Begynderproblem VC ++ 6.0
Fra : Anders Jensen

Dato : 22-02-01 15:38

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende, måske for andre simple problem
{ int a;
cin>>a;
try { if ( ******** ) throw(MyFunc());}
Jeg skulle gerne have aktiveret IF - sætningen, hvis brugeren fejlagtigt er
kommet til indtaste et bogstav istedet for en int som a - værdi - Hvad skal
der stå i (*****)??
--
NUN
LINUS

Fra : Lars Blaabjerg

Dato : 23-02-01 09:34

"Anders Jensen" <linus@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
er
> kommet til indtaste et bogstav istedet for en int som a - værdi - Hvad

if( cin.fail() )
{
// failed
}
else
{
// succeeded
}

mvh
Lars

Fra : Anders Jensen

Dato : 23-02-01 13:59

Taksa - Og hvordan kunne jeg overse den ØV

--
NUN
LINUS

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 23-02-01 18:50

* Lars Blaabjerg

[snip]

> if( cin.fail() )
> {
> // failed
> }
> else
> {
> // succeeded
> }

Eller

if ( std::cin >> a ) {
// success
}

Eller

std::cin.exceptions( std::ios_base::failbit );
std::cin >> a;

ivr, som ikke har Langer&Kreft sin bok i nærheten
--
Besides, meat tends to run away when possible, or fights. Either
response presents behavioral challenges too complex for any existing