/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
tis
Fra : Nano**


Dato : 16-09-02 16:18

vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor gør
den det?
Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af det



 
 
TH (16-09-2002)
Kommentar
Fra : TH


Dato : 16-09-02 16:23

Davs,

> Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
det

Luk døren ind til soveværelset?

/TH



Nano** (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Nano**


Dato : 16-09-02 16:32


"TH" <th@cogito.dk> skrev
> Davs,
>
> > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
> det
>
> Luk døren ind til soveværelset?

så står den bare uden for og miauver helt vildt, i timevis



goofy (16-09-2002)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 16-09-02 16:28

Hej
> vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte
at
> tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
Det kan være en urinvejsygdom, så ta´ til dyrlægen.

Steen



Louise Viborg (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 16-09-02 17:36

Ligesom Steen vil jeg også råde jer til først og fremmest at tage jeres
kat til dyrlægen og få den tjekket for urinvejsinfektion. Dernæst kan I
dække sengen med plastik, og sætte et toilet ind i soveværelset. Det
plejer at hjælpe, hvis det bare er en vane.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!



> vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
> tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor gør
> den det?
> Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af det
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Jie (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Jie


Dato : 16-09-02 17:32


"Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
> tisse i vores seng, mens vi er hjemme.

Hejsa.

Jeg er enig med de andre.
Jeg havde samme oplevelse med min gamle hunkat.
Hun begyndte også pludselig, at tisse ude i køkkenet, hvilket
hun aldrig havde gjort før.
Ganske rigtigt, hun havde en blærebetændelse.

/Jie



Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 17:50

Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min den
lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
periode på 2 mdr.
Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb på
opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit tilfælde.




"Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
> tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor gør
> den det?
> Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
det
>
>



marianne hellemose (16-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 16-09-02 18:34

unlock i horsens skrev
<Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min den
lille, da den havde pisset/skidt >

WOW.............ja vold skal nok løse problemet, prøv
at lær lidt om katte i stedet

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 21:08

Whatever... det hjalp på min kat.... og jeg ved rigeligt om katte.... de
skal opdrages og det blir de ikke af at de kommer til dyrlæge hver gang de
har væltet en vase 5 gange...



"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:am54mq$cbs$1@sunsite.dk...
> unlock i horsens skrev
> <Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
den
> lille, da den havde pisset/skidt >
>
> WOW.............ja vold skal nok løse problemet, prøv
> at lær lidt om katte i stedet
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>
>



Jette (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 16-09-02 22:17

"Unlock i Horsens" skrev:
> Whatever... det hjalp på min kat.... og jeg ved rigeligt om katte....
de
> skal opdrages og det blir de ikke af at de kommer til dyrlæge hver
gang de
> har væltet en vase 5 gange...

Mariannes katte kommer IKKE til dyrlægen hver gang de vælter en vase....
der er nemlig himmelvid forskel på om en kat er klodset, eller pludselig
bliver urenlig.

Når det normalt er rimelig let at få en kat til at gøre det i bakken, er
det fordi det falder den naturligt at besørge et sted med grus. I
naturen gør den det jo også i jorden, hvor den har mulighed for at dække
til efter sig.

Derfor er der grund til bekymring når en ellers renlig kat pludselig
bliver urenlig. Det ved enhver katteejer, der har sat sig bare
nogenlunde ind i kattes adfærd...

Derfor kom det meget bag på mig, og mange andre herinde, at du giver
dette råd til "Nano", uden overhovedet at nævne, at katten også kunne
være syg. Tænk hvis "Nano" havde brugt din metode og bagefter fandt ud
af at katten havde blærebetændelse!?

Når man forsøger at hjælpe, er det vigtig at man ikke kun råder ud fra
én synsvinkel... især når det drejer sig om levende væsener, der ikke
selv kan fortælle hvad der er i vejen.

Mvh. Jette





Niels Peter (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 17-09-02 06:56

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d863a60$0$64177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Whatever... det hjalp på min kat.... og jeg ved rigeligt om katte.... de
> skal opdrages og det blir de ikke af at de kommer til dyrlæge hver gang de
> har væltet en vase 5 gange...

He he, hvis det var nok til at vores katte kom til dyrlægen, ville vores
dyrlæge nok køre rundt i Rolls-Royce med chauffør og hele svineriet ....
Problemet med dyrepædagogik (jeg skal ikke kunne sige, om det også gælder
i.f.t. børn, sådan nogle har jeg ikke) er, at folk nok husker at skælde ud
og det, der er værre, når katten gør noget, den ikke må, men glemmer at
rose, når den gør det rigtige. Og det sidste er endda mere effektivt og
huskes bedre af dyret ...
Men det med ros ligger åbenbart ikke så let for mennesker som det modsatte;
psykologer har talt op, at vi kender ca. tre måder at rose på, men 25
forskellige måder at straffe ...

Niels Peter


marianne hellemose (17-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 17-09-02 07:47

unlock i horsens skrev
<Whatever... det hjalp på min kat.... og jeg ved rigeligt om katte.... de
skal opdrages og det blir de ikke af at de kommer til dyrlæge hver gang de
har væltet en vase 5 gange...>

Hmm sad lige og prøvede at komme i tanke om hvornår
jeg sidst havde en kat til dyrlægen (undtaget vacc. og
neutralisation) ups jo for 10 md. siden var jeg inde at få
Fnugger (affaldskatten) checket for FIV/Felv, ellers
skal jeg tilbage til juli 97, så jeg må jo gøre noget rigtig
med deres opdragelse (eller mangel på samme *GG*)


Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Nina El Falaki (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 17-09-02 17:28

Det var Anders Hallgren, specialist i hundeadfærd, der havde talt op 3 måder
at rose på men da man havde talt 40 - fyrre - måder at straffe på opgav man
at tælle mere.

Jeg synes det siger en hel del om os mennesker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3d86c3e0$0$95111$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d863a60$0$64177$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Whatever... det hjalp på min kat.... og jeg ved rigeligt om katte.... de
> > skal opdrages og det blir de ikke af at de kommer til dyrlæge hver gang
de
> > har væltet en vase 5 gange...
>
> He he, hvis det var nok til at vores katte kom til dyrlægen, ville vores
> dyrlæge nok køre rundt i Rolls-Royce med chauffør og hele svineriet ....
> Problemet med dyrepædagogik (jeg skal ikke kunne sige, om det også gælder
> i.f.t. børn, sådan nogle har jeg ikke) er, at folk nok husker at skælde ud
> og det, der er værre, når katten gør noget, den ikke må, men glemmer at
> rose, når den gør det rigtige. Og det sidste er endda mere effektivt og
> huskes bedre af dyret ...
> Men det med ros ligger åbenbart ikke så let for mennesker som det
modsatte;
> psykologer har talt op, at vi kender ca. tre måder at rose på, men 25
> forskellige måder at straffe ...
>
> Niels Peter
>


marianne hellemose (17-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 17-09-02 07:00

unlock i horsens skrev
>og jeg ved rigeligt om katte<

Nå.........ja alt er relativt. Når katte er / bliver urenlige
er det enten på grund af sygdom eller lige så vigtigt, den
PRØVER at fortælle ejeren noget. Har du nogensinde
hørt sætningen "positiv træning" i forbindelse med katte/
dyr ?? du synes måske at du ved rigeligt om katte, gad
vide om din kat også tror det ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Niels Peter (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 16-09-02 18:44

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
den
> lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
> periode på 2 mdr.
> Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb

> opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
> ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
tilfælde.

Nu drejer det her sig om en 10 år gammel kat, som ellers aldrig har været
urenlig, så vidt jeg har forstået ("er pludselig begyndt at").
I sådan et tilfælde vil du med garanti kun gøre ondt værre med hel- og
halvvoldelige metoder.
Katten er antagelig urenlig, fordi den er fysisk syg.

Niels Peter
www.bluewhite.dk


Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 21:09

Enig.... Men det var mere hvis den ikke fejlede noget... urininfektion osv.


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3d861843$0$95132$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
> den
> > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
en
> > periode på 2 mdr.
> > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb
> på
> > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
den
> > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> tilfælde.
>
> Nu drejer det her sig om en 10 år gammel kat, som ellers aldrig har været
> urenlig, så vidt jeg har forstået ("er pludselig begyndt at").
> I sådan et tilfælde vil du med garanti kun gøre ondt værre med hel- og
> halvvoldelige metoder.
> Katten er antagelig urenlig, fordi den er fysisk syg.
>
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk
>



Prinz Ali (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Prinz Ali


Dato : 16-09-02 19:49

sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
tænk dig om


-Ali


"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
den
> lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
> periode på 2 mdr.
> Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb

> opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
> ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
tilfælde.
>
>
>
>
> "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte
at
> > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor
gør
> > den det?
> > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
> det
> >
> >
>
>





Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 21:13

De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat istedet for
at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den bare må alt....

Men som sagt før. Så var det ment -HVIS- katten IKKE fejlede noget. Så var
det måden.

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8627ac$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
> tænk dig om
>
>
> -Ali
>
>
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
> den
> > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
en
> > periode på 2 mdr.
> > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb
> på
> > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
den
> > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> tilfælde.
> >
> >
> >
> >
> > "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte
> at
> > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor
> gør
> > > den det?
> > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund
af
> > det
> > >
> > >
> >
> >
>
>
>
>



Helle Andersen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 16-09-02 22:21

Unlock i Horsens wrote:
> De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat
> istedet for at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den
> bare må alt....

Der findes også andre måder, at opdrage en kat på - hvis det er det
drejer sig om, hvilket jeg endnu ikke har hørt om, skulle være tilfældet i
forbindelse med urenlighed.

Synes du ikke selv, at det er lidt af en falliterklæring, sådan at gå amok
på den ?

--
Helle
DK Tick-Tag
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk



Nina El Falaki (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 16-09-02 22:36

Hvis du ikke er en troll, skulle du ikke have lov at have dyr.

Jeg vælger at tro du er en troll

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d863b75$0$64146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat istedet
for
> at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den bare må alt....
>
> Men som sagt før. Så var det ment -HVIS- katten IKKE fejlede noget. Så var
> det måden.
>
> "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8627ac$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
> > tænk dig om
> >
> >
> > -Ali
> >
> >
> > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
min
> > den
> > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
> en
> > > periode på 2 mdr.
> > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
råb
> > på
> > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
> den
> > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > tilfælde.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
brgyndte
> > at
> > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet
i
> > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
Hvorfor
> > gør
> > > > den det?
> > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund
> af
> > > det
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >
>
>


Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 22:37

Freak

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
news:28sh9.77757$ww6.5615038@news010.worldonline.dk...
> Hvis du ikke er en troll, skulle du ikke have lov at have dyr.
>
> Jeg vælger at tro du er en troll
>
> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk
>
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d863b75$0$64146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat istedet
> for
> > at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den bare må alt....
> >
> > Men som sagt før. Så var det ment -HVIS- katten IKKE fejlede noget. Så
var
> > det måden.
> >
> > "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d8627ac$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
> > > tænk dig om
> > >
> > >
> > > -Ali
> > >
> > >
> > > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
> min
> > > den
> > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
i
> > en
> > > > periode på 2 mdr.
> > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
> råb
> > > på
> > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
smid
> > den
> > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > > tilfælde.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
> brgyndte
> > > at
> > > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har
boet
> i
> > > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
> Hvorfor
> > > gør
> > > > > den det?
> > > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på
grund
> > af
> > > > det
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>



Prinz Ali (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Prinz Ali


Dato : 17-09-02 16:44

Jeg er ret ny med katte, faktisk har jeg ikke kat men leder efter min
første.
Jeg har dog haft hund i mange år og jeg er glad ejer af en slange, og hvis
du smutter en tur på bibloteket (du kan låne mit kort hvis du ikke er gamel
nok) kan du låne ret mange bøger om opdragelse af husdyr. Hvis det ligger
sådan at jeg tager fejl og du kan finde en sådan bog hvor et af staldtips'ne
er at flippe ud på dyret, ligemeget hvad det er for et dyr, så køber jeg et
Sony WEGA Plasma TV til dig (det store til 80.000kr)

På Københavns biblotek har de 3 rækker med dyr og hvordan man passer dem og
ca 30 hylder generelt om zoologi.

God tur
-Ali


"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d863b75$0$64146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat istedet
for
> at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den bare må alt....
>
> Men som sagt før. Så var det ment -HVIS- katten IKKE fejlede noget. Så var
> det måden.
>
> "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8627ac$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
> > tænk dig om
> >
> >
> > -Ali
> >
> >
> > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
min
> > den
> > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
> en
> > > periode på 2 mdr.
> > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
råb
> > på
> > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
> den
> > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > tilfælde.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
brgyndte
> > at
> > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet
i
> > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
Hvorfor
> > gør
> > > > den det?
> > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund
> af
> > > det
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >
>
>



Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 17:32

Tag dig sammen din spade.... Der er sku da ingen grund til at begynde på at
provokere...
Du kan måske ikke svare på andre måder? .. end at provokere?....

For your information: Din alder = Så lang tid har jeg haft katte = 3 år

Tag du bare op til dit bibliotek og lån din bog... det kan jeg ikke tage mig
af...



"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
news:3d874dcb$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er ret ny med katte, faktisk har jeg ikke kat men leder efter min
> første.
> Jeg har dog haft hund i mange år og jeg er glad ejer af en slange, og hvis
> du smutter en tur på bibloteket (du kan låne mit kort hvis du ikke er
gamel
> nok) kan du låne ret mange bøger om opdragelse af husdyr. Hvis det ligger
> sådan at jeg tager fejl og du kan finde en sådan bog hvor et af
staldtips'ne
> er at flippe ud på dyret, ligemeget hvad det er for et dyr, så køber jeg
et
> Sony WEGA Plasma TV til dig (det store til 80.000kr)
>
> På Københavns biblotek har de 3 rækker med dyr og hvordan man passer dem
og
> ca 30 hylder generelt om zoologi.
>
> God tur
> -Ali
>
>
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d863b75$0$64146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > De er vel også intresseret i at høre hvordan man opdrager en kat istedet
> for
> > at ligge og kæle med den hele tiden så den tror at den bare må alt....
> >
> > Men som sagt før. Så var det ment -HVIS- katten IKKE fejlede noget. Så
var
> > det måden.
> >
> > "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d8627ac$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > sikke noget at skrive i en gruppe hvor folk er syge med katte.
> > > tænk dig om
> > >
> > >
> > > -Ali
> > >
> > >
> > > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
> min
> > > den
> > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
i
> > en
> > > > periode på 2 mdr.
> > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
> råb
> > > på
> > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
smid
> > den
> > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > > tilfælde.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > "Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
> brgyndte
> > > at
> > > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har
boet
> i
> > > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
> Hvorfor
> > > gør
> > > > > den det?
> > > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på
grund
> > af
> > > > det
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Prinz Ali (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Prinz Ali


Dato : 17-09-02 17:39

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d875938$0$7420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> For your information: Din alder = Så lang tid har jeg haft katte = 3 år



Slet ikke forstået kunne du forklare?


-Ali





Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 17:45

Tag brillerne på og læs det igen

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
news:3d875aa6$0$7407$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d875938$0$7420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > For your information: Din alder = Så lang tid har jeg haft katte = 3 år
>
>
>
> Slet ikke forstået kunne du forklare?
>
>
> -Ali
>
>
>
>



Prinz Ali (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Prinz Ali


Dato : 17-09-02 17:48

Den har du brugt én gang.

-Ali


"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d875c56$0$7378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tag brillerne på og læs det igen
>
> "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d875aa6$0$7407$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d875938$0$7420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> >
> > > For your information: Din alder = Så lang tid har jeg haft katte = 3
år
> >
> >
> >
> > Slet ikke forstået kunne du forklare?
> >
> >
> > -Ali
> >
> >
> >
> >
>
>



Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 17:54

Så må jeg jo bruge den igen....
Hvad skal jeg ellers sige til dig.... Opdater din skærm.... se om du kan se
det bedre...
Eller er det for meget at kunne forstå?

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
news:3d875cda$0$7395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den har du brugt én gang.
>
> -Ali
>
>
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d875c56$0$7378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tag brillerne på og læs det igen
> >
> > "Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d875aa6$0$7407$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d875938$0$7420$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > >
> > > > For your information: Din alder = Så lang tid har jeg haft katte = 3
> år
> > >
> > >
> > >
> > > Slet ikke forstået kunne du forklare?
> > >
> > >
> > > -Ali
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Camilla Scharff (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 17-09-02 22:43

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev...
> Så lang tid har jeg haft katte = 3 år

Godt så - du har altså haft kat i *hele* 3 år - ja, så kan jeg bedre forstå,
at du ligefrem anser dig som værende ekspert på området...

Vi andre, som i øvrigt har haft katte i 4-5 gange så lang tid - og nogle
endda længere tid end både du og jeg er gamle - ved selvfølgelig SLET
ingenting.
Og til orientering - mine katte har sandelig også *respekt* for mig - et
klart og tydelig Ah-ah (I ved, den der NEJ-lyd...) får mine katte til at
forføje sig øjeblikkeligt, uden knips eller andet hvor jeg bruger hænderne,
for så ved jeg da i det mindste, at de ikke flytter sig fordi de er bange
for hænder (= bange for at få et slag eller andet).

Camilla



Eva Schmidt (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 17-09-02 08:43


Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
den
> lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
> periode på 2 mdr.
> Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb

> opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
> ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
tilfælde.
>
>
>
>
Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et lille
dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre skribenter har
påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring. For dig
er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit, når det
drejer sig om et forsvarsløst dyr!
Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja dyre-ejer i det
hele taget!!

Eva


Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 08:49


Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på nogen som
helst måde.... Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te dig selv
som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er da dybt
useriøs. Tag brillerne på!


P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i den og
måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen som helst
måde) når har han gjort noget forkert.......??

SVAR UDBEDES! >>


Katte fatter ikke at man snakker til dem. Der skal råbes et kort og bestemt
ord for at den fatter det med tiden.




"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d86dc82$0$49654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
> den
> > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
en
> > periode på 2 mdr.
> > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb
> på
> > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
den
> > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> tilfælde.
> >
> >
> >
> >
> Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et lille
> dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
> Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre skribenter
har
> påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring. For dig
> er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit, når det
> drejer sig om et forsvarsløst dyr!
> Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja dyre-ejer i det
> hele taget!!
>
> Eva
>



Katrine Nederby (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 17-09-02 09:25


"Unlock i Horsens" skrev :

> Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på nogen som
> helst måde....

Jeg tror nok, det kommer an på, hvad du mener med denne sætning:
"Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... " og så at du
"smider" den ind i kattebakken.

De fleste her vil nok mene, det er smertefuldt for en voksen kat at blive
løftet i nakkeskindet - Hvis det er det du mener? Jeg kan ihvertfald ikke
umiddelbart se, det svarer til at tage fat i et barns arm. Og at "smide" en
kat ind i kattebakken er nok heller ikke den bedste måde at gøre den tryg
ved bakken på.

>Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te dig selv
> som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er da
dybt
> useriøs. Tag brillerne på!

Lige præcis den sprogbrug gør nok, at du ikke skal forvente at opnå ret
meget respekt i denne gruppe.

> P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i den og
> måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen som
helst
> måde) når har han gjort noget forkert.......??

Hvor præcis går grænsen, og er du istand til at trække den, når
temperamenetet koger over?

Kender du noget til positiv indlæring?

Mange hilsner
Katrine




Eva Schmidt (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 17-09-02 09:36


Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3d86de92$0$66776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på nogen som
> helst måde.... Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te dig selv
> som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er da
dybt
> useriøs. Tag brillerne på!
>

Jeg har briller på og jeg har læst dit indlæg op til flere gange med
stigende ubehag!

Og sammenligningen med en ko gør mig ikke noget, køer er rare dyr, der ikke
gør en kat fortræd!!!

> P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i den og
> måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen som
helst
> måde) når har han gjort noget forkert.......??
>
> SVAR UDBEDES! >>

Synes du selv den sammenligning holder?? Du skriver at du tager fat i
nakkeskindet på katten "og flipper ud over den", samt at den "smides" ind i
kattebakken??

> Katte fatter ikke at man snakker til dem. Der skal råbes et kort og
bestemt
> ord for at den fatter det med tiden.

Ja men der er vel også stor forskel på at råbe af katten og så udsætte den
for den behandling, som du beskrev i dit første indlæg???

Eva

>
>
>
>
> "Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d86dc82$0$49654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
min
> > den
> > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
> en
> > > periode på 2 mdr.
> > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
råb
> > på
> > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
> den
> > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > tilfælde.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et lille
> > dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
> > Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre skribenter
> har
> > påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring. For
dig
> > er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit, når
det
> > drejer sig om et forsvarsløst dyr!
> > Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja dyre-ejer i
det
> > hele taget!!
> >
> > Eva
> >
>
>


Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 10:34

Det kan være at jeg skrev det overdrevet... men det var bestemt ikke ment
som vold der skulle løse noget.

Jeg mente at du skulle tage fat i katten ... Sådan at den fatter at den
bliver taget fat i (ikke i nakkeskindet)...... Og så stille/smide/sætte den
ind i kattebakken....
Sådan at den fatter at det er i kattebakken den skal tisse/skide....
Men selvfølgelig... hvis der er noget galt med katten feks. urinbetændelse
så skal man selvfølgelig til læge med den... enig.... men man skal lige
tænke på at katten gør nogle gange sådan nogle ting for at få
opmærksomhed....


Du kan måske ikke sammenligne det med en opdragelse af et barn....
Et barns intelligens er en del højere end en kats... men du tager vel nogle
gange fat i dit barn hvis det har gjort noget meget slemt for at fortælle at
det er forkert (med en høj stemme). Det kaldes en skideballe. Og det SKAL
man også gi en kat når den gør noget meget slemt.

Mit forslag til en løsning hvis det ikke er urinbetændelse....
Luk døren for katten ind til soveværelset og hvis den begynder at klage over
det så bare ignorer det. Det kan tage dage inden den forstår det.



"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d86e8d4$0$49643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3d86de92$0$66776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på nogen
som
> > helst måde.... Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te dig
selv
> > som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er da
> dybt
> > useriøs. Tag brillerne på!
> >
>
> Jeg har briller på og jeg har læst dit indlæg op til flere gange med
> stigende ubehag!
>
> Og sammenligningen med en ko gør mig ikke noget, køer er rare dyr, der
ikke
> gør en kat fortræd!!!
>
> > P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i den
og
> > måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen som
> helst
> > måde) når har han gjort noget forkert.......??
> >
> > SVAR UDBEDES! >>
>
> Synes du selv den sammenligning holder?? Du skriver at du tager fat i
> nakkeskindet på katten "og flipper ud over den", samt at den "smides" ind
i
> kattebakken??
>
> > Katte fatter ikke at man snakker til dem. Der skal råbes et kort og
> bestemt
> > ord for at den fatter det med tiden.
>
> Ja men der er vel også stor forskel på at råbe af katten og så udsætte den
> for den behandling, som du beskrev i dit første indlæg???
>
> Eva
>
> >
> >
> >
> >
> > "Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d86dc82$0$49654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
> min
> > > den
> > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
i
> > en
> > > > periode på 2 mdr.
> > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et
> råb
> > > på
> > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
smid
> > den
> > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > > tilfælde.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et
lille
> > > dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
> > > Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre
skribenter
> > har
> > > påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring. For
> dig
> > > er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit, når
> det
> > > drejer sig om et forsvarsløst dyr!
> > > Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja dyre-ejer i
> det
> > > hele taget!!
> > >
> > > Eva
> > >
> >
> >
>



marianne hellemose (17-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 17-09-02 10:59

unlock skrev
> men man skal lige tænke på at katten gør nogle gange sådan nogle ting for
at få opmærksomhed....>

ja så langt kan vi være enige, jeg mener så bare at i stedet
for at tackle det som "utidig" opførsel, bør man finde
ud af HVAD det er der gør katten "utidig" er den syg ?
bliver den "mobbet" af andre dyr/børn ? er der sket nogle
ændringer i hjemmet som gør den utryg. Når man har dyr
påtager man sig et ansvar for at sørge bedst muligt for
det dyr, og det indbefatter altså også at prøve at finde
ud af hvorfor katten bliver urenlig eller på anden måde
"utidig". Grænsen mellem respekt og frygt er meget lille
uanset om det handler om dyr eller børn

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Louise Viborg (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 17-09-02 11:15

Nu gider jeg ikke være påståelig, men du opnår intet ved at tage fai
katten, uanset hvor på katten det er. Det er nok at løfte den op på en
normal måde og sætte den over i kattebakken. Og her glemmer du en meget
vigtig ting: ROS! Ellers ved katten ikke at den er dygtig i bakken. Sig
NEJ! (eller knip eller whatever den er vant til) når den tisser, tag den
op med det samme og over i bakken og ROS i høje toner når du sætter den
over i bakken, og mens den er deri, og måske gør det rigtige. Tisser den
eller bare skraber, så vil rosen selvfølgelig ingen ende tage

Nano, lad os høre fra dig når du har været til dyrlægen med din misser

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!


> Det kan være at jeg skrev det overdrevet... men det var bestemt ikke ment
> som vold der skulle løse noget.
>
> Jeg mente at du skulle tage fat i katten ... Sådan at den fatter at den
> bliver taget fat i (ikke i nakkeskindet)...... Og så stille/smide/sætte den
> ind i kattebakken....
> Sådan at den fatter at det er i kattebakken den skal tisse/skide....
> Men selvfølgelig... hvis der er noget galt med katten feks. urinbetændelse
> så skal man selvfølgelig til læge med den... enig.... men man skal lige
> tænke på at katten gør nogle gange sådan nogle ting for at få
> opmærksomhed....
>
>
> Du kan måske ikke sammenligne det med en opdragelse af et barn....
> Et barns intelligens er en del højere end en kats... men du tager vel nogle
> gange fat i dit barn hvis det har gjort noget meget slemt for at fortælle at
> det er forkert (med en høj stemme). Det kaldes en skideballe. Og det SKAL
> man også gi en kat når den gør noget meget slemt.
>
> Mit forslag til en løsning hvis det ikke er urinbetændelse....
> Luk døren for katten ind til soveværelset og hvis den begynder at klage over
> det så bare ignorer det. Det kan tage dage inden den forstår det.
>
>
>
> 'Eva Schmidt' <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d86e8d4$0$49643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > news:3d86de92$0$66776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på nogen
> som
> > > helst måde.... Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te dig
> selv
> > > som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er da
> > dybt
> > > useriøs. Tag brillerne på!
> > >
> >
> > Jeg har briller på og jeg har læst dit indlæg op til flere gange med
> > stigende ubehag!
> >
> > Og sammenligningen med en ko gør mig ikke noget, køer er rare dyr, der
> ikke
> > gør en kat fortræd!!!
> >
> > > P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i den
> og
> > > måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen som
> > helst
> > > måde) når har han gjort noget forkert.......??
> > >
> > > SVAR UDBEDES! >>
> >
> > Synes du selv den sammenligning holder?? Du skriver at du tager fat i
> > nakkeskindet på katten 'og flipper ud over den', samt at den 'smides' ind
> i
> > kattebakken??
> >
> > > Katte fatter ikke at man snakker til dem. Der skal råbes et kort og
> > bestemt
> > > ord for at den fatter det med tiden.
> >
> > Ja men der er vel også stor forskel på at råbe af katten og så udsætte den
> > for den behandling, som du beskrev i dit første indlæg???
> >
> > Eva
> >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > 'Eva Schmidt' <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d86dc82$0$49654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > >
> > > > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > > > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
> > min
> > > > den
> > > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
> i
> > > en
> > > > > periode på 2 mdr.
> > > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et
> > råb
> > > > på
> > > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
> smid
> > > den
> > > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > > > tilfælde.
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et
> lille
> > > > dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
> > > > Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre
> skribenter
> > > har
> > > > påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring. For
> > dig
> > > > er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit, når
> > det
> > > > drejer sig om et forsvarsløst dyr!
> > > > Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja dyre-ejer i
> > det
> > > > hele taget!!
> > > >
> > > > Eva
> > > >
> > >
> > >
> >
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 10:53

Ros får den når den har gjort det den skal i kattebakken.......
Den skal ikke ha det før---

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8700aedb60c@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Nu gider jeg ikke være påståelig, men du opnår intet ved at tage fai
> katten, uanset hvor på katten det er. Det er nok at løfte den op på en
> normal måde og sætte den over i kattebakken. Og her glemmer du en meget
> vigtig ting: ROS! Ellers ved katten ikke at den er dygtig i bakken. Sig
> NEJ! (eller knip eller whatever den er vant til) når den tisser, tag den
> op med det samme og over i bakken og ROS i høje toner når du sætter den
> over i bakken, og mens den er deri, og måske gør det rigtige. Tisser den
> eller bare skraber, så vil rosen selvfølgelig ingen ende tage
>
> Nano, lad os høre fra dig når du har været til dyrlægen med din misser
>
> Venlig hilsen
> Louise Viborg
> Shuno Zahra's norske skovkatte
> www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
>
>
> > Det kan være at jeg skrev det overdrevet... men det var bestemt ikke
ment
> > som vold der skulle løse noget.
> >
> > Jeg mente at du skulle tage fat i katten ... Sådan at den fatter at den
> > bliver taget fat i (ikke i nakkeskindet)...... Og så stille/smide/sætte
den
> > ind i kattebakken....
> > Sådan at den fatter at det er i kattebakken den skal tisse/skide....
> > Men selvfølgelig... hvis der er noget galt med katten feks.
urinbetændelse
> > så skal man selvfølgelig til læge med den... enig.... men man skal lige
> > tænke på at katten gør nogle gange sådan nogle ting for at få
> > opmærksomhed....
> >
> >
> > Du kan måske ikke sammenligne det med en opdragelse af et barn....
> > Et barns intelligens er en del højere end en kats... men du tager vel
nogle
> > gange fat i dit barn hvis det har gjort noget meget slemt for at
fortælle at
> > det er forkert (med en høj stemme). Det kaldes en skideballe. Og det
SKAL
> > man også gi en kat når den gør noget meget slemt.
> >
> > Mit forslag til en løsning hvis det ikke er urinbetændelse....
> > Luk døren for katten ind til soveværelset og hvis den begynder at klage
over
> > det så bare ignorer det. Det kan tage dage inden den forstår det.
> >
> >
> >
> > 'Eva Schmidt' <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d86e8d4$0$49643$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > > news:3d86de92$0$66776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > >
> > > > Jeg har IKKE skrevet at jeg slår eller mishandler mine katte på
nogen
> > som
> > > > helst måde.... Tag og læs ordenligt næste gang, istedet for at te
dig
> > selv
> > > > som en eller anden sur ko og udsætte mig som dyremishandler. Det er
da
> > > dybt
> > > > useriøs. Tag brillerne på!
> > > >
> > >
> > > Jeg har briller på og jeg har læst dit indlæg op til flere gange med
> > > stigende ubehag!
> > >
> > > Og sammenligningen med en ko gør mig ikke noget, køer er rare dyr, der
> > ikke
> > > gør en kat fortræd!!!
> > >
> > > > P.s. Er det vold når jeg tager fat i min søns arm (og bare holder i
den
> > og
> > > > måske rusker en lille smule, uden at det gør ondt på ham på nogen
som
> > > helst
> > > > måde) når har han gjort noget forkert.......??
> > > >
> > > > SVAR UDBEDES! >>
> > >
> > > Synes du selv den sammenligning holder?? Du skriver at du tager fat i
> > > nakkeskindet på katten 'og flipper ud over den', samt at den 'smides'
ind
> > i
> > > kattebakken??
> > >
> > > > Katte fatter ikke at man snakker til dem. Der skal råbes et kort og
> > > bestemt
> > > > ord for at den fatter det med tiden.
> > >
> > > Ja men der er vel også stor forskel på at råbe af katten og så udsætte
den
> > > for den behandling, som du beskrev i dit første indlæg???
> > >
> > > Eva
> > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 'Eva Schmidt' <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3d86dc82$0$49654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > >
> > > > > Unlock i Horsens <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en
> > > > > news:3d860c0a$0$7428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp

> > > min
> > > > > den
> > > > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal
gange
> > i
> > > > en
> > > > > > periode på 2 mdr.
> > > > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > > > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det
er et
> > > råb
> > > > > på
> > > > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og
derefter
> > smid
> > > > den
> > > > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i
mit
> > > > > tilfælde.
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > Uha Uha, stor stærk mand, der tør spille med musklerne over for et
> > lille
> > > > > dyr. Man må da blive behørigt imponeret!!!
> > > > > Dine metoder er simpelthen helt ude i hampen, som flere andre
> > skribenter
> > > > har
> > > > > påpeget. Men desværre tror jeg ikke du er modtagelig for belæring.
For
> > > dig
> > > > > er vold åbenbart det eneste brugbare og det er jo også risikofrit,
når
> > > det
> > > > > drejer sig om et forsvarsløst dyr!
> > > > > Man kan da håbe, at din type er sjælden som katte-ejer, ja
dyre-ejer i
> > > det
> > > > > hele taget!!
> > > > >
> > > > > Eva
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Niels Peter (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 16-09-02 18:38

"Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
> tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor gør
> den det?
> Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
det

Urenlighed hos en kat, der ellers har været renlig i årevis, skyldes næsten
altid fysisk sygdom. Det kan, som andre foreslår, dreje sig om
blærebetændelse, men også om stort set hvad som helst, der giver katten
smerte eller anden ubehag.
Jeg har selv en ældre kat, som for nogen tid siden blev urenlig, og hvor vi
ikke kunne se nogen psykologiske årsager til det. Derfor tog vi den til
dyrlægen, som fandt ud af, at den havde smerter på grund af slidgigt i
ryggen. Da det blev behandlet, forsvandt urenligheden.

Niels Peter
www.bluewhite.dk


Louise Viborg (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 16-09-02 19:12

Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så gør
barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!

Hvis katten lider af urinvejsinfektion, blærebetændelse eller der er
noget galt psykisk, så hjælper det altså ikke at rive fat i den og
flippe ud på den!

Hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!


> Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min den
> lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
> periode på 2 mdr.
> Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et råb på
> opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
> ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit tilfælde.
>
>
>
>
> 'Nano**' <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte at
> > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor gør
> > den det?
> > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund af
> det
> >
> >
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Unlock i Horsens (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 16-09-02 21:11

Enig. Men igen, så var det hvis katten ikke fejlede noget....
En kat er ikke et barn - Et barn kan man snakke til og han/hun kan forstå
en... og det kan en kat ikke - Derfor er det den måde den skal opdrages.
(efter min mening).... og det har virket på min kat(te)

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d861edfc824e@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så gør
> barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
> lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!
>
> Hvis katten lider af urinvejsinfektion, blærebetændelse eller der er
> noget galt psykisk, så hjælper det altså ikke at rive fat i den og
> flippe ud på den!
>
> Hilsen
> Louise Viborg
> Shuno Zahra's norske skovkatte
> www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
>
>
> > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
den
> > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
en
> > periode på 2 mdr.
> > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et råb

> > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
den
> > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
tilfælde.
> >
> >
> >
> >
> > 'Nano**' <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte
at
> > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor
gør
> > > den det?
> > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund
af
> > det
> > >
> > >
> >
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Louise Viborg (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 17-09-02 06:32

En kat skal da ikke ruskes i, og råbes af, fordi den ikke kan forstå
hvad man siger til dem! Mine katte reagere fint på et kort og bestemt
NEJ! fordi sådan er de blevet opdraget. Jeg vil vove at påstå at din kat
ikke er blevet opdraget af din behandling. Den VED at den får samme tur
igen, hvis den gør det igen. Det er frygt! På det punkt, er katte og
børn ens.

Hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!


> Enig. Men igen, så var det hvis katten ikke fejlede noget....
> En kat er ikke et barn - Et barn kan man snakke til og han/hun kan forstå
> en... og det kan en kat ikke - Derfor er det den måde den skal opdrages.
> (efter min mening).... og det har virket på min kat(te)
>
> 'Louise Viborg' <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d861edfc824e@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så gør
> > barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
> > lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!
> >
> > Hvis katten lider af urinvejsinfektion, blærebetændelse eller der er
> > noget galt psykisk, så hjælper det altså ikke at rive fat i den og
> > flippe ud på den!
> >
> > Hilsen
> > Louise Viborg
> > Shuno Zahra's norske skovkatte
> > www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
> >
> >
> > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min
> den
> > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i
> en
> > > periode på 2 mdr.
> > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et råb
> på
> > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid
> den
> > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> tilfælde.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > 'Nano**' <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig brgyndte
> at
> > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har boet i
> > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne. Hvorfor
> gør
> > > > den det?
> > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på grund
> af
> > > det
> > > >
> > > >
> > >
> >
> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Unlock i Horsens (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Unlock i Horsens


Dato : 17-09-02 08:36

Lad mig sige det sådn...
Når mine katte gør noget forkert så¨har jeg en metiode som ingen af jer har.
Knipser og siger "ned" eller "væk" og jeg siger det. Jeg råber ikke. Og de
hører efter. Og det er skuda opdragelse. Det kan ikke diskuteres.



"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d86be5242204@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> En kat skal da ikke ruskes i, og råbes af, fordi den ikke kan forstå
> hvad man siger til dem! Mine katte reagere fint på et kort og bestemt
> NEJ! fordi sådan er de blevet opdraget. Jeg vil vove at påstå at din kat
> ikke er blevet opdraget af din behandling. Den VED at den får samme tur
> igen, hvis den gør det igen. Det er frygt! På det punkt, er katte og
> børn ens.
>
> Hilsen
> Louise Viborg
> Shuno Zahra's norske skovkatte
> www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
>
>
> > Enig. Men igen, så var det hvis katten ikke fejlede noget....
> > En kat er ikke et barn - Et barn kan man snakke til og han/hun kan
forstå
> > en... og det kan en kat ikke - Derfor er det den måde den skal opdrages.
> > (efter min mening).... og det har virket på min kat(te)
> >
> > 'Louise Viborg' <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d861edfc824e@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > > Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så
gør
> > > barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
> > > lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!
> > >
> > > Hvis katten lider af urinvejsinfektion, blærebetændelse eller der er
> > > noget galt psykisk, så hjælper det altså ikke at rive fat i den og
> > > flippe ud på den!
> > >
> > > Hilsen
> > > Louise Viborg
> > > Shuno Zahra's norske skovkatte
> > > www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
> > >
> > >
> > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
min
> > den
> > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
i
> > en
> > > > periode på 2 mdr.
> > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et
råb
> > på
> > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
smid
> > den
> > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > tilfælde.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 'Nano**' <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
brgyndte
> > at
> > > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har
boet i
> > > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
Hvorfor
> > gør
> > > > > den det?
> > > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på
grund
> > af
> > > > det
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> > >
> > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> > >
> >
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



marianne hellemose (17-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 17-09-02 09:02

unlock i horsens skrev
<Når mine katte gør noget forkert så¨har jeg en metiode som ingen af jer
har>

Mere WOW..........ikke kun ved du alt om katte, men
sørme også om os, må jeg låne din krystalkugle en dag

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Louise Viborg (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 17-09-02 09:28

Nå, nu har piben pludselig en anden lyd! Hvorfor siger du så at man skal
tage fat i den og flippe ud på katten?

Hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!


> Lad mig sige det sådn...
> Når mine katte gør noget forkert så¨har jeg en metiode som ingen af jer har.
> Knipser og siger 'ned' eller 'væk' og jeg siger det. Jeg råber ikke. Og de
> hører efter. Og det er skuda opdragelse. Det kan ikke diskuteres.
>
>
>
> 'Louise Viborg' <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d86be5242204@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > En kat skal da ikke ruskes i, og råbes af, fordi den ikke kan forstå
> > hvad man siger til dem! Mine katte reagere fint på et kort og bestemt
> > NEJ! fordi sådan er de blevet opdraget. Jeg vil vove at påstå at din kat
> > ikke er blevet opdraget af din behandling. Den VED at den får samme tur
> > igen, hvis den gør det igen. Det er frygt! På det punkt, er katte og
> > børn ens.
> >
> > Hilsen
> > Louise Viborg
> > Shuno Zahra's norske skovkatte
> > www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
> >
> >
> > > Enig. Men igen, så var det hvis katten ikke fejlede noget....
> > > En kat er ikke et barn - Et barn kan man snakke til og han/hun kan
> forstå
> > > en... og det kan en kat ikke - Derfor er det den måde den skal opdrages.
> > > (efter min mening).... og det har virket på min kat(te)
> > >
> > > 'Louise Viborg' <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3d861edfc824e@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > > > Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så
> gør
> > > > barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
> > > > lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!
> > > >
> > > > Hvis katten lider af urinvejsinfektion, blærebetændelse eller der er
> > > > noget galt psykisk, så hjælper det altså ikke at rive fat i den og
> > > > flippe ud på den!
> > > >
> > > > Hilsen
> > > > Louise Viborg
> > > > Shuno Zahra's norske skovkatte
> > > > www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
> > > >
> > > >
> > > > > Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på
> min
> > > den
> > > > > lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange
> i
> > > en
> > > > > periode på 2 mdr.
> > > > > Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
> > > > > Og så kan man jo begynde at kalde det 'led at gøre'... men det er et
> råb
> > > på
> > > > > opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
> > > > > Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter
> smid
> > > den
> > > > > ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit
> > > tilfælde.
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > 'Nano**' <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:3Cmh9.77433$ww6.5553890@news010.worldonline.dk...
> > > > > > vores kat er omkring 10år gammel, og nu er den lige pludselig
> brgyndte
> > > at
> > > > > > tisse i vores seng, mens vi er hjemme. Det er en indekat og har
> boet i
> > > > > > lejligheden i 2 år, så den skulle være vant til omgivelserne.
> Hvorfor
> > > gør
> > > > > > den det?
> > > > > > Hvordan for vi den til at stoppe? ville nøde sende den bort på
> grund
> > > af
> > > > > det
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> > > >
> > >
> >
> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
>


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Louise Viborg (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 17-09-02 20:13

"Unlock i Horsens" wrote:
> Ros får den når den har gjort det den skal i kattebakken....... Den
> skal ikke ha det før---

Når nu du ved alt om katte, så ved du også, at katten skal forbinde det
at være i kattebakken med noget behegeligt, og det opnår man kun ved at
rose den når den er i bakken. Det kan du altså ikke komme udenom!

Hilsen¨
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste