Hvor kan man få flatrate isdn nu?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-09-02 08:50

Hej

Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA og
nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
tilbyder flatrate isdn?

og glemte lige at sige at alt over kr. 1000.- pr. mdr. er for dyrt!

Mogens Dyhre Hansen
*** lukket indtil anden udbyder end tdc er fundet ***
Troutfarmer community <http://www.troutfarmer.dk/>
Aqua newsgrups <news://troutfarmer.dk/>

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-09-02 09:50

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in news:3d86de56$0$95138
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
> betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk

Ikke så vidt jeg ved. Cybercity tilbyder dog 8 timers online-tid om dagen
for 495kr pr. md.

--
Mvh. Simon Pedersen, CC

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-02 09:56

Mogens Dyhre Hansen skrev:

> [...]
>nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
>betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk

Jeg tvivler.

Jeg har ikke selv haft en ISDN-router, men folk der har, skrev at
det virkede fint - den hurtig opkobling føltes som om man var på
hele tiden [1]. Men med den løsning kan man naturligvis ikke
kontakte dig udefra hvis du ikke er på.

[1] Det skrev de dengang det var umuligt for dødelige at betale
sig fra 24/7-internet.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 17:23

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
> nu hvor tdc har sat pro access isdn på minutpris som ikke er til at
> betale sig fra hvis man har behov for 24/7. er der andre som stadigvæk
> tilbyder flatrate isdn?

ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.
Der er svjv ikke nogen tilbage der forsøger at lave forretning på
flatrate ISDN

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-09-02 20:19

> [...]
>
> ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.
> Der er svjv ikke nogen tilbage der forsøger at lave forretning på

abonnoment kr. 525 inc. et extra nummer
flatrate isdn kr. 1999 i kvartal
i alt kr. 10096 om året det er da en slat mens det billigste og laveste
adsl 256/128 koster kr. 5748 om året, men det kan jeg vist ikke få men
den lange afstand der er til centralen. Men det kan være at det er kr.
5000 billigere driver en adsl linie end en flaterate isdn?

Mogens Dyhre Hansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 20:23

> i alt kr. 10096 om året det er da en slat mens det billigste og
laveste
> adsl 256/128 koster kr. 5748 om året

Det er at sammenligne æbler og appelsiner.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-09-02 21:07

> "Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> skrev i en meddelelse
> laveste
>
> Det er at sammenligne æbler og appelsiner.
det er muligt men for mig er forbindelse = forbindelse og om de er
sprøjtede eller økologiske er for mig ligemeget

> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Mogens Dyhre Hansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 21:42

> det er muligt men for mig er forbindelse = forbindelse og om de er
> sprøjtede eller økologiske er for mig ligemeget

Men det kan man bare ikke prissætte produkter efter.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-09-02 21:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Men det kan man bare ikke prissætte produkter efter.

Det gør Mogens jo heller ikke han sammenligner prisen på en
internetopkobling med en anden.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 22:07

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
> Det gør Mogens jo heller ikke han sammenligner prisen på en
> internetopkobling med en anden.

Ja, men man kan ikke forvente at priserne er sammenlignelige på
usammenlignelige produkter.
Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
i forhold til opkobling med ISDN.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-09-02 23:06

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Ja, men man kan ikke forvente at priserne er sammenlignelige på
> usammenlignelige produkter.

Produkterne er ikke usammenlignelige, selv om de ikke har præsis de samme
features. Har de ikke samme features bør man ikke blive overrasket over at
prisen er forskellig.

> Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
> i forhold til opkobling med ISDN.

Næ, men der gør da ikke tjenester der sætter dig i stand til at ringe til en
modtager for usammenlignelige.

GSM og inmarsat giver dig næsten samme features hvis du er i Danmark,
hverken du eller jeg er overrasket over at prisen er forskellig, det er
fordi produkterne kan sammenlignes.

Usammenlignelig er for mig ting som en telefon og en hest.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 23:13

> [...]
samme
> features. Har de ikke samme features bør man ikke blive overrasket

Jeg kan ikke helt se om du er enig eller ej.

> GSM og inmarsat giver dig næsten samme features hvis du er i Danmark,
> hverken du eller jeg er overrasket over at prisen er forskellig, det
er
> fordi produkterne kan sammenlignes.

Well, jeg mener jo at de ikke kan sammenlignes fordi Inmarsat har nogle
fordele fremfor GSM. Men de er selvfølgelig mere sammenlignelige end
hest og telefon.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 18-09-02 23:31

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Jeg kan ikke helt se om du er enig eller ej.

Jeg er enig i at man ikke kan forvente samme pris på 24*7 isdn og ADSL, men
de kan fint sammenlignes.

> Well, jeg mener jo at de ikke kan sammenlignes fordi Inmarsat har nogle
> fordele fremfor GSM. Men de er selvfølgelig mere sammenlignelige end
> hest og telefon.

Og omvendt, GSM telefonen har f.eks. den fordel at den er lille og smart.

Hvis mit behov kun er at kunne lave et telefonopkald, intet andet, kan jeg
sammenligne de 2 produkter, med mine krav, og herefter vælge den billigste
af dem der opfylder kravene.

Som regel kender man ikke alle sine krav før man kender sine muligheder, og
disse muligheder findes ved at sammenligne produkterne, herefter
sammenligner man med sine, krav, vælger nogen fra og sammenligner prisen, og
vælger det bedste køb.

Hvis produkterne som du skriver ikke kan sammenlignes kunne man jo slet ikke
vælge, eller for den sags skyld sætte nogen fornuftige krav op.

Igen, produkterne kan sammenlignes, men man bør ikke af den grund forvente
at priserne er ens, og slet ikke når produkterne ikke tilbyder de sammen
ekstra features ud over ens basale krav.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 05:02

On Tue, 17 Sep 2002 23:06:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg forventer da heller ikke tilsvarende priser for opkobling med mobil
>i forhold til opkobling med ISDN.

Nej med og med den brugte samligningsmetode, så skulle Mobilen jo også
være billiger end ISDN da den er betydeligt langsommer,,,
Men som bekendt så er teknikken væsentligt dyre,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-02 20:22

Mogens Dyhre Hansen skrev:

>den lange afstand der er til centralen. Men det kan være at det er kr.
>5000 billigere driver en adsl linie end en flaterate isdn?

Ja, det kan det.

ISDN er kredsløbskoblet. Det betyder at en åben linje blokerer
båndbredden (i blokke a 64 kbps) uanset om der er trafik eller
ej.

xDSL og de andre hurtige forbindelser er pakkekoblet hvilket vil
sige at der er nul pakker at ekspedere hvis der er nul trafik.

--
Bertel

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 17-09-02 21:54

On Tue, 17 Sep 2002 18:22:53 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>ISDN er ikke beregnet til 24/7 og følgelig bliver det meget dyrt.

Og det ved du noget om? Den mest sandsynlige forklaring er at de har
forkludret det.
--
Svend Olaf

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 22:07

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Og det ved du noget om? Den mest sandsynlige forklaring er at de har
> forkludret det.

Hvad? Hvem?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 17-09-02 22:57

On Tue, 17 Sep 2002 23:06:50 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvad? Hvem?

ISDN opkobling. Tele Danmark.
--
Svend Olaf

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 23:05

> ISDN opkobling. Tele Danmark.

Ja, jeg ved en del om ISDN, men mine meritter er næppe interessante.
Hvad mener du med at Tele Danmark har forkludret noget?
Det var TDC Internet der havde et flatrate-produkt

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-09-02 21:32

On Wed, 18 Sep 2002 00:05:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, jeg ved en del om ISDN, men mine meritter er næppe interessante.

Samme vægt som en matematiker, der ville benægte at en
tredjegradsligning har en løsning.

>Hvad mener du med at Tele Danmark har forkludret noget?
>Det var TDC Internet der havde et flatrate-produkt

Ingen kommentarer.

--
Svend Olaf

Fra : Rune Manscher

Dato : 19-09-02 09:17

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message

> Ingen kommentarer.

Nej, hvorfor stå ved sine udtalelser ?

*Rune

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-09-02 23:07

> ISDN opkobling. Tele Danmark.

Hest...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-02 22:06

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>Og det ved du noget om?

Det gør jeg. Se mit tidligere svar.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 17:25

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message

> Jeg bor tilfældigvis så uheldig at jeg hverken kan få adsl eller FWA

Må jeg spørger, hvad grunden var til at du ikke kan få Sonofon FWA?

Var der ikke Line Of Sight, eller var masten for langt væk... Eller?

Hvis der fx. ikke var Line Of Sight. Kunne det måske være du kunne få
forbindelsen. Hvis du lavede en antenne på taget.. Så den rager noget højere
op...

Men ellers er det bare at høre igen.. Alle Sonofon master er jo langt fra
udbygge.. men efter hånden bliver de jo flere.. Så det kan måske være, der
er sat en mast i drift. Efter du har kontaktet dem.. Som måske står et
sted, hvor du kan opnå forbindelse...

Opgiv ikke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 17:36

> [...]
> udbygge.. men efter hånden bliver de jo flere.. Så det kan måske være, der
> er sat en mast i drift. Efter du har kontaktet dem.. Som måske står et

Har lige kigget efter på Sonofons hjemmeside angående GSM dækning..

Jeg kan godt se, at det er rimelig dårligt dækket i dit område... Men hvis
masten i Totterup er udbyget. Burde det være muligt med god FWA
modtagelse...

Så længe det er under 5 KM, og der er LOS. Burde det jo ikke være noget
stort problem.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-09-02 20:04

> [...]
>
> Har lige kigget efter på Sonofons hjemmeside angående GSM dækning..
>
> Jeg kan godt se, at det er rimelig dårligt dækket i dit område... Men

Tofterup Senderne står på nord siden så jeg skal på over den skov
som vi har på nordsiden = en helveds høj mast

jeg har haft en tekniker ude 2 gange første gang var den sektor som var
i min retning ude af drift, anden gange havde jeg teknikeren helt oppe
på taget ca. 8 meter oppe og han kunne ikke engang få synk(?) og huset
ligger i kvote 17 plus de 8 er kvote 25 og senderen som jeg kunne komme
på var i agerbæk ca. 8 km borte og den kan ikke ses her fra, Den står i
kvote 30 og sektorerne i ca 30 meter højde men i mellem sender og mig er
der en skov i kvote 37 og hvis der er 25 meter høje træer så kommer der
vist aldrig hul igennem

> Så længe det er under 5 KM, og der er LOS. Burde det jo ikke være
noget
> stort problem.

Mogens Dyhre Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 20:32

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message

> Tofterup

Okay, var lidt umuligt at se på krak

> Senderne står på nord siden så jeg skal på over den skov
> som vi har på nordsiden = en helveds høj mast

Hmm, det sad jeg også og lurede lidt over... Det ser ellers ud somon,
senderen står højt 1 km nord for Krydset ved Tofterup

> jeg har haft en tekniker ude 2 gange første gang var den sektor som var
> i min retning ude af drift, anden gange havde jeg teknikeren helt oppe
> på taget ca. 8 meter oppe og han kunne ikke engang få synk(?)

Hmm okay.. Det heder SYNC

Hvis du bor på sydsiden af vejen.. Kan du så ikke "bare" installere antennen
lidt syd for.. Så du kan "se" masten?

> [...]
> kvote 30 og sektorerne i ca 30 meter højde men i mellem sender og mig er
> der en skov i kvote 37 og hvis der er 25 meter høje træer så kommer der

hvad er alt det med Kvoter du snakker om??

Har forstået at antennen, cellen, kun er 30 meter oppe. Og træerne er 25
meter

Kender du ellers nogen i nogen af de nærmeste byer.. Og kan "se" ham/henne..
Så kan i vel finde ud af at lave et lille internet trådløst net

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-09-02 22:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> hvad er alt det med Kvoter du snakker om??

Kvoter på et kort angiver højden, som regel over havoverfladen, men det kan
også være relativt til en fixpunkt.

Forestil dig at du tegner en tynd sort streg på kortet hvor landskabet er
præsis 5 meter over havet, det samme gør du ved 10, 15, 20, o.s.v.

Har du en helt rund bakke får du nogen cirkler, har du et normalt landskab
for du nogen strejer i andre former, jo tættere de er, jo stejlere et
landskabet.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 17-09-02 22:21

Ulrik Lunddahl wrote:

> Kvoter på et kort angiver højden, som regel over havoverfladen, men det kan
> også være relativt til en fixpunkt.

Sorry, men det hedder Kote.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 17-09-02 23:09

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

> Sorry, men det hedder Kote.

Naturligvis, det er ca 5 år siden jeg biksede med kort, mon ikke det var
koter der var snak om...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 21:00

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message

SNIP

Lige et hurtigt spørgsmål..

Brugte montøren en GPS? Så skulle det jo ikke være så svært at ramme plet
første gang... Hvis ellers der er noget signal.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 17-09-02 21:08

> "Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message
>
> SNIP
>
> Lige et hurtigt spørgsmål..
>
> Brugte montøren en GPS?

Nej et kompas så'mænd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 21:25

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@svend-bent.dk> wrote in message

> Nej et kompas så'mænd

Okay da

Men hvis ikke der er blevet prøvet at dreje rundt.. Og stoler på retningen,
som er opgivet fra Sonofons side.. Og det så ikke passer med virkligheden..
Da landsteder, oftes er beregnet forkert... Det kan jo godt få noget at
betyde. Hvis forskellen er måske 200 meter.

Vi er så heldige at have GPS.. Så alle sendemasterne er indkodet.. Så skal
der ellers pejles imod den

Men whatever. Man skulle jo alligevel meget gerne se senderen

har du fundet en løsning? Man kan da ikke have en mand uden fast Internet
forbindelse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 21:32

> har du fundet en løsning? Man kan da ikke have en mand uden fast Internet
> forbindelse

Ellers må du evt. høre hos:

http://www.hostline.dk

De har vist noget ala ISDN flatrate...

Jeg ved ikke hvordan det ser ud idag.. De har ikke ændret noget på deres
side i 3 år. Ud over at have fjernet priserne...