Q: Læse brændt CD fra MAC i en PC?
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 17-09-02 07:29

Jeg har et problem.
Jeg har fået brændt en CD med 2 filer på i en MAC.
Men jeg har dælme ikke få adgang til filerne i Windows XP.
Jeg kan godt se at der ligger 2 filer på CD'en, men jeg kan hverken læse dem
eller få adgang til dem.

Hvad gør jeg?
Janus

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-09-02 09:01

Janus Nielsen [www.djjanus.dk] <info@djjanus.dk> wrote:

> [...]
> Men jeg har dælme ikke få adgang til filerne i Windows XP.
> Jeg kan godt se at der ligger 2 filer på CD'en, men jeg kan hverken læse dem

Hvad er det for filer, hvad hedder de og hvordan prøver du at at få
adgang til dem?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper

Dato : 17-09-02 20:10

> [...]

> Men jeg har dælme ikke få adgang til filerne i Windows XP.
> Jeg kan godt se at der ligger 2 filer på CD'en, men jeg kan hverken læse dem

Hvilket format har du brændt dem i? Hvis det er ISO 9660 skulle den åbne
uden problemer på en PC, hvis det er i HFS eller HFS+ skal du installere
et trediepartsprogram som f.eks. MacOpener for at se din disk.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-02 20:25

> [...]

> Men jeg har dælme ikke få adgang til filerne i Windows XP.
> Jeg kan godt se at der ligger 2 filer på CD'en, men jeg kan hverken læse dem

I Mac OS X 10.2 kan du brænde iso9660 cd'er som kan læses på pc.
Problemet er bare at PC'en kun læse de filer som ligger i rodniveau, men
ikke i undermapper. 10.2.1 skulle vidt rette op på den fejl ..

/thomas

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-09-02 00:22

On Tue, 17 Sep 2002 08:28:53 +0200, Janus <info@djjanus.dk> wrote:

> Jeg kan godt se at der ligger 2 filer på CD'en, men jeg kan hverken læse dem
> eller få adgang til dem.
>
> Hvad gør jeg?

Har du prøvet at kopiere dem over på dit lokale drev og læse dem
derfra i stedet for at læse dem fra CD'en?

Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 18-09-02 09:11

Jeg løste problemet med MacOpener
Tak for hjælpen, drenge