Forlig uden klientens vidende
Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 15-09-02 20:03

Min mor købte en nybygget lejlighed for nogle år siden - og den blev 1½
måned forsinket. Der var aftalt dagbøder på 100 kr. pr. dag.
Bygherren nægtede at betale dagbøder - og min mors advokat søgte uden vores
viden forsikringen om retshjæp - og fik det bevilget, hvorefter der kome en
regning på 2.500 i selvrisiko.

Nu viser det sig, at adkovaten - efter aftale med forsikringsselskabet har
indgået forlig med modparten på 20.000 kr.

Mit spørgsmål er nu : Kan det virkelig lade sig gøre at lave et bindende
forlig UDEN min mor kender noget som helst til det.
Hvor henvender man sig angående en evt. klage - det er næsten umuligt at få
kontakt med vores egen advokat !

Venlig hilsen

Niels Engel

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-02 20:22

"Niels Jørgen Engel" <niels.engel@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forlig UDEN min mor kender noget som helst til det.
> Hvor henvender man sig angående en evt. klage - det er næsten umuligt at

1½ Mdr. ca. 45 dage á 100,-(det var godtnok ikke meget) = 4.500,-

Alternativt:
20.000,- minus selvrisiko 2.500,- = 17.500,-

Hvis de tal du har oplyst er korrekte, hvad vil du så klage over?

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 15-09-02 20:41

"Niels Jørgen Engel" <niels.engel@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
>Der var aftalt dagbøder på 100 kr. pr. dag.

Sorry - det var selvfølgelig 1.000 kr. pr. dag.

Venlig hilsen

Niels Engel

Fra : TGD

Dato : 16-09-02 08:16