Fald i 3dmark ???
Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 19:49

hej NG

Jeg har skiftet fra mit elskede win 98 se til windows 2000

men nu er min 3dmark score faldet fra ca 2900 til 2300

jeg har installeret ali drivere, direct x og nvidia driverne på ny, alle
nyeste revision

Duron 800@900
Soltek kav 75
384 mb sd ram
Creative Geforce 1 32mb ddr

Hvad dælen er der galt?

mvh

Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-09-02 21:14

Thomas skrev bl.a.:

> Jeg har skiftet fra mit elskede win 98 se til windows 2000
> men nu er min 3dmark score faldet fra ca 2900 til 2300
>
> Hvad dælen er der galt?

Galt? Det lyder til at være i orden. Win2000 er en smule tungere at slæbe
rundt end 98. Derfor bliver din 3dmark score lavere. (ca. 20%) Er det noget
du kan mærke i spil?

Vil du have bedre score, vil et hurtigere grafikkort hjælpe.

--
Lars

Fra : Martin K

Dato : 16-09-02 21:20

> Galt? Det lyder til at være i orden. [KLIP]

Helt enig... til gengæld for du en bunke ekstra stabilitet, som du også lige
skal tage med i vurderingen. Og ja, det er gfx-kortet der er flaskehalsen.
Hvis du har mod på du kunne du jo evt prøve med et GeForce 3 Ti200 til en
8-900 kr...

--
Martin K

Fra : /ghat

Dato : 16-09-02 21:25

Øhhh? Jeg scorer bedre i win 2000 end i w98. Kører du servicepack 2?

Fra : Henrichsen

Dato : 16-09-02 22:08

Har du dl den seneste via 4in1?

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-09-02 22:36

Han skal nok ikke installere via 4in1, når han skrev at han har installeret
ali. Ergo må han have ali chipset...

Eller også ligger fejlen der..

Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 23:10

UPS!!

mig der vrøvler

jo det er seføli VIA 4 in 1 jeg har installeret...... Har lige rodet med en
anden comp med ALi chipset, sorry jeg skrev forkert

Thomas

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 17-09-02 13:15

Det er vigtigt at installere den nyeste service pak til windows 2000, ellers
kan det ikke køre spil godt. Jeg tror den syeste er service pak 3.

Fra : Thomas

Dato : 17-09-02 13:28

Hej igen

efter jeg har installeret service pakke 2, er scoren oppe på 2893, så det
var det der skulle til....

Takker jer 2 der nævnte det (også jer andre)

Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 22:27

Ja, nvidia, 30.82. seneste ali og dirext x 8,1 til win 2000

jojo, ved godt at et andet grafikkort vil hjælpe, men det var mere hvorfor
den faldt 600 jeg var interesseret i

Ang. spil: Counter Strike kører faktisk bedre, og hurtigere loadingtider

mvh

Thomas