Gas konta El!
Fra : Bo Larsen

Dato : 18-09-02 07:20

Blot et lille spørgsmål;

Når I laver kaffe/te koger I så vandet i en El-kedel eller bruger I gas?
- Grunden til at jeg sspørger er simpel; Hvad er billigst?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-09-02 07:55

Hej Bo.
> Blot et lille spørgsmål;
>
> Når I laver kaffe/te koger I så vandet i en El-kedel eller bruger I gas?
> - Grunden til at jeg sspørger er simpel; Hvad er billigst?

Hvis man alligevel har strøm inde når man er på en campingplads, så giver
svaret jo sig selv. Man betaler jo rask væk 25-30 kroner for strømmen.
Hvis man kun buger 12 volt fra vognen, så koster det ikke mange penge at
koge vand ved hjælp af gas.
I det hele taget skal man overveje hvor meget strøm man har brug for på
campingpladsen. Hvis det om sommeren kun er til lidt lys og til vandpumpen -
så er 12 volt fra vognen jo det billigste.
Vi tager sjældent 220 volt ind om sommeren, men om vinteren gør vi det som
regel. Da bruger man mere lys og evt. også et TV.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Sailor

Dato : 18-09-02 17:06

Hvis du vil bruge en elkedel skal du i hvert fald være opmærksom på, at
det er meget få steder hvor termosikringerne på pladsen ikke springer ud
hvis du bruger en elkedel med ca. 2.000 Watt.
Vi har selv en kedel beregnet specielt til campingvognen på 1.200 Watt
til 220 Volt og det har hidtil virket perfekt overalt når vi bare husker
at koble elpatronen, der bruger 1.000 Watt til vor centralvarme ud mens
vi koger vand.

mvh
Sailor

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-02 20:17

"Sailor" <Sailor.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 220 Volt og det har hidtil virket perfekt overalt når vi bare husker
> at koble elpatronen, der bruger 1.000 Watt til vor centralvarme ud mens

Undskyld, men er det for moderne at man medbringer en kaffemaskine og bruger
den? Den bruger vi så også, når vi i øvrigt har brugt for varmt vand, bl.a.
til opvask.

Kurt