Andet multimedie
tegn trekant med photoshop 6
Fra : Michael Borup

Dato : 20-09-02 12:08

Hej,
Hvordan tegner man en trekant med photoshop 6? Eller for at være mere
eksakt:
hvordan laver man topmenuen på www.aarhusfestuge.dk (links til presse,
sponsorer, frivillige og aktører). En rektangel kan jeg nok finde ud
af, men den lille hvide trekant i hjørnet!!!???

Mvh
Michael Borup

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-09-02 12:32

Michael Borup skrev bl.a.:

> Hvordan tegner man en trekant med photoshop 6?

Vælg lassoen (Polygonal Lasso Tool)
Med den kan du let lave en trekant.
Hold evt. "Shift" nede mens du laver den.

--
Lars

Fra : Digit

Dato : 20-09-02 15:55

"Michael Borup" <mi@udd.aardassem.dk> sprang på tungen, og skrev:

> [...]
| sponsorer, frivillige og aktører). En rektangel kan jeg nok finde ud
| af, men den lille hvide trekant i hjørnet!!!???

Elementært Watson, du tager blot path værktøjet [tast P], hold shift
nede og klik dig til dit polygon med den spidse vinkel. Den lille
hvide trekant er blot baggrund; det er polygonet (eg. menuformen
'Presse', 'Aktører' etc.) du skal lave.

Du kan også lave et rektangel med Shape værktøjet [tast U] og tilføje
punkter via Path og Direct Select [tast A], og på den måde lave den
spidse vinkel.

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?