afspilning af wave filer
Fra : Zorilla

Dato : 20-09-02 20:09

Hej,
er der nogen der kender et freeware program som kunne tænkes at ville
afspille en genstridig wave fil.
Normalt virker QT men denne gang får jeg meddelelsen om at QT mangler
software nødvendigt for afspilning.
Jeg har haft problemet een gang tidligere på min window maskine som heller
ikke ville afspille filen. På et eller andet tidspunkt fik jeg installeret
noget i anden forbindelse og pludselig kunne jeg godt afspille. Jeg har
derfor på fornemmelsen at det ikke er en 'ægte' wave fil. Den er optaget med
en mp3-afspiller men burde iht. manualen don være wave fil.

Håber ikke forklaringen blev for lang

mvh
Peter

Fra : Jesper

Dato : 20-09-02 21:29

Zorilla <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> [...]
> derfor på fornemmelsen at det ikke er en 'ægte' wave fil. Den er optaget med
> en mp3-afspiller men burde iht. manualen don være wave fil.

Det lyder som om det er en MP3 komprimeret WAVE fil, det kan QT ikke
afsptille den, men SoundApp kan.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Zorilla

Dato : 20-09-02 21:49

"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote in message

> Det lyder som om det er en MP3 komprimeret WAVE fil, det kan QT ikke
> afsptille den, men SoundApp kan.
> --

Desværre ikke. Unknown codec skriver den.

Peter

Fra : Jesper

Dato : 20-09-02 21:55

Zorilla <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> "Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote in message

> Desværre ikke. Unknown codec skriver den.
>
> Peter

Ja så er WAV filen nok komprimeret i wma format,, her er et codec til QT
under OS X http://appleguru.home.attbi.com/wmaaudio.sit.hqx

Fra : Zorilla

Dato : 20-09-02 22:12

> Ja så er WAV filen nok komprimeret i wma format,, her er et codec til QT
> under OS X http://appleguru.home.attbi.com/wmaaudio.sit.hqx
> --
Har du flere forslag? Det virker heller ikke.
QT skriver godt nok nu "unsupported sound format was encountered" frem for
missing software hvis det ellers betyder noget.

mvh
Peter

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-09-02 22:42

"Zorilla" <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> writes:

> "Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote in message

> Har du flere forslag? Det virker heller ikke.

Prøv at åbne filen i en teksteditor og post de første par linier her.
Der står muligvis angivet, hvilket codec der er brugt. Det bedste
ville være, om du kunne bruge en hexeditor, men jeg kan ikke lige
huske hvad der findes til Mac OS 9.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-09-02 10:19

> [...]

> QT skriver godt nok nu "unsupported sound format was encountered" frem for
> missing software hvis det ellers betyder noget.

Hvad siger 'vis info om film' i QuickTime Player om formatet?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Zorilla

Dato : 21-09-02 14:07

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote in message

> Hvad siger 'vis info om film' i QuickTime Player om formatet?
> --
Filen kommer aldrig ind i QT, så det ved jeg ikke.

Jeg prøvede i øvrigt som Thomas forslog og åbnede filen i textedit, det er
rent volapyk det hele. Det eneste tekst der står er RIFF og linien længere
nede WAVEfmt.

Det er altså ret ærgerligt at jeg ikke kan åbne filen, fordi det er en fed
sketch som jeg optog fra fjernsynet sidste år. Jeg er næsten ved at give op.
Jeg vil gerne maile filen (690kb) hvis der skulle være nogle der ønsker at
kigge nærmere på udfordringen.

mvh
Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-09-02 16:32

> [...]

> Jeg vil gerne maile filen (690kb) hvis der skulle være nogle der ønsker at

Mail den gerne til mig.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-09-02 19:16

> [...]

> Jeg vil gerne maile filen (690kb) hvis der skulle være nogle der ønsker at

Jeg vil da også gerne prøve lykken

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-02 05:41

Hej Peter

Hvis alt andet glipper, så send den til mig off-list, så skal jeg nok åbne den
og gemme den igen som alm. mp3 fil. Jeg har masser af værktøjer, der kan klare
det.

Pak den med DropStuff og send den til kml.ers@mail1.stofanet.dk

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-02 04:23

Hej Peter

Har du prøvet MusicMatch Jukebox? - Den kan læse og konvertere faktisk alt.
Jeg havde selv nogle problemer med nogle komprimerede lydfiler, og kunne
hverken læse eller afspille dem i SoundApp, Cabrio, Amadeus II eller Player
Pro, men MMJ kunne både læse, afspille og konvertere til en normal .wav, .mp3
eller .aif. Du kan finde MMJ her:
<http://www.musicmatch.com/download/free/index.cgi?os=mac&mode=input>