GD-lib problem
Fra : Sinkbæk

Dato : 17-09-02 16:45

Hej folkens!

Jeg har i et stykke tid prøvet at få nedenstående script-klip til at virke -
uden held. Problemet er at når jeg forsøger at køre scriptet - der skal
resize et billede - står min browser bare og tygger på det - indtil den
timer out - og billedet bliver ikke resized.

Nogen herinde der er bekendt med ændringer i PHP version 4.2.2, som har
indflydelse på behandlingen af billeder under gd-lib?

<..snip>
$src_img = imagecreatefromjpeg($new_name);
$w = gdimagesx($src_img);
$h = gdimagesy($src_img);
$prop = $w / $h;
$new_w = 200;
$new_h = $new_w / $prop;
$dst_img = gdimagecreatetruecolor($new_w, $new_h);
gdimagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0,0, 0,0, $new_w,$new_h, $w,$h);
gdimagejpeg($dst_img, $new_name);
</snap..>

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 17-09-02 21:10

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message news:am7il1$89s$1@sunsite.dk...
> [...]
> $dst_img = gdimagecreatetruecolor($new_w, $new_h);
> gdimagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0,0, 0,0, $new_w,$new_h, $w,$h);

Hmm er du sikker på der er noget der hedder gdimagesx() . Det er der ikke iølge manualen.

Ved ikke helt hvad der er galt, men poster lige den funktion jeg plejer at bruge til at resize med..

function resizeJpg($src_file, $maxH, $maxW, $append) {
$src_img = imagecreatefromjpeg("./images/".$src_file);
$w=ImageSX($src_img);
$h=ImageSY($src_img);
$ratio=$w/$h;

if ($maxW<1) $maxW=10000;
if ($maxH<1) $maxW=10000;
if ($maxW < $maxH*$ratio) $maxH=$maxW/$ratio;
else $maxW=$maxH*$ratio;

$dst_img = imagecreate($maxW,$maxH);
imagecopyresized($dst_img, $src_img,0,0,0,0,$maxW,$maxH,ImageSX($src_img),ImageSY($src_img));
$path="./images/thumbs/".substr($src_file, 0,-4)."$append.jpg";
imagejpeg($dst_img, $path);
return $path;
}

Håber den kan bruges
Mvh
Rasmus Hansen

Fra : Sinkbæk

Dato : 17-09-02 21:57

> Hmm er du sikker på der er noget der hedder gdimagesx() . Det er der ikke
> ifølge manualen.

Hej igen!

Jeg har også prøvet med:

<..snip>
$src_img = imagecreatefromjpeg($new_name);
$w = imagesx($src_img);
$h = imagesy($src_img);
$prop = $w / $h;
$new_w = 200;
$new_h = $new_w / $prop;
$dst_img = imagecreatetruecolor($new_w, $new_h);
imagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0,0, 0,0, $new_w,$new_h, $w,$h);
imagejpeg($dst_img, $new_name);
</snap..>

- der sker det samme: browseren står og tygger på det indtil den timer out

Fra : Allan E

Dato : 18-09-02 08:27

> - der sker det samme: browseren står og tygger på det indtil den timer out
> og billedet bliver ikke resized.

Er du sikker på at du har skriverettigheder til den mappe, det resized
billede skal skrives til??

Mvh Allan E

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-09-02 11:40

> Er du sikker på at du har skriverettigheder til den mappe, det resized
> billede skal skrives til??

Ja, 100% - har tjekket det, plus mange andre ting.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 18-09-02 14:00

Sinkbæk wrote:

> Jeg har også prøvet med:

har du prøvet at indsætte nogle kommentarer:

> <..snip>
> $src_img = imagecreatefromjpeg($new_name);
print "image loaded<br>\n";
> $w = imagesx($src_img);
print "got height<br>\n";
> $h = imagesy($src_img);
print "got width<br>\n";
> $prop = $w / $h;
> $new_w = 200;
> $new_h = $new_w / $prop;
> $dst_img = imagecreatetruecolor($new_w, $new_h);
print "created new image pointer<br>\n";
> imagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0,0, 0,0, $new_w,$new_h, $w,$h);
print "resized image into new pointer<br>\n";
> imagejpeg($dst_img, $new_name);
print "saved image<br>\n";

Jeg kunne umiddelbart godt forestille mig at den ikke er glad for at du
har en filpointer åben for $new_name ($src_img), imens du skriver til
filen i slutningen.. prøv evt. at frigøre $src_img efter du har
copyresampled..

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity