Hej

Jeg er på Stofanet i Aalborg via den lokale antenneforening GVD.
Nu har GVD så skrevet kontrakt med Sonofon om levering af Internet
og alle Stofanet brugere på GVD vil derfor få skiftet deres kabelmodem
ud med en router i løbet af de næste måneder.
Se evt. : http://www.gvd.dk/internet/default.htm
Det er såmænd også godt nok, især da det bliver en flatrate
forbindelse til 175,- om måneden, men de skriver intet om hvad slags
hastighed man kan forvente på den nye forbindelse.

Jeg har forsøg at kontakte GVD, men de sendte mig bare en kontrakt
og et stykke papir med de samme oplysninger som man kan finde på
deres website.

Er der nogen der ved noget om denne type Internet opkopling med
en router på antennekablet ? Bliver det noget der kan sammenlignes
med Stofanet's 1Mbit forbindelse ?

På forhånd tak

Mogens

Fra : JRJ

Dato : 23-03-01 15:50

"Mogens" skrev d. 19-12-00 09:06 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogen der ved noget om denne type Internet opkopling med
> en router på antennekablet ? Bliver det noget der kan sammenlignes

Hej

Som det ser ud nu så kører gvdnet ikke ret stærkt jeg har en download på mellem 15 - 30 Kb i sek.
Så der er langt op til den 1 Mbit som du omtaler.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 24-03-01 00:59

On Fri, 23 Mar 2001 14:49:56 GMT, "JRJ" <JRJ.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>Så der er langt op til den 1 Mbit som du omtaler.

GVDnet kører på halv kraft måneden ud da de er ved at indkøre det
nye system. De skulle sætte hastigheden op til 1 Mbit fra 1. april.

Lige nu henter jeg ca. 55 KB/sek på GVD når det er bedst, men
det er så også ved at bruge Download Accelerator.

Faktisk så synes jeg at det kører ganske rimeligt og især da til
den lave pris. Min Internet regning er nede på mindre end en
fjerdedel af hvad den var da jeg brugte Stofa.

Mvh Mogens

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-03-01 07:32

Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

>Faktisk så synes jeg at det kører ganske rimeligt og især da til
>den lave pris. Min Internet regning er nede på mindre end en
>fjerdedel af hvad den var da jeg brugte Stofa.

Sandsynligheden taler også for det er dårligere.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : born_to_rock

Dato : 24-03-01 07:40

Du har nok ikke været koblet på flexrate Allan???

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-03-01 10:30

born_to_rock <blaster@sol.dk> wrote:

>Du har nok ikke været koblet på flexrate Allan???

Nej.

Men jeg har en holdning: Man får hvad man betaler for.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

Fra : U. Pedersen

Dato : 24-03-01 11:23

On Sat, 24 Mar 2001 09:30:19 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Men jeg har en holdning: Man får hvad man betaler for.
nemlig Linux koster ikke en krone, men alligevel er det et supper
OS efter manges opfattelse. bob bob
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-03-01 12:20

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

>nemlig Linux koster ikke en krone, men alligevel er det et supper
>OS efter manges opfattelse. bob bob

Linux er et fint OS, men jeg ville aldrig køre det uden kommerciel
support i et produktionsmiljø.

EOT.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-03-01 10:32

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-01 21:34

On Sat, 24 Mar 2001 09:32:06 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Men jeg har en holdning: Man får hvad man betaler for.

Ja, man får hvad man betaler for og det må betyde at dine holdninger
er ret billige.

Fra : Mogens

Dato : 24-03-01 10:50

On Sat, 24 Mar 2001 06:32:08 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Sandsynligheden taler også for det er dårligere.

Undskyld, men gider du uddybe det lidt ?

Mvh Mogens