TDC BB og port 119
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 13:32

Hej!

Er der lukket for port 119 (news) på TDC Bredbånd som der er for port 25
(smtp) ?

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Niels Martin Albrech~

Dato : 17-09-02 13:45

Nope, lige nu sidder jeg og skriver samt læser på en tdc
bredbåndsforbindelse...

Niels Martin

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 14:01

"Niels Martin Albrechtsen" <nmartin@worldonline.dk> wrote in message
> Nope, lige nu sidder jeg og skriver samt læser på en tdc
> bredbåndsforbindelse...

Okey.. Måske jeg skulle uddybe det lidt mere. Jeg har forsøgt at sætte min
egen newsserver op og det virker da også fint på LAN-siden på den interne
IPadresse, men hvis jeg prøver at tilgå min eksterne ipadresse på port 119
sker der intet. Jeg har åbnet og forwardet port 119 til min server i
routeren.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-09-02 14:02

Således skrev "Morten Brynjolf" <mob@acnielsen.aim.dk> i
dk.edb.internet.udbydere Tue, 17 Sep 2002 15:01:28 +0200:

>men hvis jeg prøver at tilgå min eksterne ipadresse på port 119
>sker der intet. Jeg har åbnet og forwardet port 119 til min server i
>routeren.

Hvis BB er som NE, hvilke skulle undre mig ganske, hvis det ikke var,
så er port 119 spærret for indgående forbindelser.

Knud
--
Don't take life too seriously.
You'll never get out alive.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 17-09-02 18:24

"Morten Brynjolf" <mob@acnielsen.aim.dk> wrote:

>Er der lukket for port 119 (news) på TDC Bredbånd som der er for port 25
>(smtp) ?

Svjv ja. Men du kan sikkert uden de store problemer køre din newsserver
på en anden port end 119.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 18:38

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> skrev i en meddelelse

> Svjv ja. Men du kan sikkert uden de store problemer køre din newsserver
> på en anden port end 119.

Jeg kan bare ikke få det til at virke gennem min eksterne ipadresse trods
jeg har åbnet porten jeg bruger i min router.

Kan jeg få en venlig sjæl til at prøve at teste at rette sit newsprogram mod
min server?

Adressen er 80.62.59.76
Port 81
Brugernavn og kodeord er test.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Jesper Harder

Dato : 17-09-02 18:44

"Morten Brynjolf" <news@brynjolf.nu> writes:

> Kan jeg få en venlig sjæl til at prøve at teste at rette sit newsprogram mod
> [...]

$ telnet 80.62.59.76 81
Trying 80.62.59.76...
Connected to 80.62.59.76.
Escape character is '^]'.
Permission denied - do not try again.
Connection closed by foreign host.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 18:52

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> $ telnet 80.62.59.76 81
> Trying 80.62.59.76...
> Connected to 80.62.59.76.
> Escape character is '^]'.
> Permission denied - do not try again.
> Connection closed by foreign host.

Takker.. Fuldstændig samme besked jeg får fra Outlook når jeg prøver at
tilgå newsserveren på port 81.
Hvad hulen kan der være galt?
Jeg skulle måske for god ordens skyld fortælle at newsserveren jeg roder med
er Hamster.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-09-02 19:15

On Tue, 17 Sep 2002 19:51:32 +0200, "Morten Brynjolf"
<news@brynjolf.nu> wrote:

>Hvad hulen kan der være galt?
>Jeg skulle måske for god ordens skyld fortælle at newsserveren jeg roder med
>er Hamster.

Din Hamster vil som udgangspunkt ikke lade alle og enhver få adgang?
(hvilket sikkert er en fornuftig holdning)

Se om du ikke kan indstille det i Hamster.

Der findes et par tyske indlæg om det:
<http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Permission+denied+-+do+not+try+again%22&sa=N&tab=wg&lr=>

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-09-02 19:59

Således skrev "Morten Brynjolf" <news@brynjolf.nu> i
dk.edb.internet.udbydere Tue, 17 Sep 2002 19:51:32 +0200:

> [...]
>Hvad hulen kan der være galt?
>Jeg skulle måske for god ordens skyld fortælle at newsserveren jeg roder med

Hvilken version er det?

På min 1.3.23.191 kan jeg gå ind under "Configuration" - > "Local
Server" - "NNTP" -> "Bind to server" og sætte hvilket Ip-nummer
Hamster skal svare på.

Det kan enten være:

127.0.0.1, dvs. serveren kan kun tilgåes lokalt

dit interne ip-nummer (i 10.*.*.*, 172.*.*.* eller 192.168.*.*) dvs.
dit interne netværk kan tilgå serveren

0.0.0.0, dvs. alle kan tilgå serveren, både ude- og indefra.

Jeg ser også jeg har en fil, der hedder IPAccess.hst i mit
Hamsterbibliotek, hvor jeg har sat rettigheder for hvilke ip-numre,
der har adgang.

Det er en gammel fil fra en ældre version af hamster og det lader ikke
til at den kan redigeres fra Hamster i den version jeg bruger nu

Men det lader til at den stadig har en virkning.

Prøv at oprette filen og smid

NNTP, RW, 0.0.0.0, 255.255.255.255

ind i den.

Jeg x-fut'ter til <news:dk.edb.internet.software.mail+news>, da der er
en det Hamster-mennesker derinde.

Knud
--
Is there another word for synonym?

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 22:31

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

.... en masse der ser ud til at have løst mit problem.
Mange tak for hjælpen :)

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-09-02 00:01

Således skrev "Morten Brynjolf" <news@brynjolf.nu> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 17 Sep 2002 23:30:51 +0200:

>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>
>... en masse der ser ud til at have løst mit problem.
>Mange tak for hjælpen :)

<darth_vader_style.wav>

Another one has joined the Dark Side (TM)

Knud
--
My inner child can beat up your inner child.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 04:57

On Tue, 17 Sep 2002 14:31:34 +0200, "Morten Brynjolf"
<mob@acnielsen.aim.dk> wrote:

>Er der lukket for port 119 (news) på TDC Bredbånd som der er for port 25
>(smtp) ?

Der er ganske regtigt lukket for adgang til BB (og NE) kunder på pårt
TCP119 ligesom der er det på TCP25, der er bare ikke nogen omvej der
tilllader at man kan drive en server på TCP119. Løsningen er at sætte
den op til en anden port, jeg har gennem længer tid kørt min på 120
uden problemmer.

Mht. Hamster så hvis du opretter en bruger der heder øhe mener det er
nntpdefault så kan man logge på serveren uden brug af BrugerID og PW.

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.