Parkering
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-09-02 15:02

Hej.

Måske en klassiker, men kunne ikke lige finde noget ved at søge
tilbage.

I vores baggård har vi et ufattelig langsomtopfattende
kvindemenneske, som altid parkerer hendes bil. Vores ejerforening
mener at baggården er en flugtvej, men hun er ligeglad og har
ignoreret 2 skriftlige henvendelser. Det skal lige siges at baggården
er privat område.

Jeg har prøvet at forklare hende, at denne "flugtvej" ligesågodt kunne
bruges af personer der bor i ejerforeningen og ikke af hende som kun
parkerer der når hun er på arbejde - men hun er kold.

Hvad gør vi for at få hende til at stoppe med at parkerer der? Jeg har
selv et par bud, men er ikke helt sikker på følgerne af dem:

1. Parkerere min bil, så hun ikke selv kan komme ud til fyraften. Kan
hun få min bil flyttet på min regning?

2. Kan vi få et parkeringsfirma til at sætte et skilt op med parkering
forbudt og derefter holde øje med gården. Dette tror jeg dog ikke at
vi får nogle firmaer til, da der vist ikke er den vilde indtjening på
det.

3. Kan ejerforeningen selv sætte et parkering forbudt skilt op og
herefter give hende en afgift hver gang hun parkerer der? Hvad så hvis
hun bare smider disse regninger i skraldespanden?

I bund og grund handler det jo nok om at vi i opgangen er mange der
har ondt i røven over at hun parkerer der, når hun ikke bor i
opgangen.

Mvh. Brian

--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : TGD

Dato : 16-09-02 15:48

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse
<KLIP>

> Jeg har prøvet at forklare hende, at denne "flugtvej" ligesågodt kunne
> bruges af personer der bor i ejerforeningen og ikke af hende som kun
> parkerer der når hun er på arbejde - men hun er kold.

Hvis det er en flugtvej så ring til politiet, husk at sætte skilte op,
ellers dur det ikke.
<KLIP>

> 1. Parkerere min bil, så hun ikke selv kan komme ud til fyraften. Kan
> hun få min bil flyttet på min regning?

Næh men jeg vil tro at du overtrådte en § fra politivedtægten (forudsat du
bor iKbh), så du kunne ende med en giro i forruden.

> [...]
> forbudt og derefter holde øje med gården. Dette tror jeg dog ikke at
> vi får nogle firmaer til, da der vist ikke er den vilde indtjening på

Nej pladsen er nok for lille.

> 3. Kan ejerforeningen selv sætte et parkering forbudt skilt op og
> herefter give hende en afgift hver gang hun parkerer der? Hvad så hvis
> hun bare smider disse regninger i skraldespanden?

Det skulle der ikke være noget til hinder for, bare husk skiltning.

> I bund og grund handler det jo nok om at vi i opgangen er mange der
> har ondt i røven over at hun parkerer der, når hun ikke bor i
> opgangen.

Vi har vel alle vores motiver.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-09-02 16:50

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse news:fgoboukr4jnpe6m4fa3o2e2970diccbbpq@4ax.com...

> 1. Parkerere min bil, så hun ikke selv kan komme ud til fyraften. Kan
> hun få min bil flyttet på min regning?

Jeg har et sted, hvor jeg boede oplevet et lignende problem. Det klarede
viceværten helt 'galant' en vinterdag. Han besluttede under snerydning, at
al sneen skulle opmagasineres på arealet rundt om bilen.
Ejeren kunne så enten gå i gang med skovlen eller vente på tøvejr !!

Venlig hilsen
Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-09-02 10:43

"Brian B. Christensen" wrote:

> [...]

> I bund og grund handler det jo nok om at vi i opgangen er mange der
> har ondt i røven over at hun parkerer der, når hun ikke bor i

Nu kommer jeg lige med et ujuridisk råd: Op i røven med "hun bor her
ikke og derfor skal hun ikke parkere her".

Det er sgu da flugtvejen i tilfælde af brand, som er det vægtigste
argument.

Man forventer selvfølgelig ikke, at ens egen ejendom brænder (det er jo
altid hos naboen. Sjovt: Det siger naboerne også).
I (og hun) kan ikke vide hvornår det brænder, så derfor skal flugtvejen
være fri _hele tiden_.

Få sat de skilte op! Gi hende de girokort! Fotografer hver gang I giver
girokort (som bevis).

Snak med en advokat om han kan sende et brev om sagsanlæg i tilfælde af
hun ikke betaler eller fortsætter hendes parkeringer på jeres flugtvej.
Det kan være, at advokaten skal have en 1000-lap for brevet. Tilgengæld
får I forhåbentlig jeres flugtvej igen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-02 12:00

Carsten Riis wrote:

> [...]
> ikke og derfor skal hun ikke parkere her".
>
> Få sat de skilte op! Gi hende de girokort! Fotografer hver gang I giver

Nu vi er ved de ujuridiske råd - andre er velkomne til at kommentere, om
fremgangsmåden er lovlig.

Sæt et skilt op, om at det koster 500 kroner at parkere i gården, og at
pengene skal betales før bilen får lov at forlade gården (lovligt
pant/sikkerhed?). Parkerer hun alligevel, så få fat i en donkraft, klods
bilen op, og sæt en seddel under vinduesviskeren, hvor hun kan henvende
sig for at betale de 500 kroner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-09-02 11:39

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> wrote in message
> [...]

> Hvad gør vi for at få hende til at stoppe med at parkerer der? Jeg har
> selv et par bud, men er ikke helt sikker på følgerne af dem:

Hvis det er en brandvej, så er det grund nok til at bede politiet om at få
bilen fjernet. Det plejer de også at gøre. ellers vil en henvendelse til
brandvæsenet om det, kunne hjælpe sagerne lidt på vej.

Andre steder forsøger man sig med at tage Lov om mark og vejfred i
anvendelse:
§ 17. Den, som uden ejerens tilladelse eller anden hjemmel færdes på anden
mands grund eller som færdes ad en privat vej, hvor det ved færdselstavle
eller andet lovligt opslag er tilkendegivet, at færdsel eller færdsel af den
pågældende art er forbudt, straffes med bøde.

Det kræver så
1) at der er skiltet
2) at gården faktisk ligger på jeres matrikel.

Herefter kan der så ske en anmeldelse til politiet, som kan udstede bøden.
Jeg har set det anvendt ved skiltning, - effekten i praksis kender jeg ikke
noget til.

/Per

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-09-02 12:15

> Hvis det er en brandvej, så er det grund nok til at bede politiet om at få
> bilen fjernet. Det plejer de også at gøre. ellers vil en henvendelse til
> brandvæsenet om det, kunne hjælpe sagerne lidt på vej.

Intet af ovenstående hjælper i københavn/valby . Brandvæsenets uofficielle
holdning var/er at de "blot skubber lortet tilside og at det er bilejerens
problem at den får buler da han holder på en brandvej"

Ligesom en bil uden nummerplader der er efterladt på en privat p-plads er
grundejers problem også selvom ejerskabet af bilen er kendt (Dvs det vides
hvem der kørte i den til politiet klippede pladerne).

(Derfor har de det nogensteder (kender bla. et sted i gladsaxe) med i
nattens mulm og mørke at blive skubbet ud til en kanstensparkering istedet)

/A

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 17-09-02 11:37

Takker for svarene. Vi går "i flæsket" på hende og ser hvad der sker.
Til at starte med kommer der et synligt skilt op og fra næste uge
begynder vi at gi' hende et girokort.

Hvor mange må vi gi' hende om dagen?

Mvh. Brian

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-09-02 11:45

> Takker for svarene. Vi går "i flæsket" på hende og ser hvad der sker.
> Til at starte med kommer der et synligt skilt op og fra næste uge
> begynder vi at gi' hende et girokort.
>
> Hvor mange må vi gi' hende om dagen?

Det kommer helt an på, hvad skiltningen angiver.
Står der 100, - pr. time, ja så bliver 24 x 100 i døgnet.

Står der 500,- om dagen, ja så bliver det 500,- pr dag.

Og står der at parkering koster 500, ja så må det vel være pr. parkering,
som altså kan vare i ubegrænset tid. Den afbrydes først , når hun kører
igen.

/Per