Andet multimedie
bentjuul 3670
mp3 til cd-lyd
Fra : catbody

Dato : 18-09-02 12:48

Hej
Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan
afspilles i en alm. cd-afspiller.
mp3 filerne er fuldt lovlige (det er noget musik min svigersøn har lavet
og indspillet som mp3 filer)
Jeg benytter følgende:
Nero 5.5
Styresystem: Windows XP
Brænder: Liteon 40x12x48

Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg
trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl frem
hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
Metode: Disc-at-once

hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

m v h
Catbody

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 13:29

On Wed, 18 Sep 2002 11:47:56 GMT, "catbody" <catbody.news@kandu.dk>
wrote:

>hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

Du gør ihvertfald det forkert at du poster et CD spørgsmål i grafik
gruppen.

Hvis du poster dit spørgsmål det rigtige sted, så er der sikkert
mange som gerne vil hjælpe

mvh Madsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-09-02 13:31

"catbody" <catbody.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Metode: Disc-at-once
>
> hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

UPS, forkerte gruppe du er havnet i, måske du skulle prøve dk.binaer.musik,
ellers ved jeg ikke lige hvor jeg skal kaste dig hen.

Kim Larsen

Fra : Digit

Dato : 18-09-02 13:43

"catbody" sprang på tungen, og skrev:

> [...]
| Metode: Disc-at-once
|
| hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

Medmindre din svigersøn har komprimeret sangene i eks. MP3-Pro
formatet (kræver kompatibel nero version) burde det virke. Jeg kan
ikke rigtig gøre andet end at foreslå du prøver med et andet program.
Eks. MP3 Maker fra <http://www.acoustica.com/>.

Dette er forresten ikke den korrekte gruppe til dit spørgsmål... aner
ikke hvor du burde forsøge, men måske de kan hjælpe dig i

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Fra : Digit

Dato : 18-09-02 14:43

"Digit" sprang på tungen, og skrev:

> [...]
| formatet (kræver kompatibel nero version) burde det virke. Jeg kan
| ikke rigtig gøre andet end at foreslå du prøver med et andet

Inspireret af Peters indlæg om at først konvertere til *.wav filer, og
dernæst brænde, vil jeg foreslå at du åbner Winamp op (_udbredt_ MP3
afspiller - hent den fra www.winamp.com - freeware) > Ctrl+P
(preferences) > Output > Disc Writer. Dernæst afspiller du numrene via
winamp som du (måske) er vant til. Eneste forskel er blot er dine
filer nu konverteres til wave og gemmes i x-bibliotek (det vælger du i
disc writer).
Start brænderprogram op engage burning (heh).

Husk at vælge DirectSound eller WaveOut under output bagefter du har
konverteret.

Fra : Peter

Dato : 18-09-02 14:31

> [...]
> Metode: Disc-at-once
>
> hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

Hej

Du får fat i et eller andet program som f.eks. MusicMatch Jukebox - eller
måske har du allerede Windows Media Player - dér kan du konvertere fra MP3
til waw, hvilket er = med cdlyd - når du har konverteret MP3-melodunten, er
det s'mænd bare at brænde musikstykket ned på cd'en ved hjælp af Nero - såen
gør jeg i hvert fald og det fungerer meget fint

Hilsen
Peter
(skriv igen, men brug nu de rigtige "kanaler" - send evt. email )

Fra : morten lund

Dato : 18-09-02 14:48

Noget af bøvlet *kunne* være at du bruger disc-at-once; prøv at lade den
cache filerne og brænde sporene een af gangen (det har virket for mig, mere
end een gang og vi er vist fuldstændig ens i hardware/software) -eller kunne
du bruge sådan noget som winamp til at konvertere til Wav, så så brænde
skiven?

/Morten

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 14:57

catbody skrev:

> http://www.kandu.dk/

Vist en lidt for hurtig løsning for at sige det mildt.
Gruppen til dit spørgsmål hedder news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 19-09-02 10:56

> Vist en lidt for hurtig løsning for at sige det mildt.
> Gruppen til dit spørgsmål hedder news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

> [...]

Hej Madsen
Jeg ved godt. Det var en stor tanketorsk af mig. Spørgsmålet skulle IKKE
have været sendt ud til nyhedsgruppen. Jeg glemte simpelthen at slette et
"flueben".
Sorry!!!!

mvh
Catbody/H.C.Andersen

Fra : Madsen

Dato : 19-09-02 11:57

hcma skrev:

> Spørgsmålet skulle IKKE have været sendt ud til nyhedsgruppen.
> Jeg glemte simpelthen at slette et "flueben".

Helt ok.
Jeg har bare en tendens til at fare i flint over de her indlæg
leveret af Kandu. Tag det ikke personligt, men efter min mening
så nasser Kandu på usenettet og burde udryddes fra jordens over-
flade. I 9 ud af 10 tilfælde er Kandu-indlæg enten fejlplacerede
eller også er de så rodede, at man hverken kan finde hoved eller
hale i dem.

Madsen.