Kan man det...???
Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 20-09-02 15:32

Pr. 1/5 i år er vi fraflyttet et lejemål i et privat boligselskab. Kort
efter modtager vi en opgørelse over vand/varme for 2001. Heraf fremgår det
at vi har betalt kr. 2848,- for lidt i á conto vand/varme.

Der går yderligere et par måneder hvor efter vi så modtager den endelige
fraflytningsopgørelse fra boligselskabet. Vi får en del af vort depositum
retur, men alle udgifter til istandsættelse, forbrugsafgifter m.m. er
trukket fra.
Vi var bare lykkelige over at det gik nogenlunde op.

Nu er der så gået yderligere nogle måneder, og idag får jeg så et brev fra
boligselskabet. De har lige opdaget at de desværre havde glemt at modregne
de 2848,- kr. da de gjorde vores konto hos dem op. Vedlagt 1 stk.
girokort.......

Mit spørgsmål er simpelt: Kan de det? Sådan opkræve et beløb efter at vort
mellemværende ellers er opgjort og ude af verden?

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-02 15:42

Søren Falkenberg Johansen skrev:

>Der går yderligere et par måneder hvor efter vi så modtager den endelige
>fraflytningsopgørelse fra boligselskabet.

Hvis det bare en almindelig opgørelse, kan de godt opkræve det
beløb som I skylder. Det krav forældes først om 5 år.

Hvis der står "Til fuld og endelig opgørelse af mellemværendet
...." eller lignende på oopgørelsen, så har de fraskrevet sig
yderligere krav - men det er næppe tilfældet.

--
Bertel

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 20-09-02 16:46

> [...]
> ..." eller lignende på oopgørelsen, så har de fraskrevet sig
> yderligere krav - men det er næppe tilfældet.

Tak for svaret.

Nej der står ikke noget i den retning, så vi må jo bare op med slanterne.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 20-09-02 17:05

Fra : rasmus carlsen

Dato : 20-09-02 17:06

I kunne jo også lige undersøge om I har betalt lige lovlig meget i
istandsættelse og den slags ... det lyder lidt volsomt, at det gik lige op
med depositum (med mindre I har betalt et meget lille depositum og samtidig
har ødelagt lejligheden ret meget ...)

ras