Kirkebilledsiden
Fra : Ole Steensen

Dato : 16-09-02 00:20

Hej allesammen
Det er langt tid siden jeg har været her, så det glæder mig at se at min
gamle ide om en side hvor alle danske kirker og deres historie er samlet til
gavn for slægtforskere har fået vind i sejlende.
Mit forslag til en sådan side kan ses på
http://www24.brinkster.com/stenole/
Desværre er kun Hids herred i Viborg amt komplet med billeder og kun sognene
Svostrup og Sejling har data om kirken.

God fornøjelse!

Venlig hilsen
Ole Steensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 16-09-02 07:08

Hej Ole !

Jamen det er jo en rigtig flot side !

Jeg har så lige et par spørgsmål, du skriver at billederne kan bruges til
privat formål, indebær det også ret til at bruge dem på slægtsforsningssider
på nettet ?

Den side som Mette, undertegnede og div. andre har gang i, handler om
ikke-rettigheder, fri anvendelse. Billederne er de billeder som folk selv
har taget og som de ligger ud til fri afbenyttelse - så her er der altså en
væsentlig forskel..

Mvh. Thomas

Fra : Ole Steensen

Dato : 16-09-02 14:13

Hej
Når jeg skriver "til privat brug" ønsker jeg bare at sikre mig at billederne
ikke blivet anvendt kommercielt uden mit samtykke.
En ikke-kommerciel hjemmeside vil jeg anse som privat brug.

Hvis gruppen mener at min hjemmesides ide og layout kan anvendes til det
ønskede formål vil jeg gerne indgå i et samarbejde. I så fald vil jeg flytte
hjemmesiden til en anden og bedre server.

Jeg har dog to små krav/forbehold:

1.For at øge hjemmesidens anvendelighed mener jeg at billeder af en kirke
bør så vidt muligt ledsages af data om kirkens historie m.m.

2.For at opretholde ensartethed vil jeg som webmaster have retten til at
redigere både tekst og billeder.

Venlig hilsen
Ole Steensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-09-02 13:10

Hej Ole !

Jeg har mailet lidt med Rikke - og vi er enige om at vi fortsætter hendes
side - din er godt nok flot - men vi vil nu hellere fortsætte hendes side.

Fra : HenrikA

Dato : 06-11-02 09:36

http://www.kandu.dk/

Fra : HenrikA

Dato : 06-11-02 09:42

Hej Ole Steensen.
Jeg har set din billeddatabase med kirker og synes det er et godt
initiativ, et flot arbejde og meget fine fotos!
Jeg beskæftiger mig meget med slægtsforskning, og fotograferer også
meget. Bl.a. har jeg fotos af nogle kirker, du endnu ikke har i din
database, f. eks. Hoven og Anholt samt Tved og Torup i Thy. De ligger
digitalt. Hvis du er interesseret i dem, så send mig en mail:
k.h.andresen@mail.dk.

Venlig hilsen
Henrik Andresen

http://www.kandu.dk/