Opstartsproblemer
Fra : Sune Budolf Pedersen

Dato : 17-09-02 13:20

Hejsa NG

Jeg fik forleden lov til at låne min Chef's Mac med op på kontoret, hvor vi
sidder 3 unge mennesker der aldrig har rørt sådan en ting før. Dette er også
resulteret i at vi når er kommet ud i en situation hvor vi har brug for
hjælp, da Mac'en ikke vil starte op mere.

Når man booter den op kommer der en grå baggrund hvor der i midten er et
ikon der blinker mellem et spørgsmåls tegn, og et ansigt. Hvad er der sket,
og hvad skal der til at løse dette problem. Er der eventuelt nogen som
kender nogen sites hvor vi generelt kan læse om Mac, og dens
fejlmeddelelser.

På forhånd tak.

Sune Pedersen
sune@budolf.dk

Fra : Dan Henriksen

Dato : 17-09-02 14:02

Hej,

Jeg ved ikke hvad i har pillet i !!!!

- Men hvad det blinkende ikon betyder kan jeg fortælle: Mac'en kan ikke
finde sin opstarts harddisk! Diskens directory er formentligt ødelagt eller
så har i på en eller anden måde fået skiftet "Startup Disk" i kontrolpanelet
"Startup Disk" hvis der er mere end een patition på maskinen.

Løsningen er forskellig alt efter system. Hvilket system er der på maskinen
OS 9 eller OS X?

Dan

Fra : Sune Budolf Pedersen

Dato : 17-09-02 14:43

> Løsningen er forskellig alt efter system. Hvilket system er der på
maskinen
> OS 9 eller OS X?

Det er så et af disse spørgsmål du ikke må stille mig under den givende
situation, jeg har ikke rigtig muligheder for at undersøge dette pt., jeg
mindes dog at det var OS9. Den kommer med startup lyden, og en eller anden
flink sjæl gav mig rådet at slette PRAM, hvilket ikke har hjulpet.

Sune

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-09-02 16:24

In article <3d87314a$0$49652$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Sune Budolf Pedersen" <sune@budolf.dk> wrote:

> [...]
> mindes dog at det var OS9. Den kommer med startup lyden, og en eller anden
> flink sjæl gav mig rådet at slette PRAM, hvilket ikke har hjulpet.

Du er nødt til at finde en opstarts-CD.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-09-02 17:07

> Du er nødt til at finde en opstarts-CD.

Eller din chef

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Sune Budolf Pedersem

Dato : 17-09-02 20:19

> Eller din chef

Jep.. han får den direkte tilbage i hovedet.

/Sune