Yasmin p-piller.
Fra : Helle Nielsen

Dato : 18-09-02 13:09

Hejsa.

Jeg er lige skiftet fra Meloden til Yasmin p-piller fordi jeg har så mange
bumser og min læge siger at Yasmin er rigtigt godt mod bumser. Vil bare høre
jer andre om det er rigtigt og om jeres erfaring med dem?

/Helle
__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Bobo

Dato : 23-09-02 20:56

Hej Helle....
som du nok ved har jeg fået dem.....
Jeg er blevet "Steril" af dem.......faktisk så meget at jeg er blevet
henvist til en Fertellitets klink nu....
men derud over så virker de ikke særligt godt mod bumser...havde hvad jeg
plejde....derimod er de god mod migræne.
Venlig hilsen
Jinnie

Fra : Kirstine

Dato : 24-09-02 06:18

In article <3d8f724b$0$10976$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, bobo@alf-
bobo.dk says...
> [...]
> men derud over så virker de ikke særligt godt mod bumser...havde hvad jeg
> plejde....derimod er de god mod migræne.

Hvad mener du med, at du er blevet steril af p-pillerne?
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 06:42

Kirstine wrote:

> Hvad mener du med, at du er blevet steril af p-pillerne?

ja den undrede jeg mig også over...... den har jeg aldrig hørt før......
især ikke med så forholdsvis nye p-piller....
de har kun været på markedet i ca et år, og er den nyeste og dem med den
laveste dosis hormoner ifølge min læge, der i sin tid udskrev dem til
mig....

jeg bruger dem selv, og er rigtig glad for dem...jeg har haft god effekt med
hensyn til bumser og pms problemer samt blødningsforstyrrelser.....
jeg kender også indtil flere der har fået dem tilbudt af lægen af de samme
årsager som jeg.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bobo

Dato : 25-09-02 17:58

Hejsa...
Ja det jeg mener er at jeg i dag ikke kan få børn, og lægen på sygehuset
mener det er p-pillerne.......specielt fordi før jeg startede havde jeg
normale mens...det har jeg ikke mere......P-piller kan sagtens lave så meget
rod at de stopper ens æggeløsning....
Men spm sagt....husk at p-piller virker forskelligt på folk....Min veninde
og jeg kunne ikke mærke nogen forskel på bumser......derimod har jeg hørt
godt om diana mite pga. det store indhold af Østrogen....men men men
ak....jeg kender en der fik 3 blodpropper af dem......så personligt vil jeg
slet ikke have p-piller mere *SS*......men der er jeg jo meget forskellig
for jer......
Knuz Jinnie

Fra : musse03

Dato : 21-01-03 19:11

"Bobo" skrev d. 23-09-02 20:56 dette indlæg :
> [...]
jeg
> plejde....derimod er de god mod migræne.
Steril?! Altså du kan slet ikke få børn?! Nu bliver jeg helt bange for
jeg er lige begynde på yasmin...

http://www.kandu.dk/

Fra : Mirian

Dato : 27-09-02 09:44

Hej...
jeg døjer simpelthen sådan med svamp i skeden hele tiden, jeg får det ca en
gang om måneden. Min læge siger det er pga p-piller. At jeg ville være bedst
uden, men det er nu den bedste prævention i et fast forhold. jeg er nu
blevet henvist til gynækolog, om 2 måneder først desværre. Jeg har også
skiftet p-pille fra Cilest til Yasmin, fordi der skulle være lidt andre
stoffer i.
Mit spørgsmål er så: er der nogen der har samme problem som mig og har det
hjulpet at skifte p-pille til Yasmin eller en anden slags?
MVH Mirian

Fra : Mille

Dato : 27-09-02 09:51

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er så: er der nogen der har samme problem som mig og har det
> hjulpet at skifte p-pille til Yasmin eller en anden slags?

Jeg har samme problem...bruger ikke p-piller..men er lydhør overfor alle
forslag..
har prøver canesten, femigel, mælkesyrekapsler, molkosan, kamillete,
yoghurt, div. salver, dråber og jeg ved ikke hvad..
HIlsen

Fra : Mirian

Dato : 27-09-02 10:05

"Mille" <bente_beks@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøver canesten, femigel, mælkesyrekapsler, molkosan, kamillete,
> yoghurt, div. salver, dråber og jeg ved ikke hvad..

Det samme har jeg, alle de gode gamle (og nye ) råd, men som sagt er det
ifølge min læge, p-pillerne.
Jeg har dog brugt canesten så mange gange til at bekæmpe infektionerne, at
jeg nærmest er blevet immun over for produktet, så for tiden behandles jeg
med de meget dyre Diflucan piller.
Men Mille, hvad bruger du så til prævention? Hvad siger din læge om hvorfor
du får svamp hele tiden?
MVH Mirian

Fra : Mille

Dato : 27-09-02 10:36

> [...]
> med de meget dyre Diflucan piller.
> Men Mille, hvad bruger du så til prævention? Hvad siger din læge om

Ingen prævention
Og grunden: Hormonelle ubalancer...især i forbindelse med menstruation...
Det kan også skyldes at jeg har et lidt svingende blodsukker. Sukkerindtag
gør det i hvert fald ikke bedre..
Nu vil jeg forsøge C-vitaminer, Longovital, sukkerbegrænset kur, - brug af
al trusseindlæg/tampon osv. som forebyggende, for jeg er vist næsten fri
lige i øjeblikket...det er SÅ frustrerende!!
HIlsen Millie

Fra : Anne Dorthe Friis Jo~

Dato : 17-11-02 19:33

Hej
Det er længe siden du skrev så måske er dit problem løst

Jeg havde præcis samme problem, skiftede fra cilest til econ, og til sidst
til yasmin.
Efter ca 1½ måned med Yasmin, var problemerne forsvundet.
Gynækologen forklarede at det skyldes gestagen indholdet i de gamle
p-piller.
Det er ikke så højt (hvis der overhovedet er gestagen i) Yasmin tabletterne
som i øvrigt er et ret nyt produkt.