Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manual til Speedlite 380ex
Fra : Karen Kofod

Dato : 18-09-02 07:49

Jeg har lige købt en Canon speedlite 380ex (brugt), men fik desværre ikke
nogen manual med.
Så jeg vil høre, om der er nogen der har en liggende/ ved hvor man kan finde
en på nettet (jeg har prøvet på google).

Alternativt ville jeg være glad for at få beskrevet, hvad forskellen er på
de "hele to" mulige indstillinger bag på blitzen.

På forhånd tak,
Karen

Fra : Morten

Dato : 18-09-02 07:57

> Jeg har lige købt en Canon speedlite 380ex (brugt), men fik desværre ikke
> nogen manual med.

Det var, hvad jeg lige fandt i skyndingen:
http://bobatkins.photo.net/info/faq30/380ex2.htm
Det er ikke den fulde manual, men måske du kan bruge lidt
af det?

Mvh.
Morten

Fra : John

Dato : 18-09-02 21:18

"Karen Kofod" <kofodkaren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt ville jeg være glad for at få beskrevet, hvad forskellen er på
> de "hele to" mulige indstillinger bag på blitzen.

Hej Karen,

Venstre stilling er den "normale". Højre er FP flash, eller "High-Speed
Sync". FP virker kun med et Canon Type-A kamera (EOS 30/33, 50/50E,
300/3000, 500/500n/5000), og betyder du kan sætte eksponeringstiden op til
1/4000sec og stadig synkronisere. Normalt er synk. hastigheden 1/60-125sec.
Det virker på den måde, at flashen i stedet for én udladning, fyrer en række
glimt for at belyse filmen ens. Hvis du vil have forklaret, hvorfor det er
nødvendig ved lukketider over 1/125sec, må du skrive igen....det er en
længere sag.
Vær du opmærksom på den stærkt
--
MVH
John K Hansen

Fra : Jeppe Brinck

Dato : 19-09-02 08:00

Tak for svarene - jeg holder mig til normalindstillingen, da mit kamera ikke
understøtter FP flash.

Mvh. Karen