strækmærker
Fra : Thomas E

Dato : 19-09-02 22:13

Kan strækmærker fjernes? Har hørt man kan få noget salve eller nogle
laserbehandlinger. Har nemlig tabt mig meget og det generer mig ret
kraftigt. Dog er de ikke så tydelige efter vægttabet.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-09-02 16:11

"Thomas E" <eriksen_tour@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan strækmærker fjernes? Har hørt man kan få noget salve eller nogle
> laserbehandlinger. Har nemlig tabt mig meget og det generer mig ret
> kraftigt. Dog er de ikke så tydelige efter vægttabet.

Nej - og lad dig ikke lokke af (dyre)cremer.
Få evt. opereret et stykke af det løsthængende hud væk.

VH Birgitte

Fra : Thomas E

Dato : 21-09-02 11:11

Jamen det KAN altså laves. Ved bare ikke lige hvordan.

Fra : Sander

Dato : 21-09-02 13:45

> Jamen det KAN altså laves. Ved bare ikke lige hvordan.

Det eneste jeg har hørt om er creme, men jeg tvivler på virkningen.
Strækmærkerne bliver mindre synlige med tiden, så man næsten ikke ser dem.

mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 21-09-02 16:27

"Sander" <sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Det eneste jeg har hørt om er creme, men jeg tvivler på virkningen.
> Strækmærkerne bliver mindre synlige med tiden, så man næsten ikke ser dem.

Disse cremer blev engang afprøvet i , jeg tror det var "Rene ord for
pengene". Forsøgspersonerne var kvinder, der havde været gravide og fået
strækmærker (NB ikke alle gravide får strækmærker).
Det viste sig at virkningen var så godt som minimal, hvis der overhovedet
var nogen.

VH Birgitte

Fra : Thomas E

Dato : 23-09-02 15:11

Hvad så hvis man i mit tilfælde er et hankøn? mine er meget mere røde end de
blege man tit ser hos kvinder.

Fra : Dennis Ravn

Dato : 26-09-02 17:01

> Hvad så hvis man i mit tilfælde er et hankøn? mine er meget mere røde end
de
> blege man tit ser hos kvinder.

Jeg mener at have hørt, at den eneste måde man kan fjerne strækmærker på, er
ved at gå til en plastikkirug. Han/hun kan fjerne dem ved brug af laser.

-Dennis