En SMS fra dig
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-09-02 23:17

EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK

Ja, det måtte jo ske. Man kan vist roligt sige at Kandis´s "En SMS fra dig"
er blevet en af dette års største danske landeplager. Den spilles meget på
de radiostationer som spiller så`n noget af den slags musik som folk vil
have, som man populært siger. Nemlig den nye musiktrend blandt danskerne;
slagermusikken. .
De er simpelthen spurtet direkte op på 2. pladsen på lokalradioernes
fælles-danske singlehitliste "Dansktopbarometeret".

Hilsen Åge

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 21-09-02 09:56

> EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK

Er du sikker? Er du helt sikker? Er du 100% sikker?

> Den spilles meget på de radiostationer som spiller så`n noget af den slags
musik som folk vil
> have, som man populært siger.

Hmm, hvilke radiostationer er det lige du refererer til?
Ud fra min definition er en landeplage noget, som bliver spillet på de
landsdækkende kanaler,
eller også ALLE lokalstationerne, men jeg har ikke hørt den nogen steder.
At én radiostation spiller sangen er ikke ensbetydende med, at den er
landeplage...

>Nemlig den nye musiktrend blandt danskerne; slagermusikken.

"Danskerne", nu tager du vist lige munden for fuld, Aage. Vi snakker vist
kun en promille af en promille af danskerne.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-09-02 10:50

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote

> "Danskerne", nu tager du vist lige munden for fuld, Aage. Vi snakker vist
> kun en promille af en promille af danskerne.

Du tager frygteligt fejl.

Åge er repræsentant for den tavse masse, alle de rigtige
danskere ude i det virkelige liv. I modsætning til de få af
os med ring i næsen der er alt for mange af.

Ole Thomsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-09-02 10:57

Hej!

"Åge Halldorsson" wrote:

> EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK
>
> Ja, det måtte jo ske. Man kan vist roligt sige at Kandis´s "En SMS fra dig"

Ehh, "landeplage"? Har aldrig hørt dette nummer og det sker næppe på de
stationer jeg lytter til...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-09-02 13:36

In article <3D8C427E.E268F95C@tdcadsl.dk>, teknik_kim@tdcadsl.dk says...
> Hej!

> Ehh, "landeplage"? Har aldrig hørt dette nummer og det sker næppe på de
> stationer jeg lytter til...

jo jo, det er Kanis coverversion af Barcode Brothers SMS

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-09-02 13:45

Hej!

Lars Bernau wrote:

> jo jo, det er Kanis coverversion af Barcode Brothers SMS

Uhhhh, så må jeg jo ned og høre SLR*

(SLR = Slagelse Lokal Radio. Magen til lo...-station skal man lede længe efter

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-09-02 19:30

> (SLR = Slagelse Lokal Radio. Magen til lo...-station skal man lede
> længe efter

"Big enough to count...smal enough to care" med sådan et slogan er det da en
sikker succes

Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-09-02 20:48

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D8C427E.E268F95C@tdcadsl.dk...

> Ehh, "landeplage"? Har aldrig hørt dette nummer og det sker næppe på de
> stationer jeg lytter til..
________

Jar du overvejet at lytte en station som spiller populærmusik?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 15:08

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK

Jeg er altså helt sikker på at Eminen var den store landeplage... igen igen
:)

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Flemming

Dato : 21-09-02 15:32

On Sat, 21 Sep 2002 16:07:53 +0200 "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg er altså helt sikker på at Eminen var den store landeplage... igen igen

Du har helt sikkert ret Men efter min mening er han kvalitetsmæssigt på
højde med Kandis.

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : AJC

Dato : 21-09-02 16:35

"Flemming" <culture@post3.tele.dk> wrote in message

> Du har helt sikkert ret Men efter min mening er han kvalitetsmæssigt

> højde med Kandis.

De to kan ikke sammenlignes!
Kandis spiller/laver musik. Det gør Eminem jo ikke. Han taler bare og
tilsætter talen med tilfældige lydeffekter!

Mvh
AJC.

Fra : Flemming

Dato : 21-09-02 16:46

On Sat, 21 Sep 2002 17:35:14 +0200 "AJC" <none@notvalid.no>
wrote in dk.kultur.musik:

> De to kan ikke sammenlignes! Kandis spiller/laver musik.

Ja, ja kald du det bare musik

> Det gør Eminem jo ikke. Han taler bare og tilsætter talen med tilfældige lydeffekter!

IMHO er Eminem utroligt kedelig, men jeg er ikke helt sikker på at jeg er
enig i det. Det kan godt være, at han rapper og sampler, men det betyder
bare ikke, at det ikke er musik, der kommer ud af det!

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 18:29

> Ja, ja kald du det bare musik

> IMHO er Eminem utroligt kedelig, men jeg er ikke helt sikker på at jeg er
> enig i det.

Med fare for at komme til at gentage mig selv, så prøv at lytte til hans
tekster.... det kan godt være man skal være en vred ung mand indvendig for
at få noget ud af det??

> Det kan godt være, at han rapper og sampler, men det betyder
> bare ikke, at det ikke er musik, der kommer ud af det!

Det er ikke "melodisk", men jeg synes stadig det er musik, som så meget
andet er det. At en stilart ikke tiltaler en, er vel ikke ensbetydende med
at man kan stemple det som "ikke musik"?

Dansktop er også, en slags, musik :)

+

Fra : Flemming

Dato : 21-09-02 19:12

On Sat, 21 Sep 2002 19:28:35 +0200 "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Med fare for at komme til at gentage mig selv, så prøv at lytte til hans
> tekster.... det kan godt være man skal være en vred ung mand indvendig for
> at få noget ud af det??

Jeg har faktisk ikke rigtigt noget imod hans musik, men jeg finder hans
tekster kedelige, homofobiske, kvinde nedgørende osv. og gider derfor ikke
at bruge min energi på at lytte til ham

> Dansktop er også, en slags, musik :)

Ja, og kvalitetsmæssigt på højde med det, der kommer ud af en spilledåse

P.S er vi ikke alle vrede unge mænd inden i?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 19:47

> Jeg har faktisk ikke rigtigt noget imod hans musik, men jeg finder hans
> tekster kedelige,

Det er en ærlig sag...

> homofobiske,

Hvilket han vel selv skød lidt i sænk ved at inviterer Elton John på scenen
til at spille klaver for sig?

> kvinde nedgørende osv. og gider derfor ikke
> at bruge min energi på at lytte til ham

Eminen nedgør de kvinder i hans liv der har trådt på ham.... fair nok, imho?
:)

> Ja, og kvalitetsmæssigt på højde med det, der kommer ud af en spilledåse

En spilledåse, der har været dybbet godt og grundigt i flydende honning?

> P.S er vi ikke alle vrede unge mænd inden i?

Et eller andet sted er vi nok....

Fra : Flemming

Dato : 21-09-02 21:25

On Sat, 21 Sep 2002 20:46:36 +0200 "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hvilket han vel selv skød lidt i sænk ved at inviterer Elton John på scenen
> til at spille klaver for sig?

Måske, måske ikke? Nogen kunne sige, at det var et godt trick for at ændre
folks opfattelse af ham? Jeg skal dog ikke kunne sige om han er homofobisk
i virkeligheden, bare at hans tekster får ham til at virke sådan.

> Eminen nedgør de kvinder i hans liv der har trådt på ham.... fair nok, imho?

Jeg har hørt en historie om at hans mor flyttede fra ham da han var 26 år
gammel og at han hader hende på grund af det: sikke en ond heks hun må
være

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-09-02 16:46

In dk.kultur.musik, AJC wrote:

> [...]

[...]

>Kandis spiller/laver musik...

Det er ikke ensbetydende med at resultatet er bedre. Man kan sagtens
spille elendigt og synge ligeledes, indholdet kan være noget vås og
melodien søvndyssende. Jeg siger ikke at jeg foretrækker det ene frem
for det andet, føj!

--
Lars Stokholm

Fra : AJC

Dato : 21-09-02 18:00

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> [...]
> spille elendigt og synge ligeledes, indholdet kan være noget vås og
> melodien søvndyssende. Jeg siger ikke at jeg foretrækker det ene frem

Jeg har heller ikke sagt at jeg kan lide Kandis, men jeg kan holde ud at
høre på det. Det kan jeg ikke med det Eminem laver!
The Corrs, Saybia, REM, Elton John, Eagles, George Michael, Guns'N'Roses og
Carpenters er nogle af de navne som har leveret mange sange til min
personlige jukebox!

Mvh
AJC.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 18:26

"AJC" <none@notvalid.no> wrote in message
> "Flemming" <culture@post3.tele.dk> wrote in message

> på

> De to kan ikke sammenlignes!

Det har du ret i!

> Kandis spiller/laver musik. Det gør Eminem jo ikke. Han taler bare og
> tilsætter talen med tilfældige lydeffekter!

Eminem taler imho ikke bare. Eminem udtrykker sig gennem den kunstart han nu
har bestemt sig, RAP'en, og hans tekster er nok det der fanger mig. Jeg er
normalt ikke til Rap, men Eminem udtrykker sig på en overfed måde, og den
tiltaler det beskdite svin i mig :)

Men, nej, Eminem lytter man ikke til for at høre en god "melodi"...

Fra : chris

Dato : 22-09-02 03:10

Lars B. Jensen wrote:

> Men, nej, Eminem lytter man ikke til for at høre en god "melodi"...

I lighed med Kandis.

--
Mv. Chris

Fra : chris

Dato : 22-09-02 03:09

AJC wrote:

> De to kan ikke sammenlignes!
> Kandis spiller/laver musik. Det gør Eminem jo ikke. Han taler bare og
> tilsætter talen med tilfældige lydeffekter!

Jaja, Kandis laver musik og fisk kører på cykel.

--
Mv. Chris

Fra : John K

Dato : 22-09-02 12:19

> Kandis spiller/laver musik.

Hmmm... hvornår bliver det udgivet på CD?

> Det gør Eminem jo ikke. Han taler bare og
> tilsætter talen med tilfældige lydeffekter!

Enig - men det er jo så igen en smagssag.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 18:23

"Flemming" <culture@post3.tele.dk> wrote in message

> Du har helt sikkert ret Men efter min mening er han kvalitetsmæssigt

> højde med Kandis.

Arrghh :)

Nej, prøv at lytte til teksterne.... for genialt :)

Fra : AJC

Dato : 21-09-02 18:28

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Nej, prøv at lytte til teksterne.... for genialt :)

Ja, Kandis' tekster er geniale!

Mvh
AJC.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 18:41

> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Ja, Kandis' tekster er geniale!

ROFL! :) tak... lige hvad jeg behøvede midt i rengøringen, og vaksetøjet!

--
Lars B. Jensen
Som om et par timer skal ud og op leve http://www.sheewa.dk live, endnu

Fra : Lars Raaby

Dato : 21-09-02 16:34

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK
>
> Ja, det måtte jo ske. Man kan vist roligt sige at Kandis´s "En SMS
> fra dig" er blevet en af dette års største danske landeplager.

Kan du huske hvad du skrev i den. 29-8-2002 kl.21.46???

Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en
> Nu har vi ikke hørt fra Åge siden i Mandags da Kandis udkom med deres
> 9. album.
> Han sidder sikkert og synger med på "En sms fra dig" eller det nye
> "Hit-medley"
SVAR: "En sms fra dig"? - Jeg går ud fra det var en vits. De har
forhåbentligt ikke skrevet en sang der hedder sådan. Fnys.

--
MVH Lars

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 21-09-02 18:29

"Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> wrote in message

> Kan du huske hvad du skrev i den. 29-8-2002 kl.21.46???

Tsk tsk... du kan da ikke mene at der skal være sammenhæng i Åges indlæg?!
:)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-09-02 20:53

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8cac3a$0$11439$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> wrote in message

> Tsk tsk... du kan da ikke mene at der skal være sammenhæng i Åges indlæg?!
> :)
_______

Hør nu her i punkrockere, hehe. Jeg kunne jo ikke udtale mig om en sang som
jeg ikke havde hørt dengang, vel. Pil dog ringen ud af næsen og læs efter.

HIlsen Åge

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 21-09-02 22:31

[snip]

> Hør nu her i punkrockere, hehe. Jeg kunne jo ikke udtale mig om en sang
som
> jeg ikke havde hørt dengang, vel. Pil dog ringen ud af næsen og læs efter.

NÅ? Det er da ellers det, du gør hele tiden, når andre her i gruppen
diskuterer musik eller musikere, du ikke kender til.

Mvh. Camilla

--
Fjern det overflødige fra min e-mailadresse.
Bøger til salg og andet godt: http://tranlampe.dk

Fra : chris

Dato : 22-09-02 03:08

Åge Halldorsson wrote:

> Hør nu her i punkrockere, hehe. Jeg kunne jo ikke udtale mig om en sang
> som jeg ikke havde hørt dengang, vel. Pil dog ringen ud af næsen og læs
> efter.

Du bestiller sgu da ikke andet, det er da hvad jeg har erfaret ved at følge
denne gruppe noget tid.

Du er et kæmpe blålys der gylper mavesyre op i det uendelige og udtaler dig
om alt muligt musik du ikke kender et dyt til.

--
Mv. Chris

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-09-02 06:53

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote

> Hør nu her i punkrockere, hehe. Jeg kunne jo ikke udtale mig om en sang som
> jeg ikke havde hørt dengang, vel. Pil dog ringen ud af næsen og læs efter.

Næeh, Åge, meget kan man sige om dig. Men at påstå
at du udtaler dig om musik du ikke kender en dyt til, eller
aldrig er parat til at argumentere for dine påstande, det er
for langt ude.

Ole Thomsen

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-09-02 23:54

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i

> Næeh, Åge, meget kan man sige om dig. Men at påstå
> at du udtaler dig om musik du ikke kender en dyt til, eller
> aldrig er parat til at argumentere for dine påstande, det er
> for langt ude.

*LOL*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-09-02 04:56

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8e4a0c$1@news.securix.dk...
> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i

> *LOL*

___________

Ja ja ja. - LOL LOL LOL

LOL = Luk overetagens lufthul

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-09-02 17:48

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> ___________
>
> Ja ja ja. - LOL LOL LOL
>
> LOL = Luk overetagens lufthul

OK - i dit tilfælde bliver det så *LUL*

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-09-02 18:01

> [...]
som
> jeg ikke havde hørt dengang, vel. Pil dog ringen ud af næsen og læs efter.

Du udtaler dig da ellers gang på gang om de kunstnere jeg lytter til, endda
uden nogen sinde at have hørt en strofe fra dem!

Og så sidder mine ringe ikke i næsen, men i mit ører, og engang i mit
øjenbryn, men den er jeg vokset fra :)

Fra : John K

Dato : 22-09-02 12:17

> EN "SMS FRA DIG" ER DEN HELT STORE LANDEPLAGE I DANMARK

I det her tilfælde er "PLAGE" nok...

> [...]
> have, som man populært siger. Nemlig den nye musiktrend blandt danskerne;

Jeps, og jeg er sikker på at samtlige kommercielle radiostationer i Danmark
begynder at spille den nye trend - NOT.

> De er simpelthen spurtet direkte op på 2. pladsen på lokalradioernes
> fælles-danske singlehitliste "Dansktopbarometeret".

Den håndfuld lokalradioer der er tilmeldt "Danskflopbarometeret" udgør
omkring 5% af samtlige danske lokalradioer - rent lyttertalsmæssigt nok
nærmere 1%.

Mvh

John K