X-Complaints til TDK?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-12-00 08:23

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 18-12-00 11:09

Martin Mouritzen.
Database Programmer.
Quizpeople A/S - http://www.quizpeople.com

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-12-00 12:47

Martin Mouritzen skrev:

>>Holder det?
>
>Hvorfor skulle det ikke det?

Tja, jeg mener bare, jeg orker da ikke at skulle til at grave frem til
alle mulige abuse-adresser, når de nu normalt står der.

Det der står i den linie giver jo ligesom sig selv... TDK har da også
tidligere haft en abuse-adresse deri.

Alle mulige ISPere fra Taiwan, hvis hjemmesider jeg ikke forstår,
hvordan skulle jeg nogensinde finde den korrekte abuse-adresse (jaja,
gætte på abuse@ og/eller newsmaster@) - men hvorfor ikke bare skrive
det i headeren?
--
venligst,
Lasse

Gratis Julebryg - nu med sne på *<
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 18-12-00 13:28

I indlægget <07ur3t0fbuhc2e3q19ttp8bpe7rh0fbrj1@news.inet.tele.dk>
dateret 18 Dec, forfattede Lasse Hedegaard:

> Tja, jeg mener bare, jeg orker da ikke at skulle til at grave frem til
> alle mulige abuse-adresser, når de nu normalt står der.

Men nu er en X-header jo eXperimental, det var straks værre hvis den var
required.

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-12-00 13:33

Alex Bach Andersen skrev:

>Men nu er en X-header jo eXperimental, det var straks værre hvis den var
>required.

Se, det vidste jeg ikke, der kan man bare se. Du har nogle stykker af
dem kan jeg se :)

Fra : Space Alien Hacker G~

Dato : 18-12-00 16:46

:: >>X-Complaints-To: the appropriate department of the poster's provider
:: >>Holder det?
:: >Hvorfor skulle det ikke det?
::
:: Tja, jeg mener bare, jeg orker da ikke at skulle til at grave frem til
:: alle mulige abuse-adresser, når de nu normalt står der.

Please provide me with a simple one-liner that will direct complaints
about the following posts, made by one legit customer and two spammers
and posted through news.tele.dk. Note that virtual hosts are supported
by the software I'm testing out, but not on the buggy news.tele.dk machine
and it's not worth merging it in cuz the other festering history bug has
been recurring nearly-daily now resulting in more downtime than up, but
not for me who is in serious need of downtime.

[1st legitimate post]

Date: Mon, 27 Nov 2000 10:38:37 +0200
From: "OATA" <oata@bite.lt>
Newsgroups: alt.video.vcr
Subject: Comparison of VCR

[Now for the spammers, a small selection of their posts]

Date: 17 Dec 2000 20:00:02 GMT
From: Aa72030 <7076534@hotmail.com>
Newsgroups: alt.business.pornpig.industries
Subject: ORIGINAL CHRISTMAS PRESENT - NUDE and EROTIC PAINTINGS FOR SALE 8146

Date: 17 Dec 2000 20:07:55 GMT
From: Aa96770 <1550331@hotmail.com>
Newsgroups: alt.answers.human-sexuality
Subject: ORIGINAL CHRISTMAS PRESENT - NUDE and EROTIC PAINTINGS FOR SALE 70900
__LINES__: 141

Date: 17 Dec 2000 20:13:33 GMT
From: Aa34036 <7422596@hotmail.com>
Newsgroups: alt.politics.homosexuality
Subject: ORIGINAL CHRISTMAS PRESENT - NUDE and EROTIC PAINTINGS FOR SALE 41629
__LINES__: 230

Date: 17 Dec 2000 20:14:27 GMT
From: Aa92559 <4941333@hotmail.com>
Newsgroups: alt.recovery.addiction.sexual
Subject: ORIGINAL CHRISTMAS PRESENT - NUDE and EROTIC PAINTINGS FOR SALE 72247
__LINES__: 337

Date: 17 Dec 2000 20:14:39 GMT
From: Aa47449 <2823584@hotmail.com>
Newsgroups: alt.recovery.sexual-addiction
Subject: ORIGINAL CHRISTMAS PRESENT - NUDE and EROTIC PAINTINGS FOR SALE 181824
__LINES__: 210

Date: 17 Dec 2000 20:26:24 GMT
From: Aa23147 <4193811@hotmail.com>

Fra : Per Thrane

Dato : 19-12-00 07:52

­ Hej Lasse

[ Mandag December 18 2000, skrev: Lasse Hedegaard til All om emnet: "Re: X-Complaints til TDK?"]

LH> Tja, jeg mener bare, jeg orker da ikke at skulle til at grave frem til
LH> alle mulige abuse-adresser, når de nu normalt står der.

Må jeg anbefale http://spamcop.net De kan gøre det hele for dig.

e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... ADVARSEL! SIKKERSEX.ZIP er en Trojan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-00 11:27

Per Thrane skrev:

>Må jeg anbefale http://spamcop.net De kan gøre det hele for dig.

Bruger jeg såmænd allerede, men jeg troede ikke man kunne anmelde
usenet-spam der mere...

Prøvede lige, jow, det virker igen :)

Fra : 007

Dato : 17-02-01 04:43

On Tuesday, 19 Dec 2000 05:52:20 -100, "Per Thrane"
<Per_ThraneNOSPAM@fidobbs.dk> wrote:

> Må jeg anbefale http://spamcop.net De kan gøre det hele for dig.

Mange abuse-adresser sorterer automatisk mail sendt fra spamcop fra,
da dens parse-funktion ikke er specielt god - den sender til alle led
i kæden ikke bare det sidste (som er det almindelige når man klager)

--
007
AKA

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 17-02-01 18:05

007 <007@dsa-net.dk> wrote:

> Mange abuse-adresser sorterer automatisk mail sendt fra spamcop fra,

Sikker?

Jeg har kun oplevet en enkelt gang, at den ikke ville sende en klage til
en udbyder, fordi de filtrerede dem fra.

> da dens parse-funktion ikke er specielt god - den sender til alle led
> i kæden ikke bare det sidste (som er det almindelige når man klager)

Indtil for ganske nyligt klagede den slet ikke til åbne relays, nu har
de dog lige lavet den om, så man selv kan krydse åbne relays af.

Når jeg klager manuelt plejer jeg da altid at klage til åbne relays, jeg
tror det giver mere, at få dem lukket, end bare at få lukket spammerens
throw away-account.

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-01 23:47

In article <ov6t8t05qt97i636n2qkqukifnjpmqec19@news.image.dk>,
Niels@fabel.dk says...

> Indtil for ganske nyligt klagede den slet ikke til åbne relays, nu har
> de dog lige lavet den om, så man selv kan krydse åbne relays af.

Jeg har hørt begrebet åbne relays i forbindelse med spamming mv. mange
gange. Hvad er det egentlig?

--
Peter T.
Finsk er sundt!

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 18-02-01 02:29

Peter T. <pinoc10@hotmail.com> wrote:

>Jeg har hørt begrebet åbne relays i forbindelse med spamming mv. mange
>gange. Hvad er det egentlig?

En mailserver, alle og enhver kan bruge til at sende igennem.
Disse bruges ofte af spammere til at sende deres ubehageligheder.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Peter T.

Dato : 18-02-01 09:11

In article <96nbvr.3vvfgl7.1@laptop.jarlskov.dk>, lasse@jarlskov.dk
says...

> En mailserver, alle og enhver kan bruge til at sende igennem.
> Disse bruges ofte af spammere til at sende deres ubehageligheder.

Aha. Takker.

--
Peter T.
Finsk er sundt!

Fra : 007

Dato : 18-02-01 10:03

On Sat, 17 Feb 2001 18:04:58 +0100, Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo)
wrote:

> Sikker?

Sådan var det i hvertfald for et stykke tid siden - det kan være de
har ændre så meget at den efterhånden er blevet accepteret igen

> [...]
>
> Når jeg klager manuelt plejer jeg da altid at klage til åbne relays, jeg
> tror det giver mere, at få dem lukket, end bare at få lukket spammerens

Det har ikke noget med åbne relays at gøre - SpamCop klagede til alle
adresser den kunne finde en abuse@ til - det var problemet...

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-02-01 11:49

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) wrote:

>Jeg har kun oplevet en enkelt gang, at den ikke ville sende en klage til
>en udbyder, fordi de filtrerede dem fra.

Jeg har efterhånden en fornemmelse af, at mange sætter lighedstegn
mellem "filtrere" og "afvise". Hvorfor?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-01 18:19

On Sun, 18 Feb 2001 11:49:27 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote: in <96o94a$lmh$1@news.inet.tele.dk>

>Jeg har efterhånden en fornemmelse af, at mange sætter lighedstegn
>mellem "filtrere" og "afvise". Hvorfor?

Simpelt, mange kender ikke forskællen, eller også så skældner de bare
ikke mellem dem

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-02-01 19:42

> Jeg har efterhånden en fornemmelse af, at mange sætter lighedstegn
> mellem "filtrere" og "afvise". Hvorfor?

Fordi man kan bruge mailfiltre til at slippe af med uønsket mail.

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-02-01 20:07

>Fordi man kan bruge mailfiltre til at slippe af med uønsket mail.

Du fangede den tydeligvis ikke.

At en mail ikke bliver afvist, er ingen garanti for, at den ikke
bliver filtreret fra.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-02-01 23:42

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Du fangede den tydeligvis ikke.
> At en mail ikke bliver afvist, er ingen garanti for, at den ikke
> bliver filtreret fra.

Det er rigtigt. Hvis du med afvist mener, at der kommer en mail retur
om, at den er afvist.

Men er en udbyder ikke useriøs, hvis den bare ignorerer mails fra
SpamCop? De kunne da enten afvise dem med en besked, eller fortælle
SpamCop, at de ikke ønskede rapporter fra dem.

> "SNART is a registered trademark of TransNet."

Det er da Snart(R) lang tid siden, jeg har set noget om dem.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-02-01 00:15

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) wrote:

>Men er en udbyder ikke useriøs, hvis den bare ignorerer mails fra
>SpamCop? De kunne da enten afvise dem med en besked, eller fortælle
>SpamCop, at de ikke ønskede rapporter fra dem.

De færreste svarer på spam - og det lyder jo nærmest som om nogle
udbydere er begyndt at betragte Spamcops anmeldelser som en slags
spam.

>Det er da Snart(R) lang tid siden, jeg har set noget om dem.

Jeg skifter ikke signatur hver dag - eller for den sags skyld hvert
år.

Fra : Søren Klintrup

Dato : 19-02-01 02:41

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Jeg skifter ikke signatur hver dag - eller for den sags skyld hvert
> år.

Men du gør det vel Snart(R) ikke ? :)

/Søren

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-12-00 16:59

On Mon, 18 Dec 2000 15:46:10 +0000 (UTC), Space Alien Hacker Goons!
<pedophile@PEDOPHILE.pedophile.peds> wrote:

> [...]
>:: Tja, jeg mener bare, jeg orker da ikke at skulle til at grave frem til
>:: alle mulige abuse-adresser, når de nu normalt står der.

[SNIP]

>I'm quite positive that the new software that will replace today's
>news.tele.dk has full virtual host support, allowing a different abuse
>contact address for Banga, Talkline, Contactel, Tele Danmark business,
>and even separate categories of Tele Danmark Internet users, and a new
>abuse address to complain about postings from Tele Danmark Employees
>(see headers of this message for a sample)

New software? You're not seriously implying, that they are going to buy
software such as Typhoon, Cyclone or DNews? Diablo will work for those
that can actually mangle it, but seriously it's only use is for
coffee-machines or as a newsrouter.
We are the B0RG. Resistance is futile. You will be assimilated.....

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk) |"A name indicates what we seek. An
"We reject kings, presidents and voting.| address indicates where it is. A

Fra : Surly Incompetent Ne~

Dato : 18-12-00 20:23

[...]

At the moment probably not; later they may want a `maintenance-free'
solution rather than having a part-time newsmangler tweaking the
equipment to get that last bit of performance. My immediate successor
appears (though I haven't grilled him in detail) to possess a positive
attitude to non-proprietary solutions you can get your hands dirty in
if necessary. (Seriously, DNEWS is not a solution for a site the size
of Tele Danmark -- the only site I saw that had a decent full-feed
DNEWS was Bredband in .se, and they switched over to Cyclone soon after
we started peering news. I've seen plenty of Cyclone sites suck as
well and heard plenty of complaints about Typhoon for the size of site
that is Tele Danmark and the retention that was my goal.)

:: Diablo will work for those
:: that can actually mangle it,

Diablo it is. It's only last week (and again today) that I'm learning
third-hand some details about the done-deed replacement setup, which
(in my arrogant opinion) includes entirely the wrong hardware, at least
if I were to implement a solution.

:: but seriously it's only use is for
:: coffee-machines or as a newsrouter.

Diablo sucks as a newsrouter (when transit performance and turnaround
is a concern), unless you throw some serious honking hardware at it.
What alarms me is to hear that Joe Greco had to shut down his testnews
machine for a couple days to allow it to catch up -- the readership he
has probably is comparable to what a medium-size ISP would have -- and
most of all, the poor performance of the XS4all open swerver, with a
delay last time I looked of 14 hours from time of delivery of news to
their transit machine until it appeared for reading. Also, the recent
inability of their transit peering box to keep up with the feed we have
been offering them, which could be in part due to bandwidth limitations
at this end although other sites in a similar situation (WOL, Telia DK)
have little difficulty keeping up.

I don't know the details of their setup to say anything more about the
possible cause of the delay. It could be deliberate.

Oh GOODY, now the single new 18GB overview drive on this test machine
(that normally gets a beating with only a handful of readers) has
started to spit out SCSI errors at me, to go along with its untuned
performance. I think I'll leave the country tomorrow...

As you probably know, Tele Danmark has been using INN 2.2.3 on the
existing news.tele.dk machine, with traditional spool -- one article
per file, one directory per group, Slowaris UFS on a Hitachi Heat-
Generator. This is overkill for text froups, but woefully inadequate
for binariez froups -- we're seeing something like more than 30 000
articles *per day* in alt.binaries.movies now, and some of the CD
froups are close behind. The Unix UFS filesystem simply does not
scale well to more than a few thousand files in a directory. There
are alternatives based on B-Trees such as used by SGI XFS, but not
anything readily available for Slowaris at no cost. UFS/FFS type
of filesystems simply cannot handle the traditional means that has
been used to store news.

If you abandon the article-per-file concept, then you need a robust
index similar to a filesystem to point to a particular article in
some faster storage scheme. The fastest storage under Unix is what
is referred to as Cyclical Storage, without the directory overhead
where you simply need to seek to a particular offset in a large
file. Other alternatives include multiple articles in a file or
splitting one large directory into several smaller ones, but they
all need some mapping from article to where it is stored so you can
get