Underlig forsinket opstart af Windows XP !~
Fra : o&u

Dato : 16-09-02 10:25

Hej

Jeg har et underligt problem med windows xp's opstart.

Det giver sig udtryk i følgende:

Ved opstart af windows xp, kommer der først sort hvidt billede, hvor
en hvid barre løber ud fra venstre imod højre og man kan trykke F8.

Efter denne kommer det kulørte Windows XP Pro logo op på skærmen.

Her er så problemet: farverne er lidt undertrykte og den kulørte prik
række der kører frem og tilbage er der ikke endnu.
Efter 1-2 minut bliver farverne pludselig mere intense og prik rækken
kommer frem og XP booter helt fint.

Hvordan kurerer man det ?

Computeren er ikke overclocket og strømforsyningen er kvalitet, macron
300 w. Ellers er det en tualatin 1200 med 512 Mbyte ram, radeon 7200
LE grafik, maxtor 40 Gbyte, brænder og dvd, leadtek lydkort, netkort.
Der er ingen varmeproblemer (2 kabinetblæsere). Bundkort abit vh6t.

Jeg har været ude for, at problemet ikke kommer hver gang jeg tænder.

Hvis nogen lige kan sige at kende problemet, ville jeg være glad for
at høre om en eventuel kur.

mvh

John

Fra : Henrik

Dato : 16-09-02 15:25

Har du sat maskinen op i et nætværk hvis ikke kan grunden være at XP leder
efter en DHCP server .
Og i så fald vil løsningen være at tildele en fast ip adresse til netkortet
f.eks. 192.168.0.1