Alternativ til Tiscali ?
Fra : PS

Dato : 21-09-02 02:54

Hej alle;

Jeg har evindelige problemer med upload fra Frontpage og kan simpelhen ikke
løse dem.

Jeg har derfor prøvet at finde en anden udbyder der tilbyder gratis
FP-extensions, men hverken get2net eller telia synes at tilbyde det.

Hvad gør I andre ? Hvie har I jeres hjemmesider liggende ?

Peter

Fra : Leon Jessen

Dato : 21-09-02 07:38

"PS" skrev:
> [...]
> FP-extensions, men hverken get2net eller telia synes at tilbyde det.
>
> Hvad gør I andre ? Hvie har I jeres hjemmesider liggende ?

Jeg er ganske enkelt blevet så træt af Tiscali, at jeg har valgt at købe et
domæne hos www.enavn.dk her er servicen i top ig tingene fungerer. Jeg kan
ikke sige det samme omkring Tiscali, men de har jo også lige skåret
halvdelen af deres medarbejdere væk, så mon ikke tingene står lidt sløjt
til?

Gør som jeg køb et domæne (www.leonjessen.dk) er hostet host enanv.dk, så
kan du jo kigge der og få et indtryk af hastighed of FP extension
implementeringen.

Mvh. Leon
www.leonjessen.dk

Fra : Hans Otto

Dato : 25-09-02 22:00

"Leon Jessen" <Se_min@signatur.ok> wrote in

> Gør som jeg køb et domæne (www.leonjessen.dk) er hostet host enanv.dk,

Når jeg arbejder online i FP, så går det ekstremt og uanvendeligt langsomt
?

MVH

Fra : Ulrik Friis

Dato : 21-09-02 13:59

"PS" <affald62@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har derfor prøvet at finde en anden udbyder der tilbyder gratis
> FP-extensions, men hverken get2net eller telia synes at tilbyde det.

Hej affald62,
Jeg tror de fleste betaler for at have et webhotel med FP extensions. Eller
også hoster man selv. En gratis service vil altid være stedbarnet hos en
hvilken som helst udbyder, og lige så længe Worldonline/Tiscali har haft den
gratis service med FP extensions, lige så længe har folk brokket sig. Det er
langsomt mht. upload, men det virker dog. Og det er jo gratis. Hvis du
betalte for servicen kunne du jo stille krav til udbyderen.
mvh
Ulrik

Fra : PS

Dato : 21-09-02 15:54

Det er langsomt mht. upload, men det virker dog. Og det er jo gratis. Hvis
du betalte for servicen kunne du jo stille krav til udbyderen. Mvh Ulrik

Tja. Men nu er jeg jo betalende ADSL-kunde hos Tiscali, og diverse ting er
altså inkluderet.
Hvis nu supermarkedet sagde: "Du går en pose gratis æbler når du køber vores
appelsiner" så ville jeg trods forvente at æblerne ikke var rådne. Ellers
er der jo ikke noget ved det.

Men du har nok ret i at man skal betale ekstra for FPE.
Tak for kommentaren.

Peter

Fra : Ulrik Friis

Dato : 22-09-02 21:29

> [...]

vores
> appelsiner" så ville jeg trods forvente at æblerne ikke var rådne. Ellers

Siger du dermed, at webhotel med FP extensions er en inkluderet service for
en Tiscali ADSL kunde? Hvis det er tilfældet, ville jeg nok bruge lidt
større bogstaver overfor Tiscali.

Jeg mener ikke du kan sammenligne den gratis og langsomme service med rådne
æbler. Jeg ville nok sammenligne den med lidt umodne madæbler, som skal
ligge et stykke tid og modne samt kræver en del tilberedelse før man kan
bruge dem til noget.

mvh
Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-09-02 16:39

Ulrik Friis wrote:
> [...]
> det virker dog. Og det er jo gratis. Hvis du betalte for servicen
> kunne du jo stille krav til udbyderen. mvh

Den køber jeg ikke - Tiscali benytter det som et reklameparameter for at
få kunder - og det er uden forskel om man skal betale for det eller ej -
det indgår i "pakken", når man vælger Tiscali og så er de naturligvis
forpligtet på det. Ellers kunne de jo blot undlade at tilbyde det eller
tilbyde det for en sum, akkurat som andre udbydere gør det.

Hvis man hos Tiscali skal have dem til at hoste webhoteller med
Asp-adgang m.v., så koster det jo en bondegård, så de får rigelig betalt
for deres ydelser. Fyringen af en række medarbejdere betyder jo alt
andet lige, at de sparer penge.

At det så på sigt måske nedsætter servicen, er en anden sag.
Nå - men det er vist off-topic, så jeg slutter her.

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 22-09-02 21:32

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> At det så på sigt måske nedsætter servicen, er en anden sag.
> Nå - men det er vist off-topic, så jeg slutter her.

Jeg er ikke med på, hvor du vil hen. Jeg siger at Tiscali leverer en
service, som er gratis men også besværlig for kunderne. Når besværet er
overstået med upload mv., så fungerer web-stedet trods alt efter hensigten.
Mit udsagn bliver ikke imødegået.

Det er da muligt, at Tiscali tager sig godt betalt for andre services, men
det sker på almindelige markedsvilkår. Hvis ikke man vil have den service
Tiscali kan levere for den pris de forlanger, så finder man vel en anden
udbyder. Jeg kan ikke se sammenhængen med Tiscalis fyring af medarbejdere og
den gratis service. Deres gratis webhotel med FP extensions kører
sandsynligvis på gamle men stadigvæk fungerende servere.

mvh
Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-09-02 14:53

Ulrik Friis wrote:
> [...]
> Tiscalis fyring af medarbejdere og den gratis service. Deres gratis
> webhotel med FP extensions kører sandsynligvis på gamle men stadigvæk

Gratis webhotel??? Det koster nu penge at have sin hjemmeside hostet på
et webhotel hos Tiscali.

Tiscali reklamerer med at de har Frontpage 2002 på deres server - ergo
er de naturligvis forpligtet til at levere varen.
Det er underordnet om der er tale om et "gratis-produkt".

Men naturligvis kan man da blot forlade Tiscali - hvilket jo også var
det debattøren spurgte om.

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-09-02 21:38

> [...]
> er de naturligvis forpligtet til at levere varen.
> Det er underordnet om der er tale om et "gratis-produkt".

Jeg har et gratis webhotel med FP extensions hos Tiscali, og det var mit
indtryk at spørgeren også havde et tilsvarende. Men signalerne blev lidt
støvede, da han også oplyste, at han er adsl kunde hos Tiscali.

Hvis man betaler skal udbyderen naturligvis levere, men hvis det er gratis
kan man ikke forvente andet end at det virker. En superhurtig
forbindelse/server tror jeg næppe man skal forvente. Jeg tror de gode gamle
dage for 1-2 år siden, hvor man kunne få snart sagt alle services gratis på
nettet er slut.

mvh
Ulrik

Fra : Torben Bon

Dato : 25-09-02 23:32

"PS" <affald62@hotmail.com> wrote in

> Jeg har evindelige problemer med upload fra Frontpage og kan simpelhen
> ikke løse dem.

Det har jeg heller ikke kunnet siden marts 2002. Jeg har flyttet 15 sites
fra Tiscali. Det kommer aldrig til at fungere uanset hvad du betaler. Lad
være at spilde mere tid på Tiscali. Du vil høre en masse forslag fra
Tiscali og fra folk her som antager at det er dig der ikke kan finde ud af
det - ignorer det - de har sjældent den fornødne viden dem der fedter med
Frontpage.

Alternativt kan du nedlægge FPE hos Tiscali og uploade med FTP. Det kom til
at virke i Juni.

Torben Bon
Email: (fjern underscore i mailadressen)