Kan man blive smittet ved insektstik?
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 20:39

Vi sidder lige og snakker om der er risiko for at få en smitsom sygdom
når f.eks. en myg stikker. Nu er det jo sjældent at andre stikkende
insekter som bier og hvepse angriber folk, så jeg vil holde mig til
myggene. Tænk på i denne tid, hvor myggestik kan få ben og arme til at
ligne et månelandskab!

Hvis myggen først stikker en smittet person, og tager blod med til næste
person, ryger der da blod med ind, når myggen sprøjter giftstoffet ind
inden den suger på ny? Hvis der gør det, er det vel nok til at smitten
kan overføres, da der vel ikke skal meget blod til, eller maler vi
fanden på væggen?

Måske er der en på kandu.dk, der véd noget om det?

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 20-09-02 21:21

Prøv at se her: : http://makeashorterlink.com/?S12623CD1

> Måske er der en på kandu.dk, der véd noget om det?

Jeg skriver ikke via kandu.dk - jeg går den direkte vej via min
udbyders news.server. se http://www.usenet.dk
Alternativt søger jeg i arkivet for grupperne på http://www.google.com

Mari

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-09-02 21:13

> Hvis myggen først stikker en smittet person, og tager blod med til næste
> person, ryger der da blod med ind, når myggen sprøjter giftstoffet ind
> inden den suger på ny?

Så vidt jeg ved, så stikker danske myg kun en gang i deres liv, så det
problem er vist hurtigt overset. Men skulle de nu stikke flere gange, så er
det jo fordi de er sultne = tomme. Så derfor ingen smitte (min logik, for
malariamyg smitter jo rent faktisk).

Mvh Maria