Skærm går i off-mode
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 18:23

Vi sidder lige med en computer, som har følgende fejl:

Det er en Pentium 2,4 med Geforce 4 MX 440 128 DDR grafikkort med XP
home edition. Når den har vist XP-logoet første gang går der kun 3
sekunder, så går skærmen i off-mode (skærmen skriver at den går i
off-mode om 5 sekunder).

Hvis vi boot'er på en systemdiskette, går den ikke i off-mode, den
bliver ved med at vise a:> prompten.

Er der nogen, der har en ide, hvad der kan være galt?

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny

Dato : 20-09-02 18:49

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand..

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 23-09-02 08:49

> [...]
> bliver ved med at vise a:> prompten.
>
> Er der nogen, der har en ide, hvad der kan være galt?

Hej

Jeg har et asus v7700 på et abit kt7a.
Jeg oplevede nøjagtig det samme da jeg installerede 40.41
detonator-driveren. Windows xp starter op, og når velkomslyden kommer, går
skærmen på stand-by.
Jeg løste problemet ved at starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
og fjernede driveren, for derefter at installere en ældre.
I indstillinger for skærm, kunn jeg i fejlsikret tilstand se, at der var
konflikt mellem noget via cpu-agp brigde, (jeg bruger 4i1 4.42) og da jeg
skulle fjerne driveren før jeg installerede en ældre, før det virkede igen.

Håber det hjælper på dit problem!

--
Best regards
Jacob Pederen