Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Medion - Aldi eller Japan Photo!?
Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 20-09-02 11:55

Hvis I er kede af at købe et kamera i Aldi...
.... så kan I altså også købe det hos Japan Photo!
Medion SX 410z nedsat fra 5000 kr (hvis man tror på den "førpris") til 3500
kr...
De skriver følgende:

Medion SX 410 z
Her får du ubetinget mest kamera for pengene: 4.1 megapixels til en helt
utrolig pris !! Objektivet har 3x optisk zoom og er med asfæriske elementer,
som giver en endnu højere billedkvalitet. Det eneste, du mister i forhold
til et dyrere digitalkamera er muligheden for at optage film til nettet. Vi
leverer kameraet komplet og køreklart inklusive et 64 Mb CompactFlash kort,
Adobe PhotoDeluxe software, rem, taske, (engangs-)batterier, lysnetadapter
og naturligvis en dansk manual.
3500,00kr
<<<
Større kort, men altså uden akku og lader!

mvh,
Lars-Peder

Fra : ts

Dato : 20-09-02 12:37

Der må være en årsag til at de sælges så billigt. Enten er det noget lort,
eller også har grossisten overfaldt en lastvogn i Polen.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : kjan

Dato : 09-10-02 20:14

"ts" skrev d. 20-09-02 12:37 dette indlæg :
> [...]
> eller også har grossisten overfaldt en lastvogn i Polen.
> Du kan trygt købe kameraet i Aldi og afprøve det. Er du utilfreds
,leverer du det bare tilbage, og får dine penge retur, uden problemer...
MVH Kjeld Nielsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Aksel

Dato : 20-09-02 16:11

"Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3500,00kr
> <<<
> Større kort, men altså uden akku og lader!

Jeg er ikke sikker på at det er et godt køb selvom det har et højt pixeltal,
hvis optikken ikke er god er kan det ikke opvejes af en høj opløsning.
Zoom objektiver i topkvalitet har næsten altid asfæriske linser, men det er
ikke nogen garanti for kvalitet.
Jeg ville gå efter et kamera fra et firma der er kendt for sin optik,
elektronikken kan enhver købe i Taiwan, god optik kræver mange års erfaring
og udvikling.

Hilsen Aksel

Fra : max

Dato : 20-09-02 17:00

> [...]
> Jeg ville gå efter et kamera fra et firma der er kendt for sin optik,
> elektronikken kan enhver købe i Taiwan, god optik kræver mange års erfaring

Hej Axel - Jeg har købt kameraet og mener det er et godt køb.. Jeg printer
fænomenalt flotte billeder ud i A3 format på en Epson 1200.. Så til prisen er
det, trods visse begrænsninger et fint lille kamera..
Okey ja - jeg får skarpere billeder fra en Hblad med Carl Zeiss objektiver
og scannet på en Imacon, men men det er lidt irrelevant at sammenligne et
udstyr til 3000 med noget til 200k eller det syns du måske ikke..
mvh max

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 20-09-02 17:36

Jeg tror også gerne på, at hvis man køber et Leica Digilux - den der store
sorte mursten - til en ca. 10.000 kr så er den mere skarpttegnende. Man kan
måske også finde kameraer med færre pixels der laver lige så gode og skarpe
billeder. Måske også skarpere. Men så skal man heller ikke beskære meget i
billedet før man får problemer med de færre pixels og må ty til
interpolation.
Jeg er i hvert fald lodret uenig med den tyske site hvor en anmelder hagler
kameraet ned! - Jeg har haft mit ("Aldi-kamera") i en uge og det tager
faktisk udmærkede billeder! - Der er ingen tvivl om at man med et
mellemformatkamera kan ta' skarpere billeder, men forskellen til mit Nikon
spejlrefleksudstyr og de dias jeg scanner ind derfra er ikke vanvittig stor.
Det ER jo et billigt digi-kamera. Vil man ha' superkvalitet så skal man jo
også hoste op med nogle flere penge. -
Mellem eller storformat har sin berettigelse. Det har 35mm udstyr med en
langsom sorthvid film også... "Aldi-kameraet" skal nok blive min daglige
trofaste følgesvend! - Det er hurtigt at bruge! - Brugerfladen er ikke
tosset og hvis man lærer det ordentlig at kende så kan det både ta' skarpe
og velbelyste billeder. Man kan endog indstille EV værdier med og uden
blitz. - Manuel skarphed har man også mulighed for. - Så...
Men det kunne være sjovt med en testsite, hvor vi kunne se nogle billeder! -
Det er jo bare ikke så let... En computerskærm er jo taknemmelig...

mvh,
Lars-Peder

max <maxartz@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bzHi9.9886$Qk5.523063@news010.worldonline.dk...

Fra : Michaelbs

Dato : 20-09-02 17:55

ja ja...men man kan oogså vælge at købe et anerkendt og dyrt digitalkamera
på nette hos en engelsk eller tysk net-butik og spare adskillige tusinde, så
man kan få andre 4megapix kameraer, med god optik og fine tests på bagen til
ca samme pris som dit Medion-kamera...bare et tip..
mvh Michael

Fra : max

Dato : 20-09-02 18:02

> [...]
> man kan få andre 4megapix kameraer, med god optik og fine tests på bagen til
> ca samme pris som dit Medion-kamera...bare et tip..

Hvad vil du anbefale til ca. samme pris - gode tip er altid velkomne..
mvh max

Fra : Michaelbs

Dato : 20-09-02 20:25

anbefale?? ved jeg ikke rigtigt da jeg selv er novice...jeg venter lige til
photokinamessen i Tyskland er overstået, hvor mange nye modeller bliver
præsenteret... men et skud fra hoften, hvis man søger et lille kamera,
hvilket jeg gør: minolta dimage f100 til ca 4000kr på nettet...
mvh Michael

Fra : max

Dato : 21-09-02 09:23

> [...]
> præsenteret... men et skud fra hoften, hvis man søger et lille kamera,
> hvilket jeg gør: minolta dimage f100 til ca 4000kr på nettet...

Hej Michael - tak for tippet, jeg har nu fundet i Tyskland, men de vil
altså have 4.850,- for det og så kun med 16 mb mmc eller sd..det
svarer vel til 4-6 bilder..? Så vil man give et par tusser ekstra ser det
osse ud til at være et dejligt lille kamera..

Jeg kommer med en lille advarsel i næste uge vedr. det at handle
i Tyskland, det er ikke en gyser, men måske en hjælp til andre
der kan risikere at havne i en Kafka situation..
mvh max

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-02 12:13

hej max...
jeg har fundet det til ca 4100kr her: http://www.topvisionshop.com/ og
batterierne er jo de billige...og det med memorykortets utilstrækkelige
størrelse gælder jo for alle digitalkamerakøb..

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-09-02 12:29

On Sat, 21 Sep 2002 13:13:08 +0200, "Michaelbs"
<michaelschou@oncable.dk> wrote:
klip
>"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
klip
og så kun med 16 mb mmc eller sd..det

Nysgerrig nybegynder: 4-6 billeder, det må være en emorm høj
opløsning, med 2272x1704 i højeste kompress.(1:6) fylder det hos
mig mellem 1,6 og 2 MB. Skal du så ikke komprimere en hel del
bagefter alligevel ???
fortæl fortæl
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 21-09-02 14:13

On Sat, 21 Sep 2002 13:29:12 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Nysgerrig nybegynder: 4-6 billeder, det må være en emorm høj
>opløsning, med 2272x1704 i højeste kompress.(1:6) fylder det hos
>mig mellem 1,6 og 2 MB.

Hvis du kan have mere end 5 billeder i opløsningen 2272x1704 på et 16
MB kort, skyldes det at dit camera komprimere mere, hvilket ikke er
nogen kvalitetsfordel

>Skal du så ikke komprimere en hel del
>bagefter alligevel ???

Hvad mener du med det?
Komprimeringen har ikke noget med opløsningen at gøre.

Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : emj

Dato : 20-09-02 18:19

On Fri, 20 Sep 2002 18:00:16 +0200, "max" <maxartz@hotmail.com> wrote:

>Jeg har købt kameraet og mener det er et godt køb.. Jeg printer
>fænomenalt flotte billeder ud i A3 format på en Epson 1200.. Så til prisen er
>det, trods visse begrænsninger et fint lille kamera..

Jamen hvad nød er der så. Du er tilfreds og så kan vi andre da også
sagtens være det. Jeg er ret overbevist om, at det sagtens kan være
sine 3000 kr værd.

Hilsen emj

Fra : max

Dato : 21-09-02 09:25

> Jamen hvad nød er der så. Du er tilfreds og så kan vi andre da også
> sagtens være det. Jeg er ret overbevist om, at det sagtens kan være
> sine 3000 kr værd.
>
> Hilsen emj

Hej Emj - hva er det - kalder du mig en nød... Kokus eller Peanut..
mvh max

Fra : Langgaard

Dato : 23-09-02 10:09

Hej

Køb kameraet i Aldi, de har bedre service end jap foto !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niklas

Dato : 23-09-02 10:11

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse news:3d8ed7fa$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej
>
> Køb kameraet i Aldi, de har bedre service end jap foto !
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
>
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
>
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
>
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?
> "Lars-Peder Nyrup Bøgh" <nyrup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> 3500

> elementer,
> Vi
> kort,

Lad være at købe kameraet.
Det er den ringeste kvalitet på markedet.

Venligst

Niklas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-09-02 22:58

"Niklas" <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lad være at købe kameraet.
> Det er den ringeste kvalitet på markedet.

Og det er det fordi????
Jeg har tidligere nævnt, at jeg har det nævnte kamera, og jeg har endnu ikke
opdaget, hvad det er, der er så ringe ved det, men jeg vil da gerne vide
det, så jeg også kan ærgre mig!

Kurt

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-09-02 00:22

"Kurt B. Andersen" wrote:

> vil da gerne vide det, så jeg også kan ærgre mig!

Fnissss....

Hvis dit nye kamera ka' ta' billeder, og du mener at resultaterne står i
et rimmeligt forhold til investeringen, så har du vel ikke nogen grund
til at ærgre dig, med mindre du finder det påkrævet at du ærgrer dig,
blot fordi andre mener at du bør ærgre dig....:)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-02 18:54

med mindre du finder det påkrævet at du ærgrer dig,
> blot fordi andre mener at du bør ærgre dig....:)

Jamen, det var netop noget i den retning jeg tænkte på. Men nu kan jeg da
se, at der er andre, som indtil videre også er glade for deres Medion, så
jeg er da ikke helt alene i verden

Kurt

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-09-02 19:21

On Tue, 24 Sep 2002 19:54:13 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>se, at der er andre, som indtil videre også er glade for deres Medion, så

Dem der siger at det er noget møg er vist dem der ikke selv har
kameraet.

Måske er de bare misundelige.

--
Jens

Anarchy is against the law!

Fra : kjan

Dato : 09-10-02 20:26

"Kurt B. Andersen" skrev d. 24-09-02 18:54 dette indlæg :
> Ingen grund til at ærge dig, tvætimod. Har selv købt et Medion i Aldi
og var meget imporneret over billedkvaliteten. Tager mindst lige så gode
billeder som Minolta Dimage S404. Jeg har testet begge. Jeg tror
prisforskellen ligger i fortjenesten i grossist og detailledet. MVH
Kjeld Nielsen.

http://www.kandu.dk/