/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Navnet Affaldskat
Fra : goofy


Dato : 21-09-02 08:40

Hej NG

Jeg har lige været inde på vores hjemmeside og opdateret/slettet
profiler.
Så kikkede jeg lidt på statistiken og her " faldt" jeg over navnet
AFFALDSKAT.
I mine øre er det et nedladende ord. Hvorfor dette navn?

Steen Vinbæk



 
 
Pia J (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 21-09-02 08:45

Det er katte som folk har efterladt, behandlet som affald. Det er ikke fordi
de ER det.

:Pia


Eva Schmidt (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 21-09-02 09:05


Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en
news:3d8c2151$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Det er katte som folk har efterladt, behandlet som affald. Det er ikke
fordi
> de ER det.
>
> :Pia



Jeg finder egentlig også navnet lidt nedladende.
Sådan er det ikke ment, det ved jeg godt, disse katte er højt værdsatte i
deres nye familier!
De fik en start som "affald", men bør dette kedelige ord følge dem resten af
deres liv??

mvh Eva

>


goofy (21-09-2002)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 21-09-02 09:29

Hej Alle

Jeg håber i opfatter mit indlæg som om jeg har noget mod affaldskatte,
under ingen omstændigher, jeg ville blot gerne høre hvorfra dette navn
stammer, og som skrevet klinger det nedladende i nine øre, og kunne
måske sende nogle forkerte signaler til personer der ikke kender
baggrunden.

Med venlig hilksen
Steen Vinbæk



x (21-09-2002)
Kommentar
Fra : x


Dato : 21-09-02 11:54

> Hej Alle
>
> Jeg håber i opfatter mit indlæg som om jeg har noget mod affaldskatte,
> under ingen omstændigher, jeg ville blot gerne høre hvorfra dette navn
> stammer,
Dit indlæg er helt OK

> og som skrevet klinger det nedladende i nine øre,
Så har navnet gjort sin gavn, netop fordi det vækker den opmærksomhed
der skal til, din reaktion var som man ønskede den skulle være.
Du viste interesse for navnet, og spurgte hvorfor nu det???

> og kunne
> måske sende nogle forkerte signaler til personer der ikke kender
> baggrunden.
Det gør det helt klart, og det er vel også meningen, så folk får
interesse for emnet og prøver at få mere af vide.

> Med venlig hilksen
> Steen Vinbæk

Har du læst Hopes historie, hvis ikke så prøv at læse den.
Hope er en ægte affaldskat, som nu på grund af sin historie
og sin betegnelse, fik en bedre tilværelse.

MVH JensenJS, som håber at hans egen opfattelse deles af andre

Niels Peter (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 21-09-02 12:49

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8c2de3$0$10992$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg håber i opfatter mit indlæg som om jeg har noget mod affaldskatte,
> under ingen omstændigher, jeg ville blot gerne høre hvorfra dette navn
> stammer, og som skrevet klinger det nedladende i nine øre,

Betegnelsen er opfundet af Lene, som bor i Ulfborg og har hjemmeside her:
http://katteelsker.ninja.dk/
Hun bor et sted, som af en eller anden grund er attraktivt for folk, der
står med en kat, de vil af med
I hvert fald bliver der "dumpet" en utrolig masse dejlige katte på hendes
gårdsplads. Lene gør et stort stykke arbejde for disse katte.
Egentlig synes jeg, udtrykket er godt nok, det falder jo tilbage på de
mennesker, der behandler deres katte som affald, og udtrykket gør på en lidt
provokerende måde opmærksom på et reelt problem.

Niels Peter
www.bluewhite.dk


goofy (21-09-2002)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 21-09-02 16:33

Hej Niels
> gårdsplads. Lene gør et stort stykke arbejde for disse katte.
Helt sikkert
> Egentlig synes jeg, udtrykket er godt nok, det falder jo tilbage på de
> mennesker, der behandler deres katte som affald, og udtrykket gør på
en lidt
> provokerende måde opmærksom på et reelt problem.
Det kunne jo også være at personer der besøger en hjemmeside for
katteelskere og støder på ordet affaldskatte
tænker" kan katteelskere virkelig finde på at kande katte for
affaldskatte"

Det stødte mig lidt at støde på navnet, men jeg har fået en forklaring
på det jeg spurgte om, selvom jeg nok havde en anelse.
Jeg syntes forøvrigt at det er ved at blive en kanon hjemmeside

Steen Vinbæk



Else Gyldenkærne (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 21-09-02 21:07

Ja, nu er I jo næsten færdige med diskussionen inden jeg nåede at læse med,
men det skal nu ikke afholde mig fra at komme med et lille pip *S*.
Jeg har også studset over navnet, for det lyder bestemt ikke godt. Jeg ville
nok foretrække "hittekat" eller "vildkat", alt efter hvad der var tilfældet.

I øvrigt har bryder jeg mig heller ikke om ordet "katte-slave". Jeg har ikke
lyst til at være en slave, og jeg synes ikke, det er betegnende for mit
forhold til kattene. Jeg er katte-ejer, katte-ven, og katte-elsker - men
slave, nej tak.

Jeg kan jo heldigvis bare lade være med at bruge udtrykket. Og det gør jeg


Mvh. Else.


"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:ami3fb$gpo$1@sunsite.dk...
> Hej Niels
> > gårdsplads. Lene gør et stort stykke arbejde for disse katte.
> Helt sikkert
> > Egentlig synes jeg, udtrykket er godt nok, det falder jo tilbage på de
> > mennesker, der behandler deres katte som affald, og udtrykket gør på
> en lidt
> > provokerende måde opmærksom på et reelt problem.
> Det kunne jo også være at personer der besøger en hjemmeside for
> katteelskere og støder på ordet affaldskatte
> tænker" kan katteelskere virkelig finde på at kande katte for
> affaldskatte"
>
> Det stødte mig lidt at støde på navnet, men jeg har fået en forklaring
> på det jeg spurgte om, selvom jeg nok havde en anelse.
> Jeg syntes forøvrigt at det er ved at blive en kanon hjemmeside
>
> Steen Vinbæk
>
>



Jette (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 21-09-02 23:42

"Else Gyldenkærne" skrev:
> I øvrigt har bryder jeg mig heller ikke om ordet "katte-slave". Jeg
har ikke
> lyst til at være en slave, og jeg synes ikke, det er betegnende for
mit
> forhold til kattene. Jeg er katte-ejer, katte-ven, og katte-elsker -
men
> slave, nej tak.

Nu skal man jo også passe på ikke at lægge mere i et udtryk, end det det
dækker over i en given situation.

Når man bruger ordet katteslave, er det jo på et meget ironisk/kærligt
plan. Katte kan godt virke sådan lidt aristokratiske, og have en
*jeg-er-hævet-over-alle-andre-væsener* -attitude, netop fordi de er
meget selvstændige og ofte ikke lader sig hunse med... eller opdrage på,
for den sags skyld.

Nogen mennesker synes at netop denne attitude er lidt morsom, og synes
det er sjovt at føje katten, og lade den bestemme (læs forkæle). Det er
et udtryk for stor kærlighed til katte og deres måde at være på.

Når folk betegner sig selv som katteslave, mener jeg derfor det er den
ultimative kærlighedserklæring til katten og dens væsen.

I det danske sprog bliver negative ord ofte brugt i positive
sammenhænge. Jeg kan finde utallige eksempler på ord som "idiot",
"åndssvag" osv. som vi kan finde på at kalde hinanden med en kærlig
undertone. Man skal derfor altid se på i hvilken sammenhæng et ord
bliver brugt... især her i landet, skal man passe på ikke at tage
tingene alt for bogstaveligt


Mvh. Jette



Else Gyldenkærne (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 22-09-02 00:23


"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
newstima.tf12.ln@tatooine...
> Nogen mennesker synes at netop denne attitude er lidt morsom, og synes
> det er sjovt at føje katten, og lade den bestemme (læs forkæle). Det er
> et udtryk for stor kærlighed til katte og deres måde at være på.

Jamen, det er nok lige præcis en forskel i indstillingen til katte, der gør,
at jeg ikke har lyst til at kalde mig slave. For mig er mine katte ikke børn
(eller erstatninger for samme), og de styrer ikke mit liv (ret meget *S*) De
er mine kæledyr, og jeg er deres ejer, - som prøver at give dem et så godt
liv som muligt.


> I det danske sprog bliver negative ord ofte brugt i positive
> sammenhænge. Jeg kan finde utallige eksempler på ord som "idiot",
> "åndssvag" osv. som vi kan finde på at kalde hinanden med en kærlig
> undertone. Man skal derfor altid se på i hvilken sammenhæng et ord
> bliver brugt... især her i landet, skal man passe på ikke at tage
> tingene alt for bogstaveligt

Selvfølgelig. Jeg er normalt også stærk modstander den politiske
korrektheds-trend, hvor man ikke må sige neger, handicappet osv. Det var
bare lige det her ord, jeg ikke havde det godt med. Vel at mærke ikke fordi
jeg ikke synes man må bruge ordet slave, (af hensyn til efterkommere af
slaver, der kunne føle sig stødt og bla bla...), men fordi jeg synes det
indikerer et forhold, hvor man har menneskeliggjort sin kat. Og for mig er
katten et dyr - et dejligt dyr, absolut , men stadig et dyr.

Nå, det endte som en højere, filosofisk udredning. Det var egentlig ikke
meningen, det er vist lidt meget at gøre ud af en bagatel. Som sagt så lader
jeg jo bare være med at bruge udtrykket selv, når jeg nu ikke kan lide det
*S*.

Mvh. Else.
>



marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 07:13

Else skrev
>For mig er mine katte ikke børn
(eller erstatninger for samme), <

Heller ikke for mig (så var de sendt på efterskole for
laaang tid siden) og jeg har faktisk ikke opfattelsen af,
at der er ret mange her der "mener" at katte er lig med børn, på den måde.
(besøg en "kaner"-liste....suk)

<De er mine kæledyr, og jeg er deres ejer, - som prøver at give dem et så
godt>

Jeg har det tilgengæld lidt svært med "ejer" hvordan kan man eje et andet
levende væsen (i særdeleshed en kat *GG*) jeg deler mit hjem med kattene, og
da de nu er i
overtal, ville de nok sige at jeg "får lov" til at være her.

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Nina El Falaki (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 22-09-02 15:57

Hej

Jeg må nok tilstå at jeg heller ikke kan lide udtrykket katteslave, hvem har
forresten hørt/brugt udtrykket hundeslave? det er jo direkte komisk.

Jeg foretrækker så afgjort de svenske udtryk, som kun bruges om forholdet
mellem (alle slags) dyr-mennesker

Matte = kvindelig katteslave
Husse = mandlig katteslave

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:amjn1q$1g0$1@sunsite.dk...
> Else skrev
> >For mig er mine katte ikke børn
> (eller erstatninger for samme), <
>
> Heller ikke for mig (så var de sendt på efterskole for
> laaang tid siden) og jeg har faktisk ikke opfattelsen af,
> at der er ret mange her der "mener" at katte er lig med børn, på den måde.
> (besøg en "kaner"-liste....suk)
>
> <De er mine kæledyr, og jeg er deres ejer, - som prøver at give dem et så
> godt>
>
> Jeg har det tilgengæld lidt svært med "ejer" hvordan kan man eje et andet
> levende væsen (i særdeleshed en kat *GG*) jeg deler mit hjem med kattene,
og
> da de nu er i
> overtal, ville de nok sige at jeg "får lov" til at være her.
>
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>


Henrik Pedersen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 22-09-02 21:37

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> writes:

> Hej
>
> Jeg må nok tilstå at jeg heller ikke kan lide udtrykket katteslave, hvem har
> forresten hørt/brugt udtrykket hundeslave? det er jo direkte komisk.

Helt fint..
Men man kan ikke tale om hunde og katte i samme åndedrag, fordi hunden
ser dig (mennesket som gud/flokfører) og katten mere betragter dig som
mormis/kattebakketømmer/foderautomat osv osv..

Jeg er næsten sikker på at det er mig som har fremmet betegnelsen, fik
den vist i en sidebemærkning herinde engang... Og det at andre bruger
betegnelsen må jo betyde at jeg ikke er den eneste som har den
opfattelse af forholdet mellem katte og mennesker ie: misforståelse

> Jeg foretrækker så afgjort de svenske udtryk, som kun bruges om forholdet
> mellem (alle slags) dyr-mennesker

Jeg foretrækker så afgjort også den svenske lovgivning hvad angår
retten til at bygge sin egen kværn..
Men det er så lige det jeg kan blive enige med dem om på nogen måde...*GG*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 21:52

Henrik skrev
<Men man kan ikke tale om hunde og katte i samme åndedrag, fordi hunden ser
dig (mennesket som gud/flokfører) og katten mere betragter dig som
mormis/kattebakketømmer/foderautomat osv osv..>

Lige mine ord...........*GGG* bliv bare ved på den måde
så undgår jeg at bruge tastatur og dermed er der mere nus
til div. katte, hvilket de er meget taknemmelige for.



--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 21:54

Henrik skrev
<Men man kan ikke tale om hunde og katte i samme åndedrag, fordi hunden ser
dig (mennesket som gud/flokfører) og katten mere betragter dig som
mormis/kattebakketømmer/foderautomat osv osv..>

Lige mine ord...........*GGG* bliv bare ved på den måde
så undgår jeg at bruge tastatur og dermed er der mere nus
til div. katte, hvilket de er meget taknemmelige for.




--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 21:52

Henrik skrev
<Men man kan ikke tale om hunde og katte i samme åndedrag, fordi hunden ser
dig (mennesket som gud/flokfører) og katten mere betragter dig som
mormis/kattebakketømmer/foderautomat osv osv..>

Lige mine ord...........*GGG* bliv bare ved på den måde
så undgår jeg at bruge tastatur og dermed er der mere nus
til div. katte, hvilket de er meget taknemmelige for.



--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




goofy (22-09-2002)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 22-09-02 00:58

Hej NG
"> Ja, nu er I jo næsten færdige med diskussionen inden jeg nåede at
læse med,
Fra min side var det IKKE ment som en diskussion. Jeg ville blot vide
hvorfra navnet kom, et navn som jeg ikke sympatisere med.

> men det skal nu ikke afholde mig fra at komme med et lille pip *S*.
> Jeg har også studset over navnet, for det lyder bestemt ikke godt. Jeg
ville
> nok foretrække "hittekat" eller "vildkat", alt efter hvad der var
tilfældet.
Det kan jeg gå ind for, men jeg er udemærket klar over jeg er i
mindretal, jeg syntes også at andre navne kunne være mere
" rammende"

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk



Jette (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 22-09-02 08:34

"goofy" skrev:
> Fra min side var det IKKE ment som en diskussion. Jeg ville blot vide
> hvorfra navnet kom, et navn som jeg ikke sympatisere med.

Sagt med et stort smil - så er ethvert indlæg til en nyhedsgruppe én
eller anden form for oplæg til debattering/diskussion

Og det er jo heldigvis fuldstændig frivilligt om man selv vil deltage i
den debat man lægger op til... men man kan ikke undgå at andre tager
tråden op

Mvh. Jette



Denise (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-09-02 09:34

Hej Steen

Jeg ved ikke om du er i mindretal, men jeg har heller aldrig kunne lide den
betegnelset, som, uanset meningen og hvordan det er opstået, er et
nedværdigende og grimt udtryk for en kat. Jeg synes derimod, at man fremover
for sådanne stakkels katte skulle kalde dem hittekatte, og skrotte den anden
grimme betegnelse.
Mht til katteslave, må man da godt kalde mig det hvis man vil, jeg ved jo
inderst inde alligevel hvem der bestemmer
Hilsen Denise

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8d0792$0$62694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> "> Ja, nu er I jo næsten færdige med diskussionen inden jeg nåede at
> læse med,
> Fra min side var det IKKE ment som en diskussion. Jeg ville blot vide
> hvorfra navnet kom, et navn som jeg ikke sympatisere med.
>
> > men det skal nu ikke afholde mig fra at komme med et lille pip *S*.
> > Jeg har også studset over navnet, for det lyder bestemt ikke godt. Jeg
> ville
> > nok foretrække "hittekat" eller "vildkat", alt efter hvad der var
> tilfældet.
> Det kan jeg gå ind for, men jeg er udemærket klar over jeg er i
> mindretal, jeg syntes også at andre navne kunne være mere
> " rammende"
>
> Med venlig hilsen
> Steen Vinbæk
>
>



marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 09:58

Denise skrev
<Jeg synes derimod, at man fremover for sådanne stakkels katte skulle kalde
dem hittekatte, og skrotte den anden grimme betegnelse.>

Ideen med navnet er jo netop at gøre opmærksom på
hvordan nogle mennesker behandler katte, en opmærksomhed som desværre er alt
for påkrævet, hvis
vi "bare" kalder dem hittekatte, tror folk at det er en kat
der bare kom forbi og flyttede ind, og vil ikke stille
spørgsmål ved det, Jeg er den stolte (og gråhårede) ejer
af en affaldskat, og så længe nogle mennesker er tumpede
og behandler levende væsner som affald, så længe vil han
blive betegnet "affaldskat" for at skabe den nysgerrighed
og opmærksomhed der er nødvendigt for at ændre tingenes tilstand.

hilsen
Marianne og Fnugger, min egen 6 kg's lavine

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Denise (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-09-02 11:28

Hej Marianne
Jamen, så er vi jo bare ikke enige
Hilsen Denise

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:amk0nb$9e3$1@sunsite.dk...
> Denise skrev
> <Jeg synes derimod, at man fremover for sådanne stakkels katte skulle
kalde
> dem hittekatte, og skrotte den anden grimme betegnelse.>
>
> Ideen med navnet er jo netop at gøre opmærksom på
> hvordan nogle mennesker behandler katte, en opmærksomhed som desværre er
alt
> for påkrævet, hvis
> vi "bare" kalder dem hittekatte, tror folk at det er en kat
> der bare kom forbi og flyttede ind, og vil ikke stille
> spørgsmål ved det, Jeg er den stolte (og gråhårede) ejer
> af en affaldskat, og så længe nogle mennesker er tumpede
> og behandler levende væsner som affald, så længe vil han
> blive betegnet "affaldskat" for at skabe den nysgerrighed
> og opmærksomhed der er nødvendigt for at ændre tingenes tilstand.
>
> hilsen
> Marianne og Fnugger, min egen 6 kg's lavine
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



maz (22-09-2002)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 22-09-02 12:32

....helt enig, så jeg kan kun tilslutte mig nedenstående...
:0)) maria
"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
news:amk0nb$9e3$1@sunsite.dk...
> Denise skrev
> <Jeg synes derimod, at man fremover for sådanne stakkels katte skulle
kalde
> dem hittekatte, og skrotte den anden grimme betegnelse.>
>
> Ideen med navnet er jo netop at gøre opmærksom på
> hvordan nogle mennesker behandler katte, en opmærksomhed som desværre er
alt
> for påkrævet, hvis
> vi "bare" kalder dem hittekatte, tror folk at det er en kat
> der bare kom forbi og flyttede ind, og vil ikke stille
> spørgsmål ved det, Jeg er den stolte (og gråhårede) ejer
> af en affaldskat, og så længe nogle mennesker er tumpede
> og behandler levende væsner som affald, så længe vil han
> blive betegnet "affaldskat" for at skabe den nysgerrighed
> og opmærksomhed der er nødvendigt for at ændre tingenes tilstand.
>
> hilsen
> Marianne og Fnugger, min egen 6 kg's lavine
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



Nina El Falaki (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 22-09-02 16:00

Hej Steen

Hittekat/vildkat dækker ikke altid, som flere andre foretrækker jeg
affaldskatte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8d0792$0$62694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> "> Ja, nu er I jo næsten færdige med diskussionen inden jeg nåede at
> læse med,
> Fra min side var det IKKE ment som en diskussion. Jeg ville blot vide
> hvorfra navnet kom, et navn som jeg ikke sympatisere med.
>
> > men det skal nu ikke afholde mig fra at komme med et lille pip *S*.
> > Jeg har også studset over navnet, for det lyder bestemt ikke godt. Jeg
> ville
> > nok foretrække "hittekat" eller "vildkat", alt efter hvad der var
> tilfældet.
> Det kan jeg gå ind for, men jeg er udemærket klar over jeg er i
> mindretal, jeg syntes også at andre navne kunne være mere
> " rammende"
>
> Med venlig hilsen
> Steen Vinbæk
>
>


Henrik Pedersen (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 22-09-02 01:26

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:


> I øvrigt har bryder jeg mig heller ikke om ordet "katte-slave". Jeg har ikke
> lyst til at være en slave, og jeg synes ikke, det er betegnende for mit
> forhold til kattene. Jeg er katte-ejer, katte-ven, og katte-elsker - men
> slave, nej tak.

Jeg er katte-slave for:

Jeg ejer ikke Melissa - mener ikke man kan eje andre levende væsner,
som har en selvstændig vilje...
Hvis hun kalder så kommer jeg...
Hvis hun vil noget får hun som regel lov, også selv om det betyder at
jeg skal gøre noget for hende - gå tur med hende og hun bestemmer i
vidt omfang hvor vi går hen - åbne døren så hun
kan få lidt frisk luft/indtryk fra svalegangen...
Eller bare en puttenusser inden hun lægger sig til at sove..

Nogen vil kalde det forkælelse, jeg kalder det samliv med en kat..

Melissa er heller ikke en erstatning for noget som helst, men et
levende væsen som aktivt har valgt at bo sammen med mig.

> Mvh. Else.

Og iøvrigt synes jeg at Jette har summeret det ret godt op i sit
indlæg..
Så jeg vil holde her..
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Niels Peter (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 22-09-02 11:16

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:amijpr$r3a$1@sunsite.dk...
> Ja, nu er I jo næsten færdige med diskussionen inden jeg nåede at læse
med,
> men det skal nu ikke afholde mig fra at komme med et lille pip *S*.
> Jeg har også studset over navnet, for det lyder bestemt ikke godt. Jeg
ville
> nok foretrække "hittekat" eller "vildkat", alt efter hvad der var
tilfældet.

For mig er der ikke noget nedsættende i ordet, blot en konstatering af
fakta. I Lenes (hende der oprindelig begyndte at bruge ordet) tilfælde
drejer det sig om, at hun jævnligt hører en bil standse udenfor sit hus,
bildøre smækker, bilen kører straks igen, hvorefter hun kan gå ud og finde
en papkassefuld killinger eller en voksen kat.
Det kan jeg ikke kalde andet, end at disse katte er blevet smidt væk som
andet affald, og jeg synes, det skal siges højt og uden omskrivninger, at
sådan er der altså mange mennesker i vores såkaldte civilisation der
behandler deres medskabninger.
Alt andet synes jeg er unødig sproglig sarthed.
Affald behøver i øvrigt ikke være noget negativt - spørg bare de kunstnere,
der laver de flotteste værker af ting, andre har smidt væk

Niels Peter
www.bluewhite.dk

P.S. Jeg bryder mig i øvrigt heller ikke om at kaldes "katteslave" - men jeg
har en ubehagelig fornemmelse af, at det bare er fordi jeg ikke vil se
sandheden i øjnene


Majer (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Majer


Dato : 22-09-02 18:43

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8c5c7d$0$95091$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Betegnelsen er opfundet af Lene, som bor i Ulfborg og har hjemmeside her:
> http://katteelsker.ninja.dk/


Hejsa!!

Nu har jeg været inde og læse på siden. Fantastisk stykke arbejde hun gør.
Men jeg kan se, at det er længe siden at siden er blevet opdateret, er der
nogen der ved hvorfor??

Jeg sendte også en mail til hende, fordi jeg gerne ville have hendes adr.
Men min mail kom retur?!?.. Er "projektet" gået helt ned??

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk



Ann K. (22-09-2002)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 22-09-02 19:55

Hejsa.
Lene er flyttet fra Ulfborg for et stykke tid siden... men kommer vist
stadig en gang i mellem for at holde lidt øje med "det gamle sted"...
Gruppen har støttet hendes arbejde en del... bla er det vist Nitsen, der
har lavet hjemmesiden, der har været indsamlinger af penge og
mad/legetøj... og på et tidspunkt talte man også om at opretten en fond
(mage til Tortie) - blot med navnet Hopefonden...
Desværre har man ikke hørt fra Lene meget længe... Aner ikke om det er
fordi hun ikke længere har internetadgang (der var vist noget med at hun
var studerende) eller hvorfor... Men der er vist et debatforum, hvor man
af og til kan være heldig at træffe enten Lene selv eller personer, der
kender hende (Camilla Scharff ved vist hvilket?)...
Et par stykker herinde har katte fra Lene... Både Hope og Gråmis fik nye
hjem - svjh også andre af kattene... så vidt jeg ved er Hope så desværre
siden blevet aflivet pgr sygdom

Mvh Ann - der har vredet hjernen for at kunne huske



marianne hellemose (22-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 22-09-02 21:08

Min Fnugger er også fra Lene, jeg talte i tlf. med hende
1-1½ md. efter, dvs februar md. efter den tid har jeg ikke
haft held med hverken post eller tlf. Lene og hendes mand flyttede til
Ørnhøj og checkede huset i Ulfborg et
par gange ugentligt, for at fodre de katte der var for vilde
til at flytte med, og se om der var "dumpet" nye katte.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Majer (24-09-2002)
Kommentar
Fra : Majer


Dato : 24-09-02 16:34



Hej Marianne og Ann K.

Tak for svaret. Så er det jo lidt svært at sende en pakke til misserne!!

--
Majer

www.majer.dk



Kirstine (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 21-09-02 09:58

In article <amh7p0$n9p$1@sunsite.dk>, nospam@oncable.dk says...
> Hej NG
>
> Jeg har lige været inde på vores hjemmeside og opdateret/slettet
> profiler.
> Så kikkede jeg lidt på statistiken og her " faldt" jeg over navnet
> AFFALDSKAT.
> I mine øre er det et nedladende ord. Hvorfor dette navn?

Mine to er affaldskatte - andre havde smidt dem ud, som om de var
køkkenskrald. Jeg bruger det ofte for at beskrive den måde, de er blevet
behandlet på tidligt i deres liv...og for at ryste folk lidt, for det kan
aldrig skade at åbne andres øjne for, hvor ringe nogle mennesker kan
finde på at behandle levende væsner. For mig er og bliver de de to mest
pragtfulde kattedyr i verden *S*
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

goofy (21-09-2002)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 21-09-02 16:36

Hej Kristine
> finde på at behandle levende væsner. For mig er og bliver de de to
mest
> pragtfulde kattedyr i verden *S*
Ikke eet ondt ord om affaldskatte men utallige onde ord om de mennesker
der gør dette, og godt der er personer som dig der gider tage sige af
dem.

Selvfølgelig er dine 2 " affaldskatte " de bedste katte i verden.
Steen Vinbæk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste