Rammer
Fra : petit

Dato : 20-09-02 14:51

Hej!

Som "helt ny" har jeg lidt problemer med rammer. Jeg har åbnet rammen
"indhold" - gemt den som "index.html" - Har derefter brugt "Angiv startside"
til at få "menu.htm" på plads (i venstre side). Dernæst "Angiv startside"
for at få "forside.htm" på plads (i højre side).
Så gik jeg igang med at lave hyperlink fra menu-knapperne til min
undersider, men da jeg så skulle "afprøve" dem, åbnede med undersider sig
ganske fint, men menu-knapperne i venste side "var ikke med". Hvordan "får
jeg rammen med" sammen med de andre sider.
Når jeg bruger "Vis i browser" fryser FrontPage næsten hver eneste gang. Er
det noget "I andre kender til?".
Hvad gør man ved det problem?

Tak.

m.v.h.

Peter

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 21:05

"petit" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan "får
> jeg rammen med" sammen med de andre sider.

I dine hyper link fra knapperne skal der være angivet et target f.eks.
target="hovedramme/højre ramme" (navnet på højre ramme) eller hvis du laver
det på normal siden i FP skal destinationsrammen være angivet til din højre
ramme. Det der sker nu er at den åbner et nyt vindue.
> Når jeg bruger "Vis i browser" fryser FrontPage næsten hver eneste gang.
Er
> det noget "I andre kender til?".
> Hvad gør man ved det problem?

Jeg har også dette problem, men kommer ud over det ved at åbne browser
vinduet og indtaste stien i adresse feltet, og trykke F5. Måske en lidt
besværlig affære, men det virker.

vh
Jan