Problemer med Promise Controller på Asus A~
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 16-09-02 18:10

Har problemer med nedenstående system:

Asus A7V133 med 1,4 GHz T-bird + 512 PC133 Ram.
3 IDE HDs, 2 på på primærkanalen som master og slave, en som master på en af
de ekstra kanaler. Jeg kører ikke RAID.
1 Plextor brænder og DVD-rom som henholdsvis master og slave på den
sekundære "normale" kanal.
Grafikkort, netkort, lydkort, floppy

Problemet ligger i at WinXP Pro finder den ene disk forkert (den der sidder
på den ekstra kanal): Den bliver fundet som SCSI-disk.Ydermere står der i
enhedshåndtering en "PrecSim SCSI Controller" under "SCSI and RAID
Controllers". Jeg har installeret en driver til Promise Controlleren - denne
er v.200 build 29. Jeg kan godt læse og skrive på den omtalte disk.
Den tredie ting er at WinXP giver den et drevbogstav efter mine CD-drevs -
hvordan ændrer jeg dette?