Suppe ider søges
Fra : Morten Johansen

Dato : 19-09-02 12:21

Hej

Savner noget inspiration til nye grønsags/fiske supper.

Ider modtages med stor tak.

mvh
Morten Johansen

Fra : netper

Dato : 19-09-02 13:19

"Morten Johansen" skrev d. 19-09-02 12:21 dette indlæg :
> Hej
>
> Savner noget inspiration til nye grønsags/fiske supper.
>
> Ider modtages med stor tak.
>
> mvh
> Morten Johansen
Hej morten

Prøv min kogebog på nettet, der har jeg delt supperne op i bla.
fiskesuppe

http://www.dk-kogebogen.dk/retter.php?dyreart=30&retten=172
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Christina Geisler

Dato : 19-09-02 16:36

> Hej
>
> Savner noget inspiration til nye grønsags/fiske supper.

Hvad med en god russisk Borretsch? Egentlig skal der oksekød i, men da vi
ikke spiser den slags, har jeg en vegetarudgave, som jeg gerne laver.

Borretsch

500g røde beder

1 hvidkålshoved

1 kg grøntsager (gulerødder, løg, kartofler, roe, selleri, kålroe, porre)

4 tomater

2 l bouillon

laurbærblade

salt, peber

persille

1-2 spsk sukker

saft af en ½ citron

½ l sur fløde

Skral rødbederne og de andre grøntsager. Riv lidt af rødbeden og sat til
siden. Hak derefter resten og alle grøntsager undtagen tomaterne og kom dem
i suppen. Lad simre en halv time. Tilføj hele tomater, krydderurter og
krydderier, sukker og citronsaft og lad simre i 5-10 minutter. Nogle
minutter før servering hældes de revne rødbeder i for at give den
karakteristiske røde farve. Serveres rygende varm med en stor skefuld sur
fløde i hver tallerken. Et godt, hjemmebagt bondebrød hører til.

Fra : Padmé

Dato : 19-09-02 19:56

Hey..
Jordskoksuppe.
250g jordskokker
1 løg
2 fed hvidløg
vand + bouillonterning til det dækker.
kog igennem til det er mørt, derefter blend til cremet konsistens.
smag til med salt, peber, karry og hvad du ellers har lyst til af smag, du
kan evt. også komme en skefuld creme fraiche i...
den smager rigtig god, især med noget groft brød til.

//Mae

Fra : Bro

Dato : 19-09-02 23:33

"Morten Johansen" <morten_b_johansen@yahoo.com> skrev...
> Hej
> Savner noget inspiration til nye grønsags/fiske supper.
>
> Ider modtages med stor tak.
> mvh
> Morten Johansen

Hej Morten...
Her er min efterårsfavorit, EKSTREMT enkel og lækker:

Porre-kartoffelsuppe med bacon:
Skræl lige dele kartofler og porrer. (Ikke vægt men rumfylde!)
Koges i 25 min. i en passende gryde.
Blendes.
Tilsæt fløde og vand (eller hønsefond) til tykkelsen minder om sovs :)
Hønse Bouillontern tilsættes hvis du ikke har fond.
Saltes efter behag.
Serveres med tynde strimler porre og sprøde bacontern på toppen, samt groft
brød med smør.

Meget mættende og smager 1000 gange bedre end det lyder!

Venlig hilsen Helle

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-09-02 13:57

"Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
groft
> brød med smør.
>
> Meget mættende og smager 1000 gange bedre end det lyder!

Lige da jeg havde læst opskriften tog jeg ned i Brugsen og købte alle
ingredienser. Jeg tillod dog også at putte jordskokker i.
Og den smager bare godt. Kan ikke anbefale den nok!
Og som der er med så meget så er det enkelste tit det bedste.

Mvh Thomas

Fra : Ghita

Dato : 20-09-02 06:56

I news:8128bae.0209190320.37bced38@posting.google.com griflede Morten
Johansen:

Denne her suppe er jeg vild med:

Hvidløgssuppe

· 50 gr. smør
· 4 spsk. hvedemel
· 1 halv stort fint snittet løg
· 12 fed hvidløg skåret i kvarte
· 1/4 liter piskefløde
· 3/4 liter hønsekødsbouillon
· 1 drys muskatnød
· 4 spsk. revet mozzarella ost
· 2 tsk. oregano
· salt
· peber
· 2 spsk. citronsaft

Smelt smørret, & steg løgene gyldne & halv gennemsigtige. Kom hvidløgene
i gryden et øjeblik inden hvedemelet tilsættes. Rør godt i gryden så
melet ikke klumper & tilsæt så fløde & bouillon. Lad det koge ved svag
varme i 20 minutter med jævnlig omrøring, så det ikke brænder på. Tilsæt
krydderier, ost & citronsaft. Blend suppen & kog den op igen inden
servering.
Suppen har en blød behagelig smag af hvidløg, & er ikke stærk !

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag