Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat af tvangsindløste aktier.
Fra : FRC

Dato : 18-09-02 03:06

Jeg har tidligere haft medarbejderaktier i virksomheden, hvor jeg er ansat.
Denne virksomhed er nu blevet overtaget af et andet selskab og det betød at
os, der havde medarbejderaktier fik udbetalt akiterne til en væsentligt
højere kurs end den, som vi havde købt dem til.

Jeg skal betale skat af udbyttet, men er i tvivl om hvor meget jeg skal
betale. Jeg har ikke kendskab til de regler, der gælder på dette område.
Nogle siger, at det er trækprocenten fra ens skattekort, som man skal betale
mens andre siger, at der er tale om en lidt mindre procentdel men det er
uvidst hvor meget.

Det samlede beløb, som jeg fik udbetalt hedder 24.000,- kr. Der findes
selvfølgelig helt klare regler for, hvordan regnestykket kommer til at se
ud, men hvis en af Jer derude kan hjælpe mig med at beregne skatten, så vil
jeg være meget taknemmelig. Jeg ved nemliig ikke ret meget om det, men håber
på at kunne få kastet lidt lys på sagen.

MVH, Fr. C.

Fra : Anders [4200]

Dato : 23-09-02 20:28

Hejsa....

Har du fundet ud af det?

Ellers skriv til min e-mail. Så vil jeg gerne finde ud af det for dig.

Mvh. Anders

Fra : nn

Dato : 30-09-02 19:51

Jeg har først lige i dag fundet denne gruppe.
Jeg er i samme situation som dig, og er derfor meget interesseret i om du
har fundet ud af skattereglerne for disse aktier

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-09-02 20:24

FRC wrote:

> [...]
> os, der havde medarbejderaktier fik udbetalt akiterne til en væsentligt
> højere kurs end den, som vi havde købt dem til.

Hvor længe har du ejet aktierne, og hvordan så aftalen ud,
da i fik ? eller købte ? dem, og hvad "kostede" de ?

Men hovedregel, under 3 år, kapitalindkomst (modregnes evt.
renteudgifter) over 3 år aktieinkomst, og har du ialt under
ca 130 kkr i aktiebeholdning er det skattefrit. To * hvis du
er gift, men så fælles beholdning.

Men afhængig af aftalen ved udstedelse, kan der være særlige
vilkår.

På dette link er lidt info, -overskueligt- næ, men bedre end T*S.

http://www.nd-revision.dk/nyheder/virksomheden/01juli4.htm

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-09-02 21:21

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>renteudgifter) over 3 år aktieinkomst, og har du ialt under
>ca 130 kkr i aktiebeholdning er det skattefrit. To * hvis du

Skattefriheden for beholdninger <130 k gælder dog aktier i børsnoterede
selskaber

PoulC
poulc@ofir.dk