Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genopladelige batterier til digitalt kamer~
Fra : Anders Lybecker

Dato : 16-09-02 11:25

Hejsa

Jeg har lige købt et Canon A40 kamera med undervandshus. Til dette
kamera skal jeg bruge 4 stk. AA batterier. Jeg har læst denne
(http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm) gode FAQ angånede
genopladelige batterier. Her har jeg læst at det er en god ide at købe
batterier mellem 1600 og 1800 mHA fordi de holder længere.

Og så kommer spørgsmålet:
Hvorfor så ikke købe batterier med 2000 til 3500 mHA, som de fx.
sælger hos http://www.billigebatterier.dk/ ?

Venlig hilsen
Anders Lybecker

Fra : Anders Lybecker

Dato : 16-09-02 11:28

> [...]
>
>Og så kommer spørgsmålet:
>Hvorfor så ikke købe batterier med 2000 til 3500 mHA, som de fx.

Okay, jeg kan måske svare på det selv!

Det er fordi det ikke er den samme type batterier, og AA batterier
ikke fået med så høj mHA.

God gået
Anders

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 16-09-02 11:38

In <psbbou41ejdladsupu30i2p0lg7timcr2n@4ax.com> Anders Lybecker <Anders@(SPAMFILTER)Lybecker.com> writes:

> [...]

>Og så kommer spørgsmålet:
>Hvorfor så ikke købe batterier med 2000 til 3500 mHA, som de fx.

Fx fordi de ikke er AA ? Jeg kunne i alt fald ikke se nogle i
AA størrelse over 1800 mHA, så du må være lidt mere præcis mht
hvad det er for nogle, du tænker på.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Mich@el

Dato : 16-09-02 13:38

Hejsa

Kai Birger Nielsen skriver:

> Fx fordi de ikke er AA ? Jeg kunne i alt fald ikke se nogle i
> AA størrelse over 1800 mHA, så du må være lidt mere præcis mht
> hvad det er for nogle, du tænker på.

AA batterier fås op til 2.000 Mah, du skal bare kigge de rigtige steder
http://www.batterier.dk/opladere.htm

Mvh.
Michael

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-09-02 12:17

Anders Lybecker wrote:

> Hvorfor så ikke købe batterier med 2000 til 3500 mHA, som de fx.
> sælger hos http://www.billigebatterier.dk/ ?

Man kan sagtens bruge uorginale genopladlige batterier i digicams, det
er vel nok de færreste kameraproducenter der selv producerer deres
batterier, så deres batterier er også produceret på en anden fabrik.

Tag et kik på flg. Batteri FAQ:
http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fra : WebCat

Dato : 17-09-02 06:56

Ja, faktisk er de bedste opladelige batterier uoriginale. Men der er stor
forskel på hvilke der er bedst egnet til digital kameraer, det er tit et
spørgsmål om hvor lang tid de kan klare digital kameraet høje krav. Der er
tit stor forskel på batterer, der kommer i et digital kamera, delv om de har
samme styrke og kan holde lys i lommelygten lige lang tid.

NB. Jeg tror faktisk at der ikke er en eneste kameraproducent er selv