Q: RGB indgangen på TV
Fra : Baltazar

Dato : 17-09-02 10:01

Det forekommer mig mærkværdigt at jeg ikke har stødt på grafikkort til RGB,
men nu er jeg jo heller ikke så forfærdeligt klog på det område Men er
det ikke den bedste indgang på TV´et, og den der er lettest at have med at
gøre !?

Kan man overhovedet bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse med PC til
TV ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-02 10:56

Baltazar skrev bl.a.:

> Det forekommer mig mærkværdigt at jeg ikke har stødt på grafikkort
> til RGB, men nu er jeg jo heller ikke så forfærdeligt klog på det
> område

> Men er det ikke den bedste indgang på TV´et,

Jo.

Ak ja... da min A500 var kørende, var det herligt med mit 25" TV med RGB
indgang. Billedet stor HELT skarpt. Se _det_ var et tv-out der ville noget

> og den der er
> lettest at have med at gøre !?

Tjae... det afhænger jo af hvilke ud- og indgange man nu har. Den er vel
ligeså let som de andre.

> Kan man overhovedet bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse med
> PC til TV ?

Ja, det lykkedes da for mig, men det er da ikke sikkert at alle TV kan.
Desuden er det også lidt "tricky" og få RGB signalet ud af grafikkortet.

http://tvtool.info/index_e.htm (Report: RGB output - Part 1)

--
Lars

Fra : Baltazar

Dato : 17-09-02 12:13

"Lars Jørgensen" <ikke.mere@spam.tak> wrote in message

> Ja, det lykkedes da for mig, men det er da ikke sikkert at alle TV kan.
> Desuden er det også lidt "tricky" og få RGB signalet ud af grafikkortet.
>
> http://tvtool.info/index_e.htm (Report: RGB output - Part 1)

Hvis du har gjort det har du ihverfald min respekt ! - og sikkert meget små
fingre

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-02 12:27

Baltazar skrev bl.a.:

> Hvis du har gjort det har du ihverfald min respekt ! - og sikkert
> meget små fingre

Hov... det var vist ikke det jeg mente
Jeg fik Amiga 500'en sluttet til TV'ets RGB indgang. Jeg venter lige med at
lodde på mit 10 dage gamle GeForce4 kort

For at svare rigtigt på dit første spørgsmål, må svaret være:

Ja, man kan godt bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse med PC til TV
(hvis ellers man kan få et RGB signal ud)

Sådan...

--
Lars

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 11:09

Baltazar skrev:

> Kan man overhovedet bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse
> med PC til TV ?

Ja, men det er næppe meget bevendt medmindre grafikkortet også har
RGB-udgang.
Se evt. følgende FAQ: http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq/stik.html

Madsen.

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 18-09-02 12:10

Madsen wrote:

> Ja, men det er næppe meget bevendt medmindre grafikkortet også har
> RGB-udgang.
> Se evt. følgende FAQ: http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq/stik.html

Man kan faktisk godt "rippe" ens VGA udgang, så man får RGB.

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html

Men det kræver et pænt stykke arbejde, og en speciel driver, så grafikkortet
køre en opløsning/hz som tv'et kan forstå!

/Mark

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 13:39

Mark Urup [8362] skrev:

> Man kan faktisk godt "rippe" ens VGA udgang, så man får RGB.

Okay. Det var jeg ikke klar over og tak for links.

Madsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-02 11:13

"Baltazar" <nono@nono.no> crashed Echelon writing

> [...]
> at have med at gøre !?
>
> Kan man overhovedet bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse med PC

De tidlige TV-Out var i for et phonostik.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 18-09-02 15:00

"Baltazar" <nono@nono.no> wrote in message
> [...]
> gøre !?
>
> Kan man overhovedet bruge fjernsynets RGB indgang i forbindelse med PC til

Så skal du have fat i en s-video til RGB konverter.

mvh, Hans

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 18-09-02 15:24

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du have fat i en s-video til RGB konverter.
>
> mvh, Hans

Blander du nu ikke RGB og Composite sammen?

Eller findes der en s-video til RGB konverter?

Mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 18-09-02 15:28

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:3d888c80$0$11439$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> Blander du nu ikke RGB og Composite sammen?

Næh nej..

> Eller findes der en s-video til RGB konverter?

Prøv og kig dk.marked.privat.tv+video fra d. 17.9

mvh, hans

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 18-09-02 15:46

> Prøv og kig dk.marked.privat.tv+video fra d. 17.9
>
> mvh, hans

Du har ret.

Og jeg havde faktisk læst det indlæg, og gladeligt glemt det igen.

Mvh Michael

Fra : Baltazar

Dato : 19-09-02 09:06

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message

> Så skal du have fat i en s-video til RGB konverter.

Fra VGA (dog en slags RGB) ->S-video -> RGB...
Det kan sgi´ da umuligt være godt for kvaliteten.
Og så kan det jo være lige meget.