Ellen Jonasdatter Bårse
Fra : Lis Graae

Dato : 18-09-02 17:26

Kære alle
Jeg er kørt fast.......
Er der i blandt jer, nogen der kan hjælpe mig med at finde Ellen
Jonasdatters fødsel og hvor hun kommer fra.
Ellen er gift med Niels Daniel Edvardsen (Iversen) ved ikke hvor og hvornår
han er født.
De får 6 børn heriblandt Niels Daniel (Svendsen) Nielsen f. 3. febr. 1830 f.
i Bårse
Deres første barn Dorthe Kirstine fødes 26. febr. 1820 Wester Egede
Ellen dør i Bårse 28. sept. 1832 36 år gl. og begravet 4. okt. 1832 i Bårse
Jeg har søgt alle vegne´i omegnen, men har ikke kunnet finde bare noget der
peger på Ellens fødselssted og dåb.
Ellen er betegnet som Gjordmoder i skiftet. Jeg har søgt i jordmoderarkiver,
men heller ikke her, har jeg fundet noget.
Jeg håber på at høre fra nogen af jer.
Med venlig hilsen
Lis Graae

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-09-02 21:03

"Lis Graae" <lis.graae@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Ellen er betegnet som Gjordmoder i skiftet. Jeg har søgt i
jordmoderarkiver,
> men heller ikke her, har jeg fundet noget.

Det kunne være hende her:
Ellen JONASDATTER
Sex: F

Event(s):
Christening: 28 Sep 1794
Haslev, Soro, Denmark

Parents:
Father: Jonas CHRISTENSEN
Mother: Birthe OLESDATTER

Source Information:

Batch number: Dates Source Call No. Type Printout Call No. Type
7626406 - 1058687 Film
Sheet: 13

Men jeg ved slet ikke, om det passer med området?
Hvor ligger Bårse?

Mvh. Bodil.