FSB 533 / FSB 400
Fra : Søren

Dato : 15-09-02 16:42

Vil bare lige høre om man med et FSB 533 bundkort kan køre med FSB 400
processor ?
Altså om det er muligt at ændre FSB i bios ?

Søren.

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 15-09-02 17:03

Søren wrote:
> Vil bare lige høre om man med et FSB 533 bundkort kan køre med FSB
> 400 processor ?
> Altså om det er muligt at ændre FSB i bios ?

Kommer helt an på bundkortet, men i 99,9 % af tilfældende kan man.
Jeg har ikke selv set et, hvor man ikke kunne, men jeg har jo heller ikke
set alle bundkort!
Og lige til orentering, så er det ikke alle undkort, hvor fsb'en skla ændres
i bios'en.

/Mark

Fra : Søren

Dato : 15-09-02 17:10

Grunden til jeg spørger, er at jeg har købt en pentíum4 400 FSB men
overvejer at købe et 533 bundkort så jeg senere kan opgradere til Pentium
Northwood som jo kører med 533 FSB. Men jeg burde vel egentligt kunne køre
FSB 533 på min FSB 400 processor, sltås overclocke Bios. Er det rigtig
opfattet ?, jeg er newbee med hensyn til Intel cpu's.

Søren.

Fra : Henrik Høy

Dato : 15-09-02 18:47

In article <3d84b0c3$0$95146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
pc@tdcspace.dk says...
> [...]
> FSB 533 på min FSB 400 processor, sltås overclocke Bios. Er det rigtig
> opfattet ?, jeg er newbee med hensyn til Intel cpu's.

Du kan sagtens kører med en PIV med fsb på 400, på et board som
understøtter en fsb på 533.

De fleste PIV NW kan kører fsb 533.

NW findes i øvrigt også med fsb 400.

Mvh

Henrik

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 15-09-02 21:43

Henrik Høy wrote:
> In article <3d84b0c3$0$95146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> pc@tdcspace.dk says...

Jow, en pentium 4/400 "northwood" kan sagtens køre 133 fsb (overclocked)
men en pentium 4/400 "willamette" kan med stor sansynelighed ikke køre med
133 fsb (kan ikke overclockes så meget)

Yep.

/Mark