Urinkrystaller/foder
Fra : TM

Dato : 21-09-02 06:01

Nogle af vores venner har en huskat (pige, neutraliseret, udekat) på omkring
9-10 år.

Hun er ifølge vennerne blevet operereret for dannelse af urinkrystaller for
ca. 4-5 år siden, og har siden ikke udvist symptomer.

De fodrer hende med et specielt foder fra dyrlægen (er ikke helt klar over
navnet, men det koster omkring 159 kr. for 2 kg.)
De vil gerne vide, om der evt. findes et andet og ligeså godt foder, der kan
købes hos dyrehandleren i stedetfor hos dyrlægen, da de syntes prisen er
meget høj.

Håber, der er nogen, der kan hjælpe!

På forhånd tak!

MVH

Tina

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 21-09-02 20:59

Hej Tine

Hun bliver sandsynligvis fodret med Hill's Prescription Diet C/D - og det er
ganske rigtigt dyrt, når man køber det i "små" portioner som 2 kg - hvis man
derimod vælger større mængder som f.eks 5 kg bliver prisen pr. kilo
betydeligt lavere.

Efter min overbevisning er C/D det ubetinget bedste foder til at holde
urunvejssten i ave med - men andre procucenter af premiumfoder som f.eks.
Eukanuba forsikrer, at også deres foder har et så lavt magnesiumindhold, at
der ikke dannes urinvejssten.

Vore katte bliver normalt udelukkende fodret med Eukanuba - men skulle det
mod forventning på et tidspunkt vise sig, at en af kattene skulle behandles
mod urinvejssten, ville jeg efterfølgende fodre netop denne kat med Hill's
C/D

M v h

Knud

Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen
Fuglevangsvej 6
8700 Horsens

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : Helle Knudsen

Dato : 22-09-02 11:06

Hej

Hill's Prescription Diet C/D er et udemærket fodder... men jeg tror nu
nærmere det er Hill's Prescription Diet S/D der menes her, da S/D´en opløser
eventuelle krystaller der måtte være i urinen... Det får man oftes anbefalet
lige efter et anfald med krystaller, problemer med at komme af med urinen
osv... og min dyrlæge siger at man så giver S/D en 2-3 mdr efter for netop
at opløse resterende krystaller...
Jeg har selv en hankat med urinvejs problemer... han er godt nok ikke blevet
opereret, og det håber vi selvfølgelig ikke at han nogen sinde skal.. så vi
har simpelthen valgt at fodre fast med Hill's Prescription Diet S/D for at
forebygge. dog har vi efter 3 mdr efter han sidste sygdoms anfald blandet
det op med halv Iams Light da han er en anelse overvægtig og overvægt også
er med til at fremme urinvejs problemer hos katte.

5 kg S/D koster 359 kr

vi køber ca 2x 5 kg S/D og 1x 7 1/2 kg Iams light, som varer ca 10 mdr...
359 + 359 + 309 = 1027 kr

altså 1027 kr divideret med 10 mdr. = 102,70 kr om måneden... det er vel
ikke dyrt ??

Hilsen Helle Knudsen

"Jylland's Norske Skovkatte" <2190627m001@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3d8ccf34$0$1035$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : TM

Dato : 22-09-02 11:35

Hej )

Tak for svarene!

Til Helle: 102,70 kr. pr. måned er ikke dyrt i min verden, men jeg ofrer
også gerne alt på mine katte - jeg ved ikke liiige, om mine venner/bekendte
har helt den samme holdning, når de mener, at deres foder er dyrt....men nu
har jeg da fået et par foreslag, som jeg vil give videre!
1000 tak!

MVH

Tina