Det evige spørgsmål - nyt grafikkort
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-09-02 09:39

Hej.

Jeg har en IBM med en INTEL 9xx MzH PIII processor og 256 MB Ram.
Derudover har jeg et RIVA TNT2 kort med 32 MB ram.

Hvad skal jeg købe af grafikkort, for at få en god ydelse i spil? Jeg
er ikke megagamer, men har da købt GTA3 og kunne måske godt finde på
at købe den nye Quake på et tidspunkt.

Idag kører min GTA3 ikke så godt, selv i 800x600x16. Den laver små
pauser hele tiden på halve sekunder. Den er opdateret med nye drivere
m.m.

Jeg har kigget på tomshardware.com, anadtech.com og flere andre
steder. Men uden at blive klogere. Så gutter, hvad skal jeg købe?

Mvh. Brian
--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-09-02 10:16

On Thu, 19 Sep 2002 10:38:31 +0200, Brian B. Christensen
<BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> wrote:

>Jeg har kigget på tomshardware.com, anadtech.com og flere andre
>steder. Men uden at blive klogere. Så gutter, hvad skal jeg købe?

For lige at fange jer i opløbet

Vil et ATI Radeon 9000 Pro, 128MB DDR ram, TV-OUT/DVI være et godt og
brugbart køb til min konfiguration.

Mvh. Brian

Fra : JRS

Dato : 19-09-02 12:08

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse news:mb5jou4d3unsbsuhoiknuffg7vkdngr51k@4ax.com...
> [...]
> For lige at fange jer i opløbet
>
> Vil et ATI Radeon 9000 Pro, 128MB DDR ram, TV-OUT/DVI være et godt og

Udemærket valg .. Dog ville jeg nøjes med 64MB versionen , da de sidste 64MB
vist bare er blær og ikke til brug ..

MVH
JRS

Fra : Taba

Dato : 19-09-02 12:11

Nu siger du ikke er den store gamer, men du siger heller ikke hvad du er
om det er TV-Out der er vigtig, dual view, 2d kvalitet etc...

På tomshardware har den en VGA chart over de fleste gfx kort, dog ingen af
den nye ATI (dvs. 9000 og opefter)
Men der kan man få et godt fingerpeg om hvad man kunne tæntke sig

> For lige at fange jer i opløbet
>
> Vil et ATI Radeon 9000 Pro, 128MB DDR ram, TV-OUT/DVI være et godt og
> brugbart køb til min konfiguration.

Ja, det lyder skam fornuftigt.. Og det kan også bruges efter en evt.
opgradering. Du kunne, hvis det er i den prisklasse/ydelse du leder efter,
kigge på et GF4 TI4200 (128 mb ram er nok at foretrække, men 64mb kan da gå
;p)

--
/Taba
Fjern "REMOVE" for at svare direkte

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-09-02 13:31

On Thu, 19 Sep 2002 11:15:40 +0200, Brian B. Christensen
<BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> wrote:

>Vil et ATI Radeon 9000 Pro, 128MB DDR ram, TV-OUT/DVI være et godt og
>brugbart køb til min konfiguration.

Så er det bestilt. Så håber jeg at SHG.DK får den frem til i morgen
som de lover. Jeg vil simpelthen ha' den i til weekenden

Nu er det jul igen....

Mvh. Brian

Fra : Henrichsen

Dato : 20-09-02 11:03

Læs testen http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/19/6908410
Der er kortene med.
Som jeg ser det er der en klar vinder: GF4-ti4200.

Martin.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-09-02 08:33

>Så er det bestilt. Så håber jeg at SHG.DK får den frem til i morgen
>som de lover. Jeg vil simpelthen ha' den i til weekenden

Ok, der stod 3-4 dages levering på deres hjemmeside. Og..... Nu har de
sendt en mail, hvor der står at den måske først bliver sendt d. 27/9.

Så nu er den afbestilt igen og købt ved PRC data som skriver de har
den på lager. Håber de taler sandt.

/Brian
--
Min private babeside.