hastighed på netværk
Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-02 12:57

hvad linie svare min til hvis jeg downloader ca. 120 kb/sec. ?
og hvordan er det lige man regner det ud

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 13:13

In article <1filpee.xst5so1dcgrysN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:
> hvad linie svare min til hvis jeg downloader ca. 120 kb/sec. ?
> og hvordan er det lige man regner det ud

Gang med ca. 10, så er der også taget højde for control data.
Der går 8 bit på en byte.
en k er 1024,
en M er k*k aka 1024*1024
en G er M*k aka 1024*1024*1024

JonB

Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-02 13:34

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Gang med ca. 10, så er der også taget højde for control data.
> Der går 8 bit på en byte.
> en k er 1024,
> en M er k*k aka 1024*1024
> en G er M*k aka 1024*1024*1024

jeg er lidt dum så jeg spørger lige uddybende : svare 120kb/sec så
til en 1,2 mb linie eller ..?
og kan man så forvente at på en adsl 384, downloader man med 38,4
kb/sec ?
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 13:39

In article <1fipn0a.gmrcpq4p2utkN%michael.holm@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:

> jeg er lidt dum så jeg spørger lige uddybende : svare 120kb/sec så
> til en 1,2 mb linie eller ..?

Ca. omend forbindelsen godt kan være hurtigere da flaskehalsen kan
ligge et andet sted

> og kan man så forvente at på en adsl 384, downloader man med 38,4
> kb/sec ?

stort set.

JonB

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-09-02 16:46

On Wed, 18 Sep 2002 14:34:00 +0200, Michael Holm wrote
(in message <1fipn0a.gmrcpq4p2utkN%michael.holm@anthro.ku.dk>):

1,2 Mbit (endelig bit)

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-09-02 13:39

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hvad linie svare min til hvis jeg downloader ca. 120 kb/sec. ?

Du sidder på en 1 Mbit

> og hvordan er det lige man regner det ud

Downloadhastighed (byte pr. sekund) ganget med 8 lig forbindelsens
hastighed (bit pr. sekund)

Forbindelsens hastighed (bit pr. sekund) divideret med 8 lig
downloadhastighed (byte pr. sekund)

I begge eksempler fra/tilregnes 10-20 % overhead.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Magnus Rohde

Dato : 18-09-02 16:03

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hvad linie svare min til hvis jeg downloader ca. 120 kb/sec. ?

Langsom ?
:)
> og hvordan er det lige man regner det ud

Magnus