Vega laptop - hvad er der galt?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-09-02 09:51

Jeg har været en tur på edbpriser.dk for at kigge efter billige
bærbare. Jeg har kigget på en Vega+ 406XL med 512MB DDR RAM og P4
2200. Hvis man sammenligner den med mange andre er den utrolig billig
i forhold til specs. Hvor er der sparet?

Jeg har fundet ud af, at der ikke er COM port i. Kan nok accepteres.

Det ser ud til, at der ikke er mobile P4 CPU i. Hvad betyder det for
ydelsen? Bliver den for varm?

Er det overhovedet et godt køb? Jeg har kigget rundt på nettet, og det
ser ud til at Vega ikke har nogen hjemmeside.

/Jacob Larsen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 20-09-02 10:58

"Jacob Larsen" <jlar01@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
> i forhold til specs. Hvor er der sparet?

> Det ser ud til, at der ikke er mobile P4 CPU i. Hvad betyder det for

Den bli'r formentlig sindsygt varm og du skal leve med at høre på en blæser
konstant...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-09-02 18:58

On Fri, 20 Sep 2002 11:58:17 +0200, "H3nrik V! [2670]"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

>Den bli'r formentlig sindsygt varm og du skal leve med at høre på en blæser
>konstant...!

Hvor varm bliver en P4 2200 normalt?

/Jacob Larsen

Fra : Blaster

Dato : 20-09-02 16:56

"Jacob Larsen" <jlar01@kom.auc.dk> wrote in message
> Det ser ud til, at der ikke er mobile P4 CPU i. Hvad betyder det for
> ydelsen? Bliver den for varm?

Ja, det bliver nok pæn varm. Men også batteri tiden bliver væsentlig nedsat,
den er jo slet ikke strømbeparende.
Jeg ville nok gå efter en bærbar af bedre kvalitet og en mobile CPU, og så
give lidt extra for den.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-09-02 11:01

Er der nogen her i forum'et, der rent faktisk har købt nævnte laptop
eller en tilsvarende model? Nogen erfaringer?

/Jacob Larsen