Tv-missen, der elsker mus!
Fra : Annette Skovbon

Dato : 17-09-02 20:42

Hejsa NG!
Ser jeres katte også tv? Ja, sikke et spørgsmål.
For det første er min Pjuske helt vild med at sidde på armlænet og se
fjernsyn,- dette bruger hun ½ times tid på hver dag, indtil hun mener det
er tid til at lege med det. Så hopper hun over på fjernsynsbordet og
forsøger at fange tingene på skærmen.
Dette gjorde hun også i går med min cumputer. Hun sad simpelthen og
jagtede musepilen på skærmen i en hel time! Jeg kunne intet lave for det
var sååå sjovt at se *GG* Hun har stadig ikke fattet at musepilen ikke
kommer væltende ud fra hjørnet af skærmen, når den bliver ført derned

Har andre lignende oplevelser?

--Annette

Fra : Signe Sørensen

Dato : 17-09-02 20:51

Hej Annette...

Det kan du lige tro, både Alban og Cirkeline elsker at jagte
musepilen, og det går ikke helt roligt for sig...Laban plejer at smide
sig ovenpå skærmen og så ellers daske godt og grundigt efter den...

Jeg har også haft en anden sjov oplevelse, I kender allesammen godt
den lille clips, som hjælper i word, den kan man lave om til en
kat....
Og det kom der virkelig meget skægt ud af, den spinder og miaver ind
imellem, og så blev der ballade....det var så skægt at se hvordan især
Laban (som ikke altid er lige klog) kunne undre sig over hvor de
underlige lyde kom fra :))

Prøv det prøve det :)

Signe

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-09-02 21:28

Hej Annette!
Da Vianna var lille var hun helt vild med at se Animal Planet Ligeså
snart jeg slog over, så sad hun foran skærmen og kiggede med.
Og herhjemme er fodbold ikke kun et hit hos Jakob *G* Det er en
udmærket kattesport *G*

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Fra : Nano**

Dato : 17-09-02 21:14

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev
> [...]
> var sååå sjovt at se *GG* Hun har stadig ikke fattet at musepilen ikke
> kommer væltende ud fra hjørnet af skærmen, når den bliver ført derned

ja da, min katte kigger altid på når jeg spiller f.eks. Counter-Strike. Man
kan faktisk få computerspil til katte, så det i et computerblad, ved ikke
lige hvad adressen er, men jeg kan godt finde den hvis nogle er interesseret

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 17-09-02 22:24

"Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
Man
> kan faktisk få computerspil til katte, så det i et computerblad, ved ikke
> lige hvad adressen er, men jeg kan godt finde den hvis nogle er
interesseret

Ja-ja, det ville glæde Emily. Stakkels Lars, det var helt spildt, at han
forsøgte at lære hende at holde sig fra computeren.

Mvh. Else.

Fra : Stine

Dato : 17-09-02 21:45

Ja altså vores Victor er (også) stor tilhænger af Animal Planet - særligt
programmer med fugle, elefanter og diverse kryb skal studeres nærmere - til
stor morskab for os katteslaver. Han har tilmed engang forsøgt at overrumple
nogle elefanter inde i 'kassen' med nogle heftige potedask på skærmen.
Cykling og andre eksplosive sportsgrene er også et sikkert hit, og han kan
vitterligt sidde og følge med i adskillige minutter. En skønne dag ender det
vel med, at Victor helt tager 'magten' (læs: fjernbetjeningen) fra os

mvh
Stine

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 17-09-02 22:22

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG!
> Ser jeres katte også tv?

Vi har ikke fjernsyn, men i "gamle dage", da vi havde et s/h-fjernsyn og
kabel-tv, holdt Gaby meget af at se dyrefilm på Discovery.

> Hun sad simpelthen og
> jagtede musepilen på skærmen i en hel time! Jeg kunne intet lave for det
> var sååå sjovt at se *GG*
> Har andre lignende oplevelser?

Yep. Se her: http://makeashorterlink.com/?A360213D1

Emily startede med at blive fascineret af Windows' pausebillede, I ved, det
med de flyvende vinduer. Da jeg så gik i gang med at bruge musen, jagtede
hun cursoren rundt på skærmen.

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-09-02 23:19

In article <pan.2002.09.17.19.42.04.736046@yahoo.dk>, Annette Skovbon
> [...]

> var sååå sjovt at se *GG* Hun har stadig ikke fattet at musepilen ikke
> kommer væltende ud fra hjørnet af skærmen, når den bliver ført derned

Joeh - Ditte ser dyrefilm med stor fornøjelse. Helst selvfølgelig film
med katte - jo større katte jo bedre! Løver er bedst..
En enkelt gang har jeg endda hentet en stol til hende - hun sad på
gulvet foran TV og knækkede nakken bagud. Da det ikke virkede som om
hun ville blive træt af at kigge fik hun er stol derhen. Og ja, katten
hoppede pænt op på stolen og kiggede så videre lige til rulleteksterne.
Dér skulle man ha' taget et billede...
Hun ser af og til også andet - lige nu sidder hun og ser en
dokumentarudsendelse om rockere
Hun kan i øvrigt også kende Donna på billeder - men ikke sig selv.
Donna opgav det dér med TV da hun var lille. Hun var interesseret
nok først. Så prøvede hun at komme tættere på - undersøgte om man kunne
komme hen til det interessante fra siden eller bagfra TV'et. Og da det
ikke kunne lade sig gøre - tabte hun interessen

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Lene

Dato : 18-09-02 09:23

Annette Skovbon wrote:

>Hejsa NG!

Hej Annette

>Ser jeres katte også tv? Ja, sikke et spørgsmål.

Ja, især Nipse er meget glad for at se fjernsyn Helst tegnefilm.
Lille Bjørn synes, at det er fedt at kigge på en videomaskine, som
spoler hurtigt frem eller tilbage. Hun synes åbenbart, at det er sjovt
at se tallene bevæge sig hurtigt
Der er billeder af Nipse da hun var mindre, som ser Tom & Jerry på vores
hjemmeside, hvis du har lyst til at se dem. De ligger i Nipses galleri
www.erler.dk

>--Annette

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-09-02 12:24

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> var sååå sjovt at se *GG* Hun har stadig ikke fattet at musepilen ikke
> kommer væltende ud fra hjørnet af skærmen, når den bliver ført derned

Hej Anette

Mine to sidder også klistret til alt der hedder skærme. Vi skal faktisk
kunne lave alt på computeren uden at kunne se skærmen og det kan altså
godt være halvsvært, når de ind imellem også lige skal nusse lidt.
Og alt i fjernsynet er bare interessant.......ja selv reklamerne

Mvh Kari og de to misser der er ved at skifte tænder pyhhha

Fra : Ann K.

Dato : 20-09-02 22:00

Jo - Ranje ser da TV... Men kun rulletekster!!!
Heldigvis har han ikke samme reaktion som vores lille hund Dise... Hun
farer frem mod TV'et, mens hun gøer som en gal, _hver_ gang Anders Fogh
begynder at udtale sig om noget... *suk* Og den mand skal være
statsminister i nogle år endnu ;)

Mvh Ann - der håber på et snarligt valg... der resulturer i at A.F ikke
er statsminister!