Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CD til Minolta DiMAGE 5?
Fra : Anders Madsen

Dato : 20-09-02 19:10

Hej gruppe

Jeg fik i sin tid aldrig den originale CD med til mit DiMAGE 5 da jeg
købte det (den mangled i kassen), men da forretningen brændte en kopi
var det ikke noget problem....før nu. Det har nemlig vist sig at der
godt nok er software til PC'ere på den brændte CD, men min nye eMac
insisterer på at der ikke er nogen Mac-software på den.

Kan nogen hjælpe med en ordentlig kopi?

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 21-09-02 08:20

"Anders Madsen" <webmaster@digitalfotografen.dk> skrev i en meddelelse

> men da forretningen brændte en kopi var det ikke noget problem....før nu.
> Kan nogen hjælpe med en ordentlig kopi?

Hvis foretningen har lavet en kopi til dig, uden alt softwaret, så kan du
sikkert ved at medbringe din cd få lavet en ny, med alt sftware på også til
Mac. Ved ikke om du har prøvet at snakke med foretningen...??
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Anders Madsen

Dato : 21-09-02 10:52

Hej Thomas

> Hvis foretningen har lavet en kopi til dig, uden alt softwaret, så kan du
> sikkert ved at medbringe din cd få lavet en ny, med alt sftware på også til
> Mac. Ved ikke om du har prøvet at snakke med foretningen...??

Problemet er, at DiMAGE 5 er udgået, og de tager kun 7i hjem på
bestilling. Derfor har de ikke en CD, de kan brænde fra. Set i
bakspejlet skulle jeg selvfølgelig have fået en ny CD lavet med det
samme, men på det tidspunkt havde jeg ikke forestillet mig at jeg
nogensinde skulle få en Mac i huset. Bagklog kan man jo altid være...

Jeg skrev til Minolta for et stykke tid siden, men fik aldrig noget svar
- jeg har en fornemmelse af, at Minolta Danmark ikke prioriterer
digitalkamera-markedet særligt højt, men i stedet koncentrerer sig om
deres industri-produkter.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-09-02 11:12

Anders Madsen wrote:

> [...]
> svar - jeg har en fornemmelse af, at Minolta Danmark ikke prioriterer
> digitalkamera-markedet særligt højt, men i stedet koncentrerer sig om

Prøv at være bare lidt ihærdig, kontakt Minolta pr. telefon og ryk for
et svar, det kan du sagten tillade dig.

http://www.minolta.dk/minolta/webadmin.nsf/lookupbyurl/index.htm?opendocument

Din fotohandler burde også sørge for at skaffe den manglende CD, han
risikerer jo at du bliver utilfreds med hans service, og at du fremover
handler et andet sted.

Fra : Anders Madsen

Dato : 21-09-02 11:23

Hej Niels

> Din fotohandler burde også sørge for at skaffe den manglende CD, han
> risikerer jo at du bliver utilfreds med hans service, og at du fremover
> handler et andet sted.

Til fotohandlerens forsvar skal det siges at jeg fik en yderst fornuftig
pris, fordi der var tale om det sidste kamera, de havde - altså
demomodellen. CD'en med software og hukommelseskortet (16 MB) manglede i
kassen, og jeg endte med at få en brændt CD og et 64 MB kort for en
beskeden merpris - en handel, jeg ikke havde noget imod at gå med til.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 21-09-02 13:19

> [...]
> godt nok er software til PC'ere på den brændte CD, men min nye eMac
> insisterer på at der ikke er nogen Mac-software på den.

Hej Anders
Jeg har det samme apparat og den originale software, så send mig din
addresse og jeg poster en kopi til dig.
mvh Kirsten

Fra : Anders Madsen

Dato : 22-09-02 13:47

Hej Kirsten

> Jeg har det samme apparat og den originale software, så send mig din
> addresse og jeg poster en kopi til dig.
> mvh Kirsten

Tusind tak for tilbuddet - jeg har sendt en mail med min adresse.

Fra : thl

Dato : 21-09-02 13:28

> [...]
> godt nok er software til PC'ere på den brændte CD, men min nye eMac
> insisterer på at der ikke er nogen Mac-software på den.

Se her

http://www.minoltaeurope.com/pe/digital/customer_support.html

mvh
Thorbjørn

Fra : Anders Madsen

Dato : 22-09-02 13:49

Hej Thorbjørn

> Se her
>
> http://www.minoltaeurope.com/pe/digital/customer_support.html

Tak for tippet, men det er desværre kun opgraderingen til v1.1 - man
skal have den originale udgave for at kunne installere denne version.

Thnx anyway.